Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hole in one på feil hull!

elbow

over 20 år siden

elbow

Morsom sak:

Under en veldedighetsturnering i Darlington skulle Peter Barron slå ut på det første hullet. Isteden slo han ballen høyt til værs, over både trær og tilskuere, men dessverre 150 meter til siden for der han egentlig skulle treffe. Ballen traff greenen på det 18. hullet, og rullet rett i koppen.

Hole-in-one, med andre ord. På det 18. hullet. Fra første tee.

- Jeg er så dårlig i golf at jeg aldri kommer til å få noen ekte hole-in-one, så jeg får nøyer meg gladelig med denne, sa 43 år gamle Barron til The Guardian etter turneringen.

* Teksten er klippet fra Nettavisen

Øyy!

over 20 år siden

Øyy!

Artig!

Det er sikkert lettere enn en ordentlig hole in one.....
Hvilke baner er dette mulig på i Norge da?

Umulig på Miklagard

Mulig på Bogstad og Vestfold?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

En kompis i Melbourne dundra en ball midt i startbua, en real shank. Ballen spratt bak teestedet, trillet opp på puttinggreenen og rullet i et hull der folk stod å puttet.

Fancy. Ingen klarte å slå ut på de tre neste hullene pga særdeles mye latter.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Tror det samme har skjedd på Drøbak - utslag fra hull 1 - HiO på hull 4....

Rulle

over 20 år siden

Rulle

Det HAR skjedd på Drøbak!

jj

over 20 år siden

jj

På Borre GK er dette mulig, om det har skjedd vet jeg dog ikke..

@lle fugler

over 20 år siden

@lle fugler

Hehe... har vært på feil green etter utslag flere ganger, men aldri nærmere enn 30cm...hehe.... bredt utvalg i slag ;)......

Det har også skjedd.....

over 20 år siden

Det har også skjedd.....

....på Hauger GK.

En jeg spilte sammen med slicet driven fryktelig på utslaget på hull 6, og den endte opp i hullet på hull 13.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Hvordan i granskauen skal du få til det på Borre??? Da må du jo slå bakover og 100 meter til høyre... ???

Lost ball

over 20 år siden

Lost ball

Så det faktisk selv en gang på den gamle 9-hullsbanen til Solastranden GK (dengang Sandnes & Sola GK). Utslag fra hull 9 gikk rett i koppen på hull 2. Spilleren som slo slaget ble litt rar i ansiktet når vi sa han måtte spille ballen som den lå...

Hans J Borgen

over 20 år siden

Hans J Borgen

Det er mulig på Miklagard!!

En kammerat av meg sjenket kraftig på hull 11 og fikk hole in one på hull 17! Dette skjedde nå på seinsommeren.

Hejdaniel

over 20 år siden

Hejdaniel

En kompis av meg shanket kraftig på hull 9 på Augusta National og fikk hole-in-one på hull 17 på St.Andrews i Skottland :-)

Umulig

over 20 år siden

Umulig

Det tror ikke jeg noe på. Ikke en gang taigern shanker så langt.

Jonssen

over 20 år siden

Jonssen

Mulig i Arendal også dette...en saftig hook over veien, og du kan legge i koppen på både 9 og 18...

jj

over 20 år siden

jj

Til Hmm:

Borre er bygd ut med ni nye hull, derfor er gamle hull9 nå hull18 (hullet langs første opp mot låven og parkeringen). Gamle backnine er nå en egen 9 hullsbane. Du skal forøverig slå et utrolig dårlig slag eller treffe et tre for å lande på 18. green fra første tee.. Men alt er da mulig!

Tyrifjordis

over 20 år siden

Tyrifjordis

Eller ved mye motvind på tyrifjorden...

joda

over 20 år siden

joda

"Veldig enkelt" på den gamle banen i Kr.sand fra hull 1 til 6.......

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Jeg fikk HIO i "feil land". Dvs jeg fikk HIO på Holm GK i Sverige, men kunne ikke registrere HIO i Sverige siden jeg ikke var medlem i noen svensk klubb. Jeg kunne heller ikke registrere den i HIO klubben i Norge da man må ha fått HIO på en bane i Norge for å bli med der. Litt kjedelig at man da går glipp av HIO T-skjorte, egen HIO turnering og HIO diplom.

Ikke det at det er så store greiene akkurat det der, men det er nå litt stas allikevel da det er ganske sjeldent at en får en HIO.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Du vet - det er mye lettere å få HiO i Sverige, fordi det er mange flere golfhull der.

Så det gjelds rett og slett ikke:-)

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Godt poeng Gunnar! Men selv med flere valgmuligheter for å få HIO så vet jeg ikke om det blir så mye lettere. Men kanskje dersom man spiller en korthullsbane gang på gang fordi man da har sjansen på alle hull hele runden?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

I think you're absolutely correct.

Men i dag er det jo mulig å lage sine egne t-skjorter. Du kan jo designe din egen, med f.eks. denne teksten:

Jag fick Hole In One i Sverige, och det är MYCKET svårare enn i Norge!

Eller:
Det är schönt att vara norsk i Sverige!

Eller:
Dom svenska hålen är snyggare och trångare enn dom norska!

Eller noe sånt...?

Forresten - husk krage på t-skjorta :-)

De Lutte

over 20 år siden

De Lutte

Det der går an på Jæren også.
Hvis utslaget på hull 8 går mye til venstre, så kan man fint få hole in one på hull 1.

De Lutte

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her