Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Webmaster, hva skjer nå?

Fetter Anton

over 22 år siden

Fetter Anton

Hva skjer her nå a??
Skal webmaster nå sensurere alle kommentarer om Golfsiden.com??
Siste melding var en ren copy/paste av det "redaktøren" av Golfsiden.com selv skrev, hva er galt med det??
Der har han forøvrig gjengitt hva som ble skrevet i tråden Viasat Sport Norge..
Jeg godtar sletting av innlegg utover normal folkeskikk, men det får være måte på å overbeskytte..

Harald Sørensen

over 22 år siden

Harald Sørensen

Jarle, siden det var jeg som startet tråden Viasat Sport Norge har du nå sensurert meg. Den handlet i utgangspunktet om Göran Zachrisson og inneholdt etterhvert nyttig informasjon om hvordan man endrer språk for å fortsatt kunne høre Zache. Hvis noen går over en strek får du slette enkeltinnlegg! Kanskje det snart hadde vært en idé å innføre registrering for å kunne sende innlegg... Knyttet opp mot Scangolf Community kanskje?

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Jeg ser at Scangolf vil være venner med golfsiden.com, og det er vel og bra.

Limer her inn innlegg fra golfsiden.com fra idag.

01.07 Golfsiden vurderes nedlagt.
Her er hva en av de mange anonyme mobberne får slippe til med på den dødsseriøse scangolf-siden:
Nils Erik (01. Jul - 17:26)
Spar Ramnefjell for spydighetene. Han må ha det vondt nok som han har det. Tenker da på den latterlige golfsiden han redigerer/manipulerer. Den mannen burde ha støttekontakt på statens regning.

Vi her på GOLFSIDEN får ta dette til etterretning og vurdere å gi opp hele prosjektet slik at skikkelige golfsider som Scangolf kan regjere golfmarkedet på internett her i landet.
Red.

KP

over 22 år siden

KP

Gledet meg i dag til å lese hvordan man skifter språk på viasat sport, men det var sperret gitt. Synd jeg gikk glipp av innleggene som fikk emnet stengt ;->

Når det gjelder kommentaren til Asbjørn på golfsiden.com så hadde det nok vært lurest å bare være stille. Usakelig kritikk, uthengig osv. forblir best ukommentert og oversett.

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Det er vel ingen tvil om at golfsiden.com sin "redaktør" er av det virkelig hårsåre slaget og sliter. Jeg regner med at Webmaster åpner diskusjonen rundt temaet ASAP.

Golfsiden sin "dekning" av forumet på denne siden beviser helt klart en syteholdning man sjelden opplever. Skulle gjerne sett andre offentlige personer reagere som en 5-åring som ikke fikk en ekstra iskrem......

Skjerpings!!

JP

Mr. T

over 22 år siden

Mr. T

Jeg tror alle er enige om at dritslenging av Ramnefjell personlig er usaklig, usmakelig og er helt uakseptabelt. Etter min oppfatning skulle det bare mangle at Webmaster ikke slettet disse innleggene.

Golfsiden.com kan man selvfølgelig mene hva man vil om, men å henge ut redaktøren på den ondskapsfulle måten som enkelte gjør hører rett og slett ingen steds hjemme.

Til slutt en anmodning: Dersom alle besinner seg og unngår usaklige personkarakteristikker vil vi kunne få beholde dette forumet. Dersom folk ikke gjør det, vil (og bør) forumet stenges.

Mr. T

Fette rAnton

over 22 år siden

Fette rAnton

Tråden av "Konstruktiv kritikk av Golfsiden.com" ble startet 21.05.03 og inneholdt mange gode innlegg. Den var åpen helt til i går, da den tydeligvis ble stengt pga en ren copy/paste av det Golfsiden selv skrev..

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Jeg ser at Ramnefjell nå har fjernet innlegget om Scangolf og "de mange anonyme mobberne får slippe til med på den dødsseriøse scangolf-siden"

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Drittslenging mot personen Ramnefjell tar jeg sterkt avstand fra, men "faglig" kritikk av hvordan han kommenterer på TV og driver hjemmesiden sin forsvarer jeg helt klart - yttringsfriheten gjelder vel ennå her i Norge??!!?? Hvis den særdeles hyggelige (slik jeg oppfatter han som person) herr Ramnefjell ikke tåler kritikk for jobbene han gjør i offentlighet, så bør han som han skrev, legge ned både hjemmeside og gi opp å kommentere på TV.

JP

Cousin Anton

over 22 år siden

Cousin Anton

Veldig bra innlegg av Johnny Puma, stiller meg helt bak det.
Ramnefjell må ta kritikken som motivasjon til å bli enda bedre..

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Ja det må jo være smigrende at man kaller Ramnefjell "særdeles hyggelige". Endelig litt skryt.

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Konstruktiv kritikk er vel og bra, men diskusjonen dreiet mer mot småspydige kommentarer. Jeg føler det som urettferdig at en person må gjennomgå i full offentlighet på denne måten. Jeg tror nok ikke Asbjørn har noe imot at folk sier hva de mener om hans kvalitet som kommentator på TV, men det må foregå på en skikkelig måte.

Når det gjelder diskusjonene som er blokkert, vurderes disse åpnet igjen, men etter å ha godt igjennom et "filter". Jeg kommer til å fjerne noen av innleggene. Dette vil nok bli sett på som en form for sensur, men vi må følge den ene enkle regelen som er satt på dette forumet, nemlig det som står nederst på denne siden.

Hvis noen har sterke meninger om Asbjørn kvaliteter på forskjellige områder, oppfordrer jeg til å ta direkte kontakt med han personlig og ikke bruke dette forumet til å pumpe ut anonyme spydigheter. De vil uten tvil hverken bli tatt seriøst eller til etterretning allikevel.

Det som skjer er at de som har med ScanGolf å gjøre (2-3 stykker), og spesielt undertegnede, kommer på kanten med Asbjørn. ScanGolf og Golfsiden.com ser ikke på hverandre som konkurrenter, mer som kollegaer, og vi har et vennskapelig forhold.

Fetter Anton

over 22 år siden

Fetter Anton

Skjønner deg godt Webmaster, men det kan heller ikke være hyggelig å få slike kommentarer som Golfsiden la ut tidligere idag..
Sier ikke det litt?

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Jeg tar meg ikke nær av slike ting. Uansett så ble Asbjørn og jeg enig om at dette skulle fjernes for å unngå hån mot hverandres nettsider. Det blir i så fall bare barnslig og tullete og tjener ikke til noe godt.

Børge

over 22 år siden

Børge

Jeg forstår godt at man som ansvarlig noen ganger må sette ned foten og stoppe enkelte ting som sporer helt av.
Allikevel blir jeg overrasket over at Scangolf og golfsiden har blitt enige med hverandre om å fjerne slike innlegg for å unngå kritikk eller hån mot egne nettsteder - da blir man faktisk enig om å sette en stopper for ytringsfriheten på spesifikke områder, det syntes jeg ikke er bra!

På den annen side, det er vel ingen andre måter å få stoppet "drittslengingen" på.

Det er synd at noen barnslige tullinger ødelegger slike diskusjonsforum. Du kan jo ikke være stolt av deg selv eller egne meninger når man alltid må være anonym for å kunne komme med en eller annen mening!

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

OK, jeg spurte Asbjørn om han kunne fjerne det slik at ikke VI starter en "krig" oss i mellom. Hva er egentlig poenget med det? Han var tydeligvis enig og fjernet det. Syntes ikke det er så overraskende?

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Enig med webmaster her;

Det blir i så fall bare barnslig og tullete og tjener ikke til noe godt.

Børje Pedersen

over 22 år siden

Børje Pedersen

Pressefrihet og red.integritet.
Det er nedfelt i pressens vær varsomplakat at man ikke kan skrive hva som helst om andre, for å si det enkelt.
Den hetsekampanje som har blitt ført på nettsteder i det siste, liker jeg dårlig. Golfsidens red. og jeg har langt fra vært enige i ett og alt, men jeg føler at vi har holdt oss på riktig side av grensen vedr. spydigheter og usakelighet. En av farene ved for slepphendt redaksjonell linje, både innsendere og red. komentarer,er at vi får forum som kun appelerer til de som vil lage bøll.Sensur er ikke løsningen, men en fornuftig siling.Det viktige da blir å sile likt i alle retninger, ikke sile bort motstandere.
Håper at ikke Asbjørn tar meg på ordet for ofte, men at jeg fortsatt får provosere litt.
PS Publiseres både på Golfsiden.com og Scangolf.no

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Da har jeg åpnet begge de blokkerte diskusjonene igjen. Noe måtte fjernes, men jeg må innrømme følgende:
Jeg er usikker på hvor grensen går, rent juridisk, om hva som er "injurierende" eller ikke. Jeg har hverken juridisk- eller journalistutdannelse, men kaller meg heller ikke hverken journalist eller redaktør.

På tross av usikkerheten vedr. grenser, har jeg tatt meg friheten som ansvarshavende til å fjerne innlegg jeg syntes er upassende. Med upassende menes i denne forbindelse innlegg skrevet av anonyme personer som er spydigheter eller drittslenging mot en annen navngitt person. Dette kommer jeg også til å gjøre i fremtiden.

Jeg har ingen problemer med at folk er anonyme, det skal man ha lov til å være, men ikke missbruk denne muligheten!

Det som står igjen i diskusjonene er fortsatt mye negativt om en person. Allikevel tror jeg at det som står skrevet er begrunnet på en slik måte at man kan vurdere det som konstruktivt. Det står på den annen side også mye positivt om personen. Jeg tror nå at dette veier opp i mot hverandre og at kritikken er jevnt fordelt i positiv og negativ retning. Ikke at dette har vært noe mål ved gjennomgang, men nå kan vel ingen føle seg krenket?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her