Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sloping av Kjekstad

pankla

over 20 år siden

pankla

Spilte på Kjeksatad i dag, fantastiske forhold!! Utrolig naturskjønn bane. Men veldig vanskelig siden det er en smal skogsbane. Men man får ikke mange tildelte slag på banen. jeg mener den må være slopet feil. har sikkert gått 40 baner i Norge, har aldri opplevd maken.

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Enig.

Tror man maa vaere lokalkjent og slaa rett for aa spille bra. Selv om du treffer midt i fairway (eks hull 6) kan det hende at ballen tar en 45 grader ut av banen (lost ball)....

Jante

over 20 år siden

Jante

Enig med pankla!
Kjekstad er vedig fin i år, men man får utrolig få tildelte slag i forhold til andre baner som er vesentlig lettere å spille. Virker som de som har slopet kun har sett på lengden....

704

over 20 år siden

704

Nå har jeg bare spilt Kjekstad én gang, men jeg må si meg uenig. Greitt nok at det er en del blinde slag, noe som kan gjøre det vanskelig første gangen man spiller banen, men det blir jo feil å ta for mye høyde for dette også.

Jeg får 1 eller 2 slag mindre enn jeg får på de fleste andre banene jeg spiller på (som stort sett er fra 5500 m og oppover). Dette syns jeg er helt på sin plass.

Så lenge man spiller litt smart er ikke Kjekstad spesielt vanskelig sammenlignet med andre baner.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Mine erfaringer med Kjekstad er at når jeg var høyhandicapper så fikk jeg bra poengsummer der.
Men nå har jeg så få mottatte slag at jeg nesten ikke kan gjøre feil. Og akkurat det er ikke så lett å unngå på Kjekstad.
Selv om jeg spiller smart og klarer å holde ballen i spill hele veien, er det en del flaskehalser som stjeler et slag her og der. Blir mange bogeys på meg ihvertfall, men spiller stabilt 4-6 slag dårligere enn hcp.
Håper jeg kommer med på amatour der, for det er en av mine favorittbaner.
Skal også bli morro å se resultatene på amatour i høst. Har inntrykk av at mange amatourere prøver å spille et annet spill en det de gjør til vanlig, og det kan gjøre store utslag på Kjekstad.

Jarle M

over 20 år siden

Jarle M

Jalla, frem til nå er det 8 påmeldte spillere av 36 med høyere hcp en 6,6. I tillegg er det 18 påmeldte fra hjemmeklubben (8 av disse har bedre en 6,6). Etter hcp-cut kan klubben benytte 15 wildcards.

Totalt er det 72 spillere (inkl. damer) som kan delta. (Færre damer = flere herrer). Min gjetning er at du kommer med uten problem! Påmeldingsfrist er mandag 12. sept kl. 1800.

704

over 20 år siden

704

Var inne på banestatistikken til Scangolf (der man ser gjennomsnittlig antall poeng for de som spiller) og ser at 5 av de 8-9 banene jeg pleier spille noen ganger i året kommer ut som vanskeligere enn Kjekstad (når det gjelder å sanke poeng), så da er jeg vel kanskje ikke helt representativ...

Men sånn rent ut fra mine erfaringer står jeg på mitt :o)

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Jarle: Har du noen indikasjon på hvor hcp grensen kommer til å gå?

Spilte Kjekstad på en forblåst dag for noen uker siden, og fant ut at driveren skulle blitt i bilen. Bare å fylle bagen med jern og wedger.

Gleder meg til turneringen, hvis jeg kommer med da....
Hcp har gått opp til 4,8 nå, men det burde kanskje være en sjanse..

z

Jarle M

over 20 år siden

Jarle M

Ingen fare Zibben, du er garantert med! Hcp 4,8 ligger på rundt 30. plass nå og det blir ca. 70 stk i herreklassen. I skrivende stund går hcp-cutten på ca 7,5, men denne kommer til å være litt avhengig av hvor mange plasser Kjekstad setter av til hjemmespillere. Tipper at hcp-cutten blir høyere ettersom noen alltid pleier å melde avbud.

Påmeldingsfristen går ut kl. 1800 i dag 12.sept.

Marius

over 20 år siden

Marius

Har også spilt et par runder på Kjekstad og er nok VEELDIG enigi at den er lite tilgivende. Forholdene derimot var overaskende veldig bra.
Hørte at banen har slitt med en del dårlige greener de to siste årene, men absolutt i topform i år.
Tor jeg fikk 25 og 28 poeng da jeg spilte der

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Spiller Kjekstad i dag!

For en gang skyld må jeg vel klare å knuse den banen... ;o)))

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Det gikk ræva i dag også........... :o((((((((

Fa.......s Kjekstad.....

Janec

over 20 år siden

Janec

@King Ben.
Du stakk fra Kjekstad før jeg kom inn.
Synes banen var fin jeg. Spilte den for første gang.
Kanskje fordi jeg la driver'n igjen i bilen at jeg fikk 29p.
Du slo meg med 60 meter på hull 4, min 3w mot din, men jeg fikk par..... Hva fikk du?

Ta gjerne en runde med deg på den banen, hvis du tør da...

Startboden

over 20 år siden

Startboden

Ble det ikke date på deg da, King Ben?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hihi....
Jeg var inne på to jeg, på 4.

Men ble bare par!

Date ble det heller ikke.......:-((( Kanskje jeg kan få en trøstedate isteden.......

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her