Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolfturnering en suksess!

pelle

over 20 år siden

pelle

Takk til Gunder og sponsorer, andre som har hjulpet til, Miklagard og alle deltagere.
Dette var jo ikke annet enn kjempehyggelig og gøy. Nydelig dag og topp forhold.

Gleder meg til neste gang, vi får øve mere!

Da logger jeg av, byen venter! Krangle og diskutere kan vi gjøre i morgen.. :-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

helt enig!!! var en fornøyelse fra 1 til 19 hull. gleder meg allerede til neste år. da må Gunder forsvare tittelene som scangolf discutational invitational ett-eller-annet open champion. 39 poeng med 4,7 (nå 4,3) i handicap står det respekt av!!

hipp, hipp hurra!

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg storkoste meg også, på tross av slurvete spill. Bare hyggelige mennesker, og den bebudede kranglingen glimret med sitt fravær.

Gunder - du er en organisator av rang. Utrolig hvor mange talenter som ligger latent i den skrale kroppen din:-)

Raga Tango

over 20 år siden

Raga Tango

Gunder er en sandbagger

Janec

over 20 år siden

Janec

Føyer meg inn i takke-kortet. Bra arrangert, GODT JOBBA, Gunder og alle andre.
Stilig av Mikla å stille med bane, det var ikke noe feil på denne banen heller., og ikke køllene mine heller. Er litt tom for unnskyldninger.
Gunder var en verdig vinner,synd vi andre ikke kunne matche hans supre prestasjon.
Lover å komme til neste år. Takk til alle for en fin dag, og at jeg nok en gang finner ut å jeg spiller best i søvne. Sliten hilsen.

PS. Kan vi få hele turneringens tittelen på trykk.....

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Scangolf Discutational Classic Memorial Invitational Open.

Jeg takker også stort til Gunder og sponsorene, her jeg sitter og knasker potenspiller...

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Ingen som knipset noen bilder? Kunne vært artig å se noen bilder fra begivenheten.

Hull 15

over 20 år siden

Hull 15

Det var veldig hyggelig, selv om jeg fikk den sure fjerdeplassen så er jeg godt fornøyd!

Trivelig flight og nydelig vær, jeg er overrasket over at Gunder hadde kapasitet til å organisere dette, kanskje jeg må revurdere mitt inntrykk av han?

Vil også si at de som jobber på Miklagard er utrolig hyggelige folk, seriøse og proffe, men også avslappede og laidback.
Også var det morsomt å høre flere skryte av banen som jeg spiller på så ofte, hørte vel ikke så mye om "oppskrytt" og "feildesignet" i dag, akkurat.

Noe av det beste med slike kompisturneringer er at flightene ofte er litt mer avslappet, blir litt slitsomt med overseriøse folk. Litt intern smådissing er jo bare kult, men pes med folk som er superseriøse i litt større turneringer.

Noe annet som er digg med kompisturneringer er å slippe juksemakerne. Har omtrent ikke hørt om en eneste "vanlig" turnering hvor det ikke forekommer juks, men terskelen er liksom litt høyere for å jukse i kompisturneringer. Tviler sterkt på at det forekom i denne hyggelige forsamlingen. Hvis du må jukse med kompiser er du vel rimelig tett i nøtta...

Nei, dette var rett og slett veldig bra og jeg gleder meg allerede til neste år!

Sisteplassen

over 20 år siden

Sisteplassen

For første gang står jeg ikke fram med navn, det er for j......
Hadde det kjempemorro med mine 14 poeng, eg er veldig glad for at jeg ikke har skrytt på meg mange meter på forhånd.
Som sponsor må jeg si at dette var meget godt anvente sponsorpremier, og jeg stiller gladelig med premier neste gang også. Til alle dere som ikke fikk noen kølle i dag, det er bare å gå inn på nettogolf.com. Jeg tilbyr alle som deltok i dag 30% rabatt på ordinære priser på monterte køller.
Mvh.
Taperen med veldig godt humør.

Hull 15

over 20 år siden

Hull 15

Fornøyd med spillet eller ikke, du bidro til en hyggelig flight i dag

til Sportsjefen på Miklagard

over 20 år siden

til Sportsjefen på Miklagard

som viste at han hadde "baller" ved å la oss spille på den omdiskuterte banen. Jeg kommer igjen for å ta rotta på de hullene jeg strøk.
Neste gang skal jeg få to-sifret antall slag.
Kjempefin bane, og den var vel tøff nok for alle i dag (unntatt deg da Gunder). Håper dette blir en årlig greie, for ta kan vi jo pillene FØR vi spiller. Janec

Janec

over 20 år siden

Janec

mente TA pillene før bruk. kanskje driver'n min burde fått en også...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Fantastisk bane og trivelige folk.

Miklagard er en bane Norge bør være stolt av, -ingen over , ingen ved siden. For en layout, utrolig varierte hull, og greener i toppklasse.

Dette blir en fin tradisjon :)

Hull 15

over 20 år siden

Hull 15

Hehehehehe... jeg er så forbanna glup... fant ut nå at jeg hadde 38 tildelte og ikke 36... hehe... har sett feil i hele sommer... da hadde jeg fått kølle og baller... hahahaha!!!!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Gøy at så mange ble med på turneringen :) Lurer på hva utfallet hadde blitt hvis alle spiste roten til Gunnar før runden? humm.

Her kan dere andre se hva konkurranser vi hadde:
http://www.framebase.com/scangolf/

Resultater sendes til Webmaster nuh.

Sees til neste år, et sted i Norge! Dette må gjentas.

Oddern

over 20 år siden

Oddern

Kjempebra turnering!!

En stor TAKK til de som brukte fritiden til å administrere det hele, og til sponsorer og Miklagard GK.

Det var første gangen jeg spilte banen og jeg synes Miklagard er i en særklasse (kan ikke si det samme om spillet mitt). Bare hyggelige mennesker, dette gjelder både deltakere og de ansatte på Miklagard. Håper at dette kan gjentas.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Føyer meg i rekken her.......

Alt var supert!

Skal tygge Rosenrot som bare fae.... til neste gang. Da skal jeg ta dere ;o))))))

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Måtte gi styrkepillene til dama mi, hun trengte de for å gi meg all den trøsten jeg trengte.
Tar dere neste gang.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Tusen takk for at Dere klarte å få til en slik turnering...utrolig fint å få se "tryne" på så mange "nickere".... Banen var svært bra vedlikeholdt...det var en fryd å gå der ute å se hva som åpenbarte seg over neste haug. Problemet for en som spiller mest på flat bane var jo at en nesten aldri sto på et flatt sted... Når det gjelder det før nevnte potetjordet...så vet jeg om et par steder en nå trygt kan sette potet... hehe... Burde nok hatt noen flere runder etter hverandre for å lært å putte på slike raske greener.... det er morsomt, men vanskelig... 40 putter på en runde er det dårligste i sommer...så..... Gratulerer til Gunder for hans storspill.. i klasse for seg selv... Tusen takk for fint følge gjennom ............... og takk for at dere lot meg få honøren på 18..tee ;) Swing Sala Bim....................

Hick

over 20 år siden

Hick

En mer broket gjeng skal man lete lenge etter :)~
Allerede før hanen gol hadde første mann inntatt baneområdet - og første teeoff var kl. 13!!!! Resten av gjengen var også der i meget god tid - litt svett under ballene :))))
Men du verden så hyggelig det ble da. Kan`kke si jeg husker nicker eller navn, men alle jeg pratet med, spilte med eller baksnakket, var knakende kjekke gutter i sin aller beste alder.
MEN - EN TOK PRISEN I FLERE KLASSER: @lle fugler: jeg har som sagt sett mange rare og videverdige oppstillinger eller stancer, men din tokfaen hakke meg prisen. Og for en balltreff!
Ikke bare var du en snål jævel, men du var garantert en av de hyggeligste og i tillegg greenkeeper da gitt.. Jeg skal som sagt fikse at Per Ervik tar bilde av deg i stancen, for du er virkelig en utdøende rase verd tatt vare på. Takk for liften hjem :)

pelle

over 20 år siden

pelle

Krutt: funka de pillene eller?
Trodde ikke du trengte mere krutt i pungen..

:-)

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Føyer meg inn i rekken over ovasjoner av skryt til Gunder, og resten av Miklagard.
Gikk en heller middelmådig runde rent score messig, og var direkte overrasket over en delt 2. plass.
Takker for alle premiene jeg fikk, og min bedre halvdel var storveis fornøyd med både Miklagard glass, og et nydelig smykke av en trekølle fra Børjes Nettogolf. Det dusinet med ProV1 baller jeg fikk av Gunder, skal jeg spre litt ut over de banene jeg skal spille i høst:-)

Jeg må takke Gunder, Bernt, Veggis og hans blide frue for en hyggelig runde.
Må også takke Miklagard, med sportssjefen i spissen, for en flott opplevelse. Fikk ikke brukt gratis greenfee billetten min, men det gjør ikke noe, for da kommer jeg en gang til i høst.
Ahhh... For en deilig helg dette har vært.
Gleder meg til neste turnering:-)

z

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Takk for en flott turnering, gutter! All honør til Gunder for et glimrende arrangement og for hans prestasjon på banen (75 slag på Miklagard er rått!!!)

Jeg stiller garantert til neste år...

nada

over 20 år siden

nada

Det kan obsververes at turneringen har fått presse fra selveste golfsiden.com:

http://www.golfsiden.com/smaating090200.html

Tomba

over 20 år siden

Tomba

HA HA HA HA

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Nok en gang må vi vel le litt av den godeste A. Ramlebøll!!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

La oss invitere Ramnefjell til neste år. Er han halvparten så sporty som han gir uttrykk for, så stiller han opp...

pelle

over 20 år siden

pelle

Han har tydeligvis ikke fått med seg at det ble spilt med 3/4 Hcp..

Lavida

over 20 år siden

Lavida

I stedet for å hylle arrangementet og det faktum at golf kan knytte mennesker sammen, presterer han å med dårlig skjult sarkasme å refse arrangementet. Smålig!

Dersom forumdeltakerne på golfsiden hadde klart å få til et tilsvarende arrangement, ville nok Ramnis vært så stolt at han hadde følt han hadde tatt Gud i foten.

Kanskje forumet på Ramnesiden.com ville vært mer entusiastisk dersom redaktøren ikke gikk til angrep på alle med andre meninger enn redaktøren?

Janec

over 20 år siden

Janec

Smålig Ramnefjell er ordet i dag.
Hadde du hatt litt guts hadde du også vært med. Mange som gjerne ville truffet deg, og luftet litt.
Men som du skjønner var jo alle snille og hyggelige, spilte så godt de kunne DEN dagen, og det er vel det at arrangementet var slik en suksess som irriterer DEG mest.

Vis litt "baller" og still opp til neste år. Håper du kommer i samme ball/flight/gruppe som Gunder.....

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Lavida.
Hva ble det av deg?

pelle

over 20 år siden

pelle

Jeg har laget en tråd hos AR, håper dere kan komme med noen innspill der.

Om han ikke sletter den da..

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Slutt med sutringa, topp at dere hadde en kjempedag med strålende vær&baneforhold, ha fokus på det!

Hva andre synes&mener om ditt&dann&wann som de ikke deltar på, kan da ikke ha såååå stor betydning for de som deltar?! Og trives!!

Men AR er jo ikke den minst kontroversielle da, artig med fargeklatter!!

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Tror jeg skal være med neste år, på en god dag kan jeg bevise at jeg kan gå langt under 20 poeng. P.g.a for lavt hcp, ikke juks men altfor lite trening de siste årene. Lurer på om han der fjotten tenker på at noen jobber og ikke har tid til å trene hver dag. Man går jo tross alt opp hele 0.1 pr gang og da skal det sabla mange runder til før jeg kommer til 20 i hcp.

Noen som vet hva dotten har i hcp?

Til Ramnefjell: " Det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være en idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil."

Joachim Aslaksen

over 20 år siden

Joachim Aslaksen

Ser jeg har gått glipp av noe stort her gitt! Får satse på å bli med neste år!!! Gunder du får minne meg på det! Alltid morsomt å spille turnering.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Nå skjønner jeg hvorfor han er så bitter: (Hentet fra Golfsiden.com)
Asbjørn Ramnefjell har deltatt i hvert eneste Norgesmesterskap fra og med 1967 til og med 2002 eller 36 ganger på rad og har fire andreplasser og en rekke andre plasseringer blant de seks beste.

Han har ingen seire på 36 forsøk!!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ramnefjell spiller NM på 83 slag, mens Gunder spiller Mikla på 75......og har spilt golf i 6 år......

Janteloven henger på dassen til Ramnis, men på feil side av veggen....

Gunder for president

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Som ikke-deltager kan jeg meddele at jeg er trist over ikke å ha deltatt. Kanskje jeg kunne spilt 18 hull med Børje og funnet ut at han er trivelig. Tiltaket er noe av det beste som har funnet sted i Golf Norge på lang tid. Ikke var det klubb turnering, ikke NGF, ikke PGA - bare en masse tilfeldig mennesker som spilte golf sammen fordi de har meldt litt på nettet. Konge!

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hehe, Gunder for president. Støttes!

Om ikke annet så i hvert fall for den årlige Scangolf Discutational Classic Memorial Invitational Open :-)

Forslag til slagord:
18 smertefulle hull sammen med dine verste fiender. Overlev eller dø!

Eventuelt et litt snillere:
Fra fiende til venn på fire timer. Overlev eller skift nick. Ikke nå, men etterpå!

Eller enda litt snillere:
Skrytt på deg for lavt handicap? Bli med på Scangolf Discutational og skriv deg opp til et mer behagelig nivå!

Eller hva med en liten middagslur...

ok

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

sukk....livet blir ikke det samme etter denne turneringen.... alle illusjoner forsvant...bare hyggelige , ivrige og velkledde golfere.... med et trenet blikk for observasjoner..... og så hadde de utstyr....oy.... en går tilogmed rundt med håndlaget trekølle......etter dette slaget--....

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Et godt slagord burde være;

Sannhetens øyeblikk - og ingen venner i sikte.

I min tid spilte jeg MS golf 3.0 over nettet - der arrangerte man en Internett Ryder Cup - med stor suksess (kan hende de gjør det fortsatt for alt jeg vet....)

Hva om man går over til en match mellom Golfsidens forumtanter og Scangolfs bøller - et slags nettets Ryder Cup. (Børje - her er det muligheter - Netto Cup ? ) Jeg er sikker på at det kunne blitt underholdende.....

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Enig med deg, Smilende Sam. Ditt slagord er best. Så langt...

Savnet en del debattanter under turneringen, deriblant deg. Blir du med neste år?

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Takk Gunnar, Gamle Sam startet sesongen 4.juli i år og har deretter spilt i alt 8 runder golf.... Ingenting å stille i en turnering med og ihvertfall ikke den 10 september, siden jeg visste at jeg kom til å være et slakt den dagen etter en helvetes jobb uke. Men neste år.... Noen må jo ta sisteplassen da og.

Hakker

over 20 år siden

Hakker

Fører tråden videre fra golfiden:

Golfis (12. sep - 18:21) *
Folk kan mene hva de vil og bra at det blir satt litt fokus på hcp. Dette var en tilfeldig turnering der scorene var langt under pari. Hvis en ser på andre turneringer (golfbox) så ligger vinnerscorene betydelig langt over selv med 3/4 hcp. Da må da være lov å peke på alle disse stableford spillerne som til stadighet klarer å spille i nærheten av sitt hcp. på sin hjemmebane, men som kommer langt ned på 20 tallet på nesten samtlige andre baner. Jeg er så dritt lei av å ta/se folk som jukser at jeg har gitt det opp. Etiketten er borte og higen etter å få ned handicappet er større enn aldri før. Jeg har spilt med så mange som har mellom 15 og 20 i hcp. som aldri er i næeheten av å spille dette i turnering. Men nedover kommer de i hcp, og det med en fart som ikke ligner grisen (selskapsrunder). I slagkonkurranser er de fullstendig borte for det har de aldri spilt, ifølge mange av dem selv. Det var sikkert en meget hyggelig turnering og bra at det arrangeres slike, all honør til dere og fortsett slik. Men en tankevekker for deltakerne er likevel resultatene. Hvis rundene inkludere Jegermeister og konjakk på annethvert hull så kan scorer på tyvetallet aksepteres, ikke ellers. Så mange kan da ikke spille "dårlig" på engang. Vel er Miklagard Norges beste bane, men det skal jo favorisere alle. Det hjelper ikke å si at greenene var raske eller annet. Og at folk klarer 37 poeng med 3/4 hcp sier jo sitt at det ihvertfall ikke er noe iveien med forholdene. Det kan jo tilsvare vinnerscorene (40-42 p)i nesten samtlige klubber i høst. 36 poeng kommer langt ned på listen(for de som gidder å sjekke). Hadde det vært fjorårets banetilstander som rår kunne det vært en unnskyldning.
Nok engang stor honnør til sponsorene av slike turneringer. Vi trenger all den velviljen som kan fås for å lage det mest mulig trivilig. Men det sosiale må aldri brukes som en unnskyldning for dårlige scorer. De fleste under 5 i hcp. spiller Miklagard rimelig bra, husk fra gul tee. Fra hvit og svart er banen helt anderledes. Fra gul er det en enkel og oversiktelig bane som en kan score bra på, nettopp pga. ballen går der du vil pga. ekselente spilleforhold. Hilsen en som vil hcp. juksing for "hjemmespillere" til livs.

Pillene virket

over 20 år siden

Pillene virket

flere sånne premier, gikk hele 3 slag bedre på søndag, og har aldri truffet så FÅ FW i sesongen. har ikke dame heller........

Niels

over 20 år siden

Niels

Delta nå heller i tråden på golfsiden. Vi orker ikke ta den her.

Niels

over 20 år siden

Niels

Den var ment til Hakker ja :)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Lavida.
Hva ble det av deg?

To ting skjedde: Først hopper kona og en vennine på en lenge bebudet sydentur, avreise 11/9 kl 0700. Dermed ryker planen om å kjøre over fra Bergen, all den tid vi har to barn i familien.

Sjekker med SAS om å få bruke EuroBonus frem og tilbake på dagen, men selvsagt gjør det selskapet alt for å hindre bruk av poeng (hvis du ikke booker laaaang tid i forveien). De ga meg et tilbud på 2800 t/r, og med grfee og transport t/r Gardermoen er vi nærmere fire lakser.

Kan vel si at tankene mine var på Kløfta hele den dagen! Det er fantastisk at dette forum kan bidra til en så positiv opplevelse for så mange.

Når jeg ser all den moro og glede, er jeg faktisk litt stolt inni meg for å sådd det første frøet til Scangolf Discutational Classic Memorial Invitational Open, da jeg startet den første tråden med forslag til en forumturnering.

Igjen, det var med stor smerte jeg måtte innse at turneringen fikk gå uten meg :-(

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Lurte nok litt på hvor det ble av deg Lavida, og skjønner at du hadde det vondt. Trøst deg bare med at den dårligste tapte.
Du får sende kølla de over fjellet, så fikser vi den biffen.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Deilig at folk arrangerer turneringer, man trenger initiativ og ressurser!!

Jeg vil bli med neste år!!

Og det er da bare opp til meg selv....

Initiativ!!!!!!!!!!

Yieppie!!

Øy

over 20 år siden

Øy

Ser ut til at Asbjørn har fjernet tråden om Scangolfturneringen på Golfsiden nå.... Hvorfor fjerne en tråd han selv har bidratt i og bidratt til å starte???????
Vi burde lage litt ordentlig bøll på Golfsiden nå!!

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tipper han fjernet den fordi Bernt var der og slengte villt med leppa.

kalte AR for trekuk og masse andre usakligheter......

det ble en Bernt vs AR tråd, og da blir AR så trist og lei.... hehehe

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Stemmer ikke helt..

Sa han var en trepenis som drev på slik....

Ihht høyesterett er det ikke injurierende hehe (les trækuk som en politikonstabel måtte tåle og bli kalt)

Er vel litt vesentlig at jeg også kalte meg selv trepenis, som var kjip tilbake når han er så destruktiv med gapestokken sin...i stedet for å hylle hva vi fikk til, og hvor fint vi hadde det..

posa

over 20 år siden

posa

Hva gjør bernt her? hadde ikke du gitt deg? du kan kalle alle andre masse drit, men med en gang du får høre at du selv er en kuk eller et rasshøl så blir du fly forbanna og skal saksøke folk.

Gå og legge deg bernt:)

Vips

over 20 år siden

Vips

Jeg blir mer enn gjerne med neste år. Høres ut til at dette ble en sucess og at det kommer til å bli en tradisjon.

Hva med å arrangere over to dager med overnatting, fest på fredag og lørdag kveld?? Noen som syns noe om det.

Må reise fra Molde så det er langt å reise bare for en dags turnering.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

posa
Ble kjent med mange trivelige karer på turneringen, og da blir det naturlig å følge med her.... igjen

Kalle andre masse dritt, hallo, den eneste jeg kaller en trepenis er AR, fordi han sletter mine innlegg, også de du ikke får lest......

Ingen har kalt meg kuk, bortsett fra at jeg beskrev min atferd slik mot AR fordi han var så korttenkt og ikke kunne ta selvkritikk...

Jeg har aldri sagt jeg skal saksøke noen som helst jeg....eneste jeg har bedt folk som er litt tøff i gapet, er å gjøre det fremfor meg, om de fremdeles føler seg så kjekk..

VIPS.
Neste gang bør det bli mer sosialt, med grilling på kvelden osv....kanskje legge den litt tidligere med varme sommerkvelder..

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Dette er begrunnelsen for hvorfor den ble fjernet..

Hvor er Scangolftråden?
lol. Asbjørn er en morsom redaktør.

Pro V1 (13. sep - 12:19) *
Her ble det nok noen innlegg som falt under sensurens naturlige inngrep og like greit at den da fjernes helt. Viktig at personangrepene ikke blir av den art at det blir usaklig. Vil du ha en ny diskusjon så går sikkert det. Tråden ellers ligger jo på emne om hcp.

--------------------------------------------------------------------------------
Bagpipebirdie (13. sep - 12:24) *
må for en gang skyld si meg enig i at den burde fjernes.

Bernt må ha spist noe han ikke tålte tror jeg, for maken til take-off har jeg aldri sett før......

lol

Fint at du forsvarer oss Bernt......!! ;o))) Kanskje litt mer diplomatisk neste gang..??

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Hørt om kanondiplomati ;)

Ramnis er bare så arrogant og sletter de svarene som klinker han inn i et hjørne...

Klart jeg var krass, og jeg sa at jeg skulle slutte være trepenis mot han, om han tok litt selvkritikk på at det var meget tåpelig og barnslig å skrive en slik notis på vår hyggelige turnering..

Asbjørn redaktør,,, hm tror ikke andre redaktører føler han bærer den tittelen med rak rygg

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bernt
Nå får du roe ned litt, det er ikke automatikk i at det passer seg å bruke alle uttrykk som finnes, selv om de ikke skulle være injurierende.
Synest forøvrig at det er lavmål av deg å beskylde meg for smisking med A.R. fordi om jeg annonserer på siden hans. Jeg forbeholder meg retten til selv å velge hva jeg skal mene, og hvor jeg vil ha disse meninger publisert. Mine meninger er ikke til salgs, og tror heller ikke de ville bli kjøpt av hverken A.R. eller noen annen.

Når du går så hardt ut som du til tider gjør, må du da selv også tåle å bli motsakt.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Om ikke du og andre skjønner at det er litt morsomt når jeg bruker et slikt uttrykk som trepenis, så er du litt for stiv i pinnen (ihvertfall om du tok hele glasset med Rosenrot i en sleng )..

At du forsvarer Ramnis er jo naturlig siden du har økonomiske interesser på siden hans, så ligg unna, her er du rimelig inhabil og unøytral...

Jeg tåler å bli motsagt, men ikke slettet bare fordi jeg presser frem en innrømmelse hos AR, men det er jo fånyttes, for han durer videre om poengene sine.....og Hcp..

Poenget var at han var korttenkt og i sin rolle heller burde fremheve et slikt positivt initiativ, ikke kommentere scoren...Det sier alt om den mannen, og da fikk leg lyst å fortelle han det...

Jeg sa at jeg synes han var en trepenis som holdt på sånn, og er det så ille. Det var et forbehold, at det han foretok seg var kukat, ikke at hen er det.....for han kan være ganske så hyggelig faktisk....har møtt han personlig, men sak er sak....og der bommet han

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg synes arrangementet var så positivt at jeg frykter AR's gapestokk gjør at andre som vil være med, men er redd for å drite seg ut slik jeg gjorde med mitt spill :) , ikke blir med til neste år.

Derfor ble jeg forbannet, men å si at jeg kalte navn er drøyt, for alle skjønner at en nordfra ikke sier trepenis, men hæstkuk;) Har fått sms fra folk som syntes det var morsomt med trepenis, og det var hensikten, ikke kalle AR for navn....slikt gjør ikke jeg!

Jeg tror allikevel den vil vokse, og arrangementet vil bli med overnatting og sosialt samvær på kvelden, helst litt tidligere på sommeren.....

Lavida

over 20 år siden

Lavida

I levende live er du sikkert en grei kar, men med en gang du setter bak tastaturet ramler rullegardinen ned og sperrer både for vett og argumenter utenfra.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen:

I alle tråder der BERNT dukker opp, ender det med eder og galle og forbitrelser. Det er 100 prosent korrelasjon. BERNT = BRÅK. Din sosiale intelligens på nettet er like lavt som handicappet ditt.

Til slutt, vær så snill: Dette kraftuttrykket ditt fra nord er tydeligvis så morsomt å skrive, at du må begrunne det og argumentere rundt det igjen og igjen. Akkurat som et barn som skjønner at det er litt skummelt og litt morsomt å si stygge ord.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

sosial intelligens er vel også å fatte at når en nordfra sier 2trepenis" i stedet for h.... så da er det vel litt manko hos deg óg da....

Jeg turte ihvertfall å stille opp......

Så du synes ikke argumentet mitt var bra, -at det var uklokt av AR å fokusere på scoren, i stedet for initiativet???

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Lavida.
La nå Bernt være i fred. Nå har vi akkurat fått et sosialistisk flertall (desverre)i valget også, noe som betyr et mer "fargerikt" fellesskap.

Det skal være plass til alle typer mennesker også på forumet.

Jeg hadde gleden av å treffe Bernt på turneringen, virket som en grei kar og vi kommer sikkert til å finne tonen på banen også. ;o)

Tenk så kjedelig det hadde vært om alle hadde vært like konservative og tafatte som enkelte her på forumet og AR.

over 20 år siden

Jeg ler...........

Problemet ditt, Bernt, er at du tydeligvis ikke skjønner at du ikke kan være redaktør mot redaktøren.

Spiller vel ingen rolle om høyesterett har proklamert at det ikke er injurierende?????

usaklig er tingen, og det har du en tendens til å bli når du blir litt opphisset..... det er litt morsomt, men at det er usaklig, det er det ingen tvil om.....

I tillegg, så skriver du innlegg etter innlegg etter innlegg etter hverandre igjen, og det gjør ikke mottakelsen noe bedre.

sorry Bernt, men denne taper du..... ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lavida.
Om du kaller det der kraftuttrykk.....da har du vært for lenge skjermet bak de 7 fjell...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
eneste grunn til at jeg nevnte DET, var at Ramn slettet tråden og sa jeg hadde kalt han noe injurierende!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Bernt skrev:
Jeg turte ihvertfall å stille opp......

Følg med lenger oppe i tråden, så skjønner du hvorfor jeg ikke deltok.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i forhold til AR, han er bare sååå liten når han kaster seg over scoren i en sosial turnering.

Vi trenger Bernt, men han bidrar til litt for mye avsporing på grunn av form i stedet for innhold.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lavida.
Hvofor sier du da at argumenter ikke når inn hos meg straks jeg setter meg bak tastaturet?

Vet du hadde en tur jeg bare kan drømme om ;)

Hadde sett veldig frem til å møte nettopp deg, både fordi jeg har bodd 5 år i Bergen, men også fordi du har hatt meg på andre siden av bordet i alle tråder :)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Alle kan ikke ha samme form, og de som kjenner meg vet jeg ikke vil noen noe vondt...

Min stil gir grobunn for misforståelser, er klar over det....har en skarp tunge, men elsker et godt motargument...

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

SITAT "At du forsvarer Ramnis er jo naturlig siden du har økonomiske interesser på siden hans, så ligg unna, her er du rimelig inhabil og unøytral..."
Hvorfar har ikke jeg rett til å ha mine egne meninger Bernt?
Hvorfor skal jeg ligge unna?
Hvilke økonomiske interesser har jeg i Golfsiden?
Hvorfor er jeg innhabil?

Jeg har hatt annonser i Norsk Golf, Golf.se Scangolf.no samt tre lokale aviser i distriktet. Mener du derved at jeg har økonomiske interesser i disse mediene, og derfor ikke kan uttrykke mine meninger om det som publiseres der?

Har vel ikke store forhåpninger om at dette trenger inn mellom ørene dine nå heller, men prøver en siste gang.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Er vel åpenbart at du har interesse av å være filter og diplomat for Ramn, men selvsagt hører jeg din mening. Syntes bare du så åpenbart tok side, i stedet for å kommentere argumentet mitt, at Ramn gjorde noe tåpelig......ved å fokusere på score, og ikke initiativet

Bare Tull

over 20 år siden

Bare Tull

The Man Is Back. loool

Bernt

over 20 år siden

Bernt

kan du oversette loool ?
laughing out o o loud ;)
tipper du ikke visste hva LOL sto for tihi ;)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bernt, jeg gjorde det enkelt for deg ved å stille deg 4 direkte spørsmål, er du ikke mann for å svare på direkte spørsmål?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Hallo, Bernt!
Børje må vel få lov å mene hva han vil om dine utfall uten å bli beskyldt for å være i lomma på AR. Det du sier er jo at Børje totalt mangler integritet. Du har tydeligvis ikke vært med lenge nok til å ha fått med deg uenighetene Børje og AR har hatt oppigjennom.

Dessuten, ditt argument er litt misforstått. På generelt grunnlag er det ytterst sjelden et problem om en annonsør sympatiserer med et medium. Derimot; når et medium eller en redaktør favoriserer sine annonsører på spalteplass, da snakker vi om et alvorlig problem.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Har faktisk svart på alle fire spørsmål, men av og til må man lese mellom linjene...

Jeg mente du var inhabil siden du hadde økonomiske transaksjoner med AR i form av annonser og goodwill fra deres medlemmer og debattanter (for alle vet at du er nettogolf)

Jeg har svart at dine meninger har like stor verdi som alle andre! (men at de i det første svaret farves av nettopp din kontakt med AR.

Dermed er også svaret gitt om habilitet...

Men ikke gjør dette til fisespikkeri....du kritiserte meg, men ikke AR's notis, og det finner jeg merkelig. Så da konkluderte jeg med at dine interesser var større enn de øyensynlig er.

Så hvorfor kommenterer du ikke på Golfsiden notisen til AR da???

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Undres hvem av dere som finner ut at nå er dte nok på denne tråden?!

Initiativet til turnering var strålende!
Banen var topp!
Folk trivdes!
Scoren var tydeligvis ikke all verden!

Nok er nok!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Enig Fooore

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Enig med deg Fooore, og det er egentlig likegyldig for meg hva andre mener om ett opplegg de ikke var med på, så lenge vi hadde en helt topp dag vi som var med.
Jeg blir bare så j... pist når noen beskylder meg for å være i lomma på noen fordi om jeg er annonsør.
Dette får være det siste fra meg om dette, må heller prøve å få limt sammen noen køller.

elbow

over 20 år siden

elbow

Er det så vanskelig å innrømme at du gikk over streken, Bernt? Du kan vel være uenig med AR, BP og andre på en rolig og behersket måte?

NN

over 20 år siden

NN

Det kan unektelig se ut som om Bernt og Ramn har noe felles. De er flinkere til å omgås mennesker sosialt (face to face :-) enn skriftlig.

Hadde Ramn bare én gang kunnet brukt ordet unnskyld, så hadde han doblet sin sosiale intelligens. Det kan dessverre se ut som om Bernt har en del felles med Ramn her.

jonNY jonNY

over 20 år siden

jonNY jonNY

Ble det noe kutting av doglegger da?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

ikke mange dogger å kutte på mikla.......

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Bernt er tilbake og jeg sitter å nynner på en irriterende låt av Jan Eggum - På'an igjen, på'an igjen, på'an igjen

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Anne Grete Prøys har vel også noe som kunne passe..... lol

posa

over 20 år siden

posa

Han bernt er jo en skam for hele golfnorge.
usakelig og latterlig..
Har hørt du har kommet med trusler om saksøking og diverse ting til to nettsteder bernt.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

NN
Da har du ikke vært lenge her, for ikke mange som meg som har sagt sorry, og sagt jeg skal skjerpe meg med mange på rad osv...

posa.
du bør sjekke kildene dine...
Dessuten er du litt vel personlig.
Dette virker som ren hevnaksjon fra din side......har en aning hvem du er...

elbow.
Gikk over streken sier du, med hva da?
Jeg mente Børje var ensidig og kun kritiserte meg, enda jeg konfronterte AR med sin kritiske notis....synes du ikke det er rart Børje ikke nevnte det med ett eneste ord....?

Buster

over 20 år siden

Buster

Dette er da litt morosamt det da, han forlot oss for så å gjenopstå etter noen korte uker. Ble vel litt kjedelig å bare slenge dritt internt i hodet sitt. Stå på gutten, vis oss ditt sanne jeg.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Gud for en gjeng feiginger. Skriver dritt og mobber bak et nick......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Usaklig og latterlig sier dere, kom med eksempler da.

Jeg syntes Børje ble mistenkelig ensidig når han forsvarte AR, og ikke nevnte med ett ord hans tragiske notis på golfsiden.

At jeg konfronterer AR med dette skjønner jeg ikke er så galt...
Klart han får litt mere krutt enn andre, men det er fordi han sletter ting som setter han opp i et hjørne, og han ikke kan svare for seg...

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

POSA: insinuerer du at Bernt har truet ScanGolf med søksmål?
I så fall; ta kontakt med meg umiddelbart og fortell meg hvem som har gitt deg den opplysningen!

Hva er egentlig poenget med å skrive dette her? Er det for å skade ryktet til Bernt? Dette er ikke bra!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her