Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

På tide med selvransakelse

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Er det ikke nå på tide vi tar et lite oppgjør med oss selv, og tenker litt gjennom hvilke poenger det er vi diskuterer?

De siste dagene har det vært et utall innlegg som slettes, tråder som stenges, o.s.v.

de som får dette slettet må forstå at det er en grunn til at det blir slettet. WEBmaster og andre webmastere har all rett til å gjøre det de gjør, og det hjelper ikke å lage nye tråder for å hente opp igjen den informasjonen som ble slettet. det blir bare dumt, og kranglingen når nye høyder.

Det er rom for tøys og tull og saklige diskusjoner, og gjerne også usaklige, men jeg tror at de som slettes, er de som blir truende, injurierende, eller ubehagelig personlige.
Jeg har selv opplevd å få mitt innlegg slettet, og har fått forklaring og akseptert dette.

Dette er ingen provokasjon, men en oppfordring til å ta litt ansvar, selv om mange av oss bruker nickname.

/Tiggr 0ut

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Gode poeng fra Tiger, en del tråder har blitt rimelig pinlige. Tråkka sjøl over streken en gang og ba om unnskyldning for det.

Poenget her inen skal vel være å oppmuntre til spill, ikke klage&syte.
Dog er det ikke rart at man diskuterer sakte spill dann&wann, og da kan det jo koke litt.

Spil torsdag på Oppegård og søndag på Mørk for min del, og kan hende lørdag, vi er jo på tampen av sesongen!

Foooore

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Et forum som dette må ikke nødvendigvis bare være positivt.
Det skal være aktuellt, og man må ha lov å sette fingeren på både positive og negative ting.
Det å henge ut personer på vag mistanke, eller fordi man ikke er enig i det vedkommende gjør, er over kanten, men å refere til faktiske episoder som mange kjenner til synest ihvertfall jeg er innenfor grensene.
Forumet bør også være informativt, og helt greit at dårlige baner, dårlig service osv blir luftet.
Vi er alle journalister på godt og vondt, og det er ikke et krav at man ikke kan spre nyheter om organisasjoner og personer både når det oppnår positive ting og når de tabber seg ut. Kravet må være at man ikke setter ut falske rykter eller sprer løgner som får konsekvenser for den det gjelder.
For å si det slik; hadde det kunnet blitt skrevet i Dagbladet eller VG, så må det være godtagbart her også.

Saken om han som jukset på A-tour gikk for langt. Ser man en medspiller gjøre noe sånt, og ikke foretar seg noe der og da, er ikke dette rette stedet å legge ut identitet og beskyldninger.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Fin tråd, men føler mange sier jeg er usaklig og latterlig, men ingen av disse presiserer hvilke av mine argumenter som er latterlig eller usaklig, det finner jeg besynderlig.

Virker som uansett hva jeg skriver kommer haukene med angrep...

Den eneste jeg har vært usaklig mot er AR, og det er fordi han sletter innlegg, for så og påstå at jeg er injurierende.....

over 20 år siden

Nå må ikke du tro at jeg startet denne tråden på grunn av deg, Bernt. for det er overhodet ikke tilfelle.
Det er meningen at vi alle skal kunne forstå hvor grensene går, og du føler deg tydeligvis truffet.

Jeg har nå tenkt på det selv, og oppfordrer dere til å gjøre det samme.

Mener ikke at alle skal henge ut seg selv på denne tråden heller, bare ønsker å poengtere at vi må tenke oss om før vi uttaler oss.

forøvrig enig med Jalla når det gjelder innholdet i et forum, som bør ha stor takhøyde og fargerikt innhold. Det er alikevel greit å "være varsom" når vi ser resultatet av å tråkke over streken.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det er mange på disse forumene som ofte tråkker over grensa. Det er forsåvidt et kjent fenomen fra ALLE forumer rundt om i verden. På anonyme steder vil det nok forekomme at noen slenger med leppa uten helt å tenke seg om hva de sier. Men nettopp derfor burde vi som leser forumet også ta endel kommentarer med en klype salt. De fleste her inne er vel ganske voksne menn og burde kunne lyve om hvor god dem er i golf uten at det skal bli krangling og annet bajs.

Synes dog det har vært endel usaklige og urettferdige vinklinger fra ganske mange de siste to dagene. Men det holder jeg jo glatt for meg selv og spiser det med flere klyper salt.

Bra tiltak av Tigergutt hvertfall. Det skal han ha.

Jeg inviterer alle sammen til et virtuelt boller og saftparty med små innslag av voksenbrus. Og ja. Det skal foregå her på forumet - i all evighet framover.

over 20 år siden

Tigergutt er snill........... når han vil.................

:D

Boller og brus til alle

Krutt

over 20 år siden

Krutt

På et annet forum jeg frekventerer, spiser vi krumkaker og drikker rognebærsaft sammen når ting går litt over stokk og stein. Og etterpå blir det så koselig.

over 20 år siden

Krutt,

lyver du i meg altså? har du virkelig venner alikevel?

:O)

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Seffern har jeg venner. Møtte dem på Mess TV-treff.

Koz og klemz.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her