Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

God golfbok

Terje

over 20 år siden

Terje

Jeg kunne tenke meg å ha noe å lese på når de mørke høst / vinterkveldene kommer og man lengter etter golfbanen.

Er det noen som har noen gode tips på en bok som er både instruktiv men samtidig morsom å lese og gir leseren gode tips på hvordan få spillet bedre. Hvilke bøker har dere likt best ?

Golfpro

over 20 år siden

Golfpro

Harvey Penicks little red

Lesehesten

over 20 år siden

Lesehesten

Med ditt hcp vil jeg tro at du har mest å gå på hva gjelder nærspill og mental trening. Jeg anbefaler da disse på det varmeste:

1. Zen Golf av Joseph Parent
2. Short Game Bible av Dave Pelz

De er kanskje ikke så morsomme, men veldig nyttige for å bli bedre. Jeg har gått fra 17 til 10 i hcp i år, mye takket være lesing.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Les "Golf is not a game of perfect" av Bob Rotella.

Lover at du ikke blir skuffet.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

100% enig med Fick.

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

Fick Naldo nevner en kjempebok !

Bob Rotella har visst kommet ut med en ny bok nå, men jeg vet ikke hva den heter.. skal også være knall bra !

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Four Magic Moves to Winning Golf av JOE DANTE
ISBN 0-385-47776-7

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hvis du har lyst til å lære litt om golfkøller, ikke bare svingtips, så anbefaler jeg deg å titte på "The search for the perfect golf club" av Tom Wishon. du finner den på amazon.

Terje

over 20 år siden

Terje

Kjøpte "The Golf of Your Dreams" av Bob Rotella i helgen, og det var jo litt morsom og interessant litteratur, men hovedpoenget hans var å finne seg en god golfpro og ta gjevnlige timer til man var blitt god, og det tar jeg meg ikke råd til.

Golf er en morsom hobby, og jeg skal klare å få singel handicap i løpet av neste år, men å spandere masse tusen kroner på det er jeg ikke interresert i. Har hatt 2 pro timer i mitt liv, og ingen av de gav meg noen ting. Har vel slått 150 baller på drivingrangen i år, og alle som oppvarming til konkurranser. Trening får jeg på banen og i nærspill området.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her