Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges beste bane?

Golfer

over 22 år siden

Golfer

Hva synes dere er Norges beste bane for tida? Vi er jo tross alt snart ferdig med to måneder av sesongen og en foreløpig oppsumering bør kunne tas...

Jeg har ikke spilt så veldig mange forskjellige baner hittil i år men av de fire jeg har spilt (Hauger, Bærum, Grouddalen og Nes) så mener jeg at Hauger er desidert best. Riktignok er jeg medlem på hauger og kanskje ikke 100 % objektiv, men jeg synes at den banen er veldig bra nå.

En del av utslagsstedene er dessverre veldig oppslått og dårlige, men de fleste av dem er bra.

Fairwayene er i en klasse for seg selv. Jeg tror aldri jeg har sett så fine fairwayer som de Hauger har nå, de overgår selv de 5- 10 spanske banene jeg har spilt. Nevner da spesielt hull 4, 8, 11, 14, 15, 16 og 18. De er helt strøkne og perfekte.

Greenene er ganske bra for tida. Det største problemet er at det er altfor mange flekker (sopp?) på greenene. Men de som ikke har flekker er veldig bra og hastigheten på greenene er RASK! Det er nesten helt sjukt hvor fort det triller!

Det siste lille problemet er bunkerne. En del av bunkerene er det nesten ikke sand i og det er umulig å komme under ballen. Dette er dumt

Men etter min mening er banen i veldig bra stand!

Hva synes dere andre? Er det andre baner som er bedre?

Ikke medlem

over 22 år siden

Ikke medlem

Norges vakreste, beste og vanskeligste golfbane er uten tvil MELAND! Synd så få av dere østlendinger har testet den........ (Nei jeg er ikke medlem)

Taylor Made

over 22 år siden

Taylor Made

Banen i Arendal er absolutt en av Norges fineste baner. Den er variert og nesten alltid i top stand. Fairwayer og greener er er alltid fint klippet og banemannskapet jobber godt med banen gjennom hele sesongen. Det eneste man kan utsette på banen er sanden i bunkerene. Den kunne vært finere.

Jeg er ikke medlem i Arendal, men har spilt endel runder der. De banene jeg har spilt her på Østlandet (Asker, Bærum, Nes, Kongsberg, Kjekstad, Skoger, Sorknes, Mørk, Mjøsen, Drøbak, Østmarka) er alle et hakk eller to under Arendal på skalaen. Jeg har ikke spilt på Meland enda, men gleder meg til en runde eller to der i sommer.

sadf@asdf@.no

over 22 år siden

sadf@asdf@.no

Spilte Hauger i går. FANTASTISKE fairway's!!! De var vel skikkelig dresset til dagens Junior Tour.

Nå får du kjøpt aksje med årsavgift til knapt 30.000! Det er billig på en så bra bane.

Thor Anders Hovland

over 22 år siden

Thor Anders Hovland

Spillte Hauger for første gang i går. Ble imponert!
Det var supre fairways og meget raske greener. Enig i at tee stedene ikke var noe særlig, men man bruker jo pegg der alikevel så det bryr jeg meg lite om.
Vil også si at Norsjø er en meget fin og velholdt bane. Man skal lete lenge for å finne skader på fairwayene der. Greenene er også meget fine og har en god hastighet. Designet av banen er det mange meninger om men jeg er av den oppfatning av at det er er krevende og fin bane.

Kommer garantert til å spille disse banene mer i løpet av sesongen.

PS: jeg er ikke medlem på noen av disse banene.....

Peder

over 22 år siden

Peder

Larvik er norges beste bane, noe forøvrig det internasjonale uavhengige organet "Peugot guiden" er enige i. Banen scorer ikke høyest i norge på noen enkelt kategori, men ligger veldig høyt gjennomgående på alle objektive og subjektive kriterier. Totalsummen til slutt blir norges beste etter min mening....

Kresen

over 22 år siden

Kresen

Man skal absolutt IKKE tro på hva som står i Peugot Guiden! Tror du virkelig de som lager denne boken har testet alle banene i Norge? Neppe! Larvik er nok blandt de 10 beste, men DEN beste? Neppe! Det var MIN mening. Andre har selvsagt andre meninger. De som kårer "sin" beste bane i Norge går mye ut i fra hva som er ens favorittbane. Dette er nødvendigvis ikke den beste...

Tja

over 22 år siden

Tja

Ja jeg kan vel være enig i at de fleste mener at favorittbanen er den beste, men det må da være en grunn til at de velger en favorittbane.. F.eks at det er de mener er den beste banen?

Peder

over 22 år siden

Peder

Kresen, du mener det er viktig å ikke forholde seg til et uavhengig organ i denne subjektive debatten !!

Selvsagt har denne seriøse guiden som distrubueres i et enorm omfang i europa grunnlag for å utale seg.

Jeg kan sterkt kritisere enkelte forhold ved de fleste baner i norge, men Larvik er den mest helstøpte med høyt nivå på alt. Ja, greenene er bedre flere andre steder (Miklagaard osv), kanskje er naturen hakket bedre på Meland osv osv, men totalt sett scorer Larvik høyt på alt og høyest i snitt hvis du spørr meg. Men det er kun min mening (og uavhengige spesialisters).....................................

Chris

over 22 år siden

Chris

Har spilt nesten alle Oslo og omegn banene i år (Drøbak, Hauger, Bogstad, Losby, Ski, Oppegård, Mørk, ) Og jeg må si at den beste jeg har spilt på i år er Mørk, dette er en undervurdert bane, krevende og bra fairways + konge greener. NB. Jeg har ikke spilt på Miklagaard i år den pleier og være meget bra.

Hilsen mid.spiller 15 Hcp.

Bogey

over 22 år siden

Bogey

Nøtterøy er snart Norges beste bane (kost ca. 65mill)
Prøv den i sommer.

Pøsjå

over 22 år siden

Pøsjå

Peugeot-guiden er som de fleste restaurant-guider.
KJØPT OG BETALT
Restaurantkarakterer avhenger av servicen akkurat dén dagen for akkurat dén kunden.
Samme med golf. Spørs HVEM som står i proshop og tar imot, og hvor mye vedkommende har å gjøre akkurat da. En telefon eller to til den bak disken så anmelderen må vente 3-4 minutter, og banen blir bedømt rett i dass. Er det regnvær blir det enda verre, og kommer besøket på en dag med litt ekstra vedlikehold blir bedømmelsen en katastrofe.

Har spilte flere av banene i Peugeot-guiden, og er slett ikke enig i bedømmelsen. Har også spilt andre baner som absolutt burde hatt plass i Europas topp 100, ihvertfall når jeg sammenligner med de banene som er beskrevet.

golf

over 22 år siden

golf

Spilte nylig på Losby og må si jeg blemektig imponert. Bortsett fra et par greener var banen topp.

Michelin

over 22 år siden

Michelin

Spill Miklagard nå! Alle greenene i perfekt stand, fairwayene (unntak av hull 4(delvis) og 16 som også her mer enn akseptable) har teppestandard og er ordentelig nedklipt noe jeg ikke har sett i Norge tidligere. All honnør til greenkeeperstaben på M!!!

kritikeren

over 22 år siden

kritikeren

Jeg var en av de som kritiserte Miklagard heftig i fjor for dårlige fairwayer. Hadde gleden av å spille der før helgen, og jeg må si at jeg ikke har noe kritikk lenger. Greenene og teene er helt topp, fairwayer er i en klasse jeg kun har sett på Larvik tidligere (teppelignende og kortklipte) og Roughen har gitt banen en ny dimensjon. Alt i alt er dette soleklart norges beste bane for tiden.

Jeg benytet meg av et tilbud på kr 450 for greenfee der i juli. Anbefaler de som har lyst til å prøve en bane i kjempestand til å gjøre dette nå i juli.

Meget bra Miklagard.

mvh

tidligere kritiker.

Terje

over 22 år siden

Terje

Enig med Bogey - Nøtterøy kommer til å bli en utrolig flott bane. Foreløpig er den uferdig, men i løpet av en ukes tid er bunkerne fylt opp, og da er det bare litt som gjenstår på fairwaykvalitet, samt at man har kuttet i noen av greenene (antakeligvis for å bruke gresset et annet sted...?)

Mange flotte hull på en bane som har ca halvparten av hullene i åpent landskap (ala Miklagard/Nes) og den andre halvparten inne i skogen.

I løpet av sommeren kommer den til å bli meget bra.

Knurrik

over 22 år siden

Knurrik

spar oss for skryt i FUTURUM.
Mulig Nøtterøy blir meget bra om noen år, men det er ikke så interessant nå. Mulig at også Nøtterøy blir en ræva bane.
Kom heller med tilbakemeldinger på hvordan banene er I DAG.
Skal ikke forundre meg om Nøtterøy går på samme aksjekollapsen som Miklagard, men siden den ligger midt i turistløypa er det ingen tvil om potensialet selv ved høye greenfeepriser.

Nå er Losby og Miklagard nevnt som bra baner, er det ingen flere ????
Og ta gjerne med HVA som gjør banene bra.......

Duffy Dick

over 21 år siden

Duffy Dick

Hei Knurrik! Nå har jeg skjønt hvorfor du er så grinete. Du er nemlig en jente, som er plaget med PMS i en uke, og mensen uka etter!

Det blir to uker med knurring, og så to uker uten. DA hører vi ingen ting fra deg:-)

Terje

over 21 år siden

Terje

Knurrik - spar oss for de sure oppstøtene dine!

Jeg er selv medlem på Nøtterøy, og det er mulig min oppfatning av banen er preget av dette. Jeg mener allikevel at Nøtterøy er en av de morsomste banene på østlandet. Allerede i år er greenene og tee-stedene i toppsjiktet mens det gjenstår litt før fairwayene kan sies å være bra. Med ballplassering har dette immidlertid liten betydning.

Jeg oppfordrer deg til å dra en tur til Nøtterøy for å teste banen før du gulper neste gang.

Hilsen
Terje

t

over 21 år siden

t

Er selv medlem på Nøtterøy og har spilt 10-15 runder der så langt i sommer. Å hevde at greenene er i toppsjiktet allerede i år er å ta vel hardt i. Foreløpig er de flekkete og med ujevn fart. Har vært problemer med både greenen på hull 10 og 17, og begge disse er resådd. Greenene på treningsbanen (som ble sådd i fjor høst) er derimot gode.

En ting jeg dog er enig med deg i er anbefalingen av en tur til Nøtterøy. Banen er meget variert og kommer til å bli blant de beste i Norge, personlig tror jeg det blir den beste.

Terje

over 21 år siden

Terje

Sant nok - greenene på 10 og 17 er ennå ikke bra, men flekkene etter snømugg er det få av banene på østlandet som er kvitt.

For all del - jeg mener ikke at Nøtterøy er landets beste bane i forhold til gresskvalitet, men at den er en av de morsomste, og at gressforhold mm er bemerkelsesverdig gode etter ett års vekst.

Lurifaks-Nøtterøy

over 21 år siden

Lurifaks-Nøtterøy

Enig i at banen på Nøtterøy har kommet overaskende raskt i gang. I vår var det søle og nå er det anstendig gressvekst hele veien. Banen kommer nok til å nyte godt av de gode vekstvilkårene som råder der nede på vestfoldkysten.

Spilte selv banen her om dagen og man kan selvfølgelig ikke snakke om at denne banen er norges beste ennå, det er helt urimelig. Men banen er fin den og mange av hullene har bra layout.

Etter å ha spilt de fleste banene i norge mange ganger må jeg alikevel si at kvaliteten på layouten virker noe varierende. 8-9 av hullene er spennende og særegne, mens resten etter min mening bærer preg av litt "billig skogsbane" som så mange andre baner i norge. Turner har det også med å legge inn noe merkelige skarpe doglegg der fairway heller "vekk" fra spillrettning, jeg ser ikke helt hensikten med dette.

Greenene var stein harde når jeg var der. Det måtte påregnes 10-15 meter rull etter innspill med 5-7 jern. I følge medlemmer var dette bevist fra klubbens side og man ønsket å ha slike harde greener. For meg virker dette merkelig, med mye skog rundt greenene på mange hull blir det fort tredobbel straff for et ok slag som havner et par meter feil på innspillet.

t

over 21 år siden

t

Hvis du får 10-15 meters rull ved innspill med 7-jern foreslår jeg en tur eller to til en pro, med 15 meters rull er det du som skaper problemene ikke skogen (Hvilke hull synes du forresten har trær for nær greenen?). Hva ønsker du? Myke og trege greener? Målet er vel å skape en mesterskapsbane av en standard som kan huse store turneringer på lang sikt.

Og hvilke hull er det du tenker på angående skarpe doglegs hvor fairway heller bort fra spilleretningen. Kan være enig at hull 12 kan ha tendenser til dette, men det er ved dårlige utslag du kommer i den situasjonen.

Er enig med deg at det er helt urimelig å snakke om Norges beste bane eller noe i den retning. Er også vanskelig å se mer enn grove trekk av layouten før rough, spillelinjer etc. får satt seg. Er også enig i at hull 8 er et meget godt golfhull. Hull ni har jeg litt delte meninger om, liker ikke at andre slaget blir blindt ved utslag rundt 260-290m (fra gul tee, hvit og sort tee har ikke dette problemet så lenge man holder seg under 300m på utslaget).

t

Zibben

over 21 år siden

Zibben

Var en tur på Bogstad (Oslo GK) i går, og det er den beste banen jeg har spilt i Norge til nå. Jeg gikk sammen med to hyggelige karer fra vestlandet, etter at vi hadde sett noen hull av våres beste golf spillere. Den minnet meg litt om baner fra sydligere strøk. Lange, krevende par 3 og 4 hull. Vi prøvde den fra hvit tee, og den ble jo ikke lettere av den grunn...
He-he.. tipper det er en gås som har litt vondt i stjerten, etter et relativt dårlig forsøk på innspill på hull 14, av en i flighten.

Jeg leser at det er noen som ikke liker å bruke hodet når de spiller golf.. Det er vel litt artig å slå ut med noe annet enn driver? Å legge seg opp i en dog-leg er morsomt og krevende.

Andre morsome baner, med god kvalitet, er: Skoger (Drammen GK), Vestfold GK, Borre GK, Kongsberg GK, selvsagt Meland GK, Larvik GK, Arendal GK, Norsjø GK. Det er de banene jeg har spilt i år, med best kvalitet.
Har ikke hatt gleden av å spille hverken Miklagard, Hauger, Losby, Tyrifjord, Haga, men det kommer vel. Alle de nevnte banene står høyt på ønskelisten min for spill i år.

En fortsatt god sesong til dere alle :-)

Zibben

Lurifaks-Nøtterøy

over 21 år siden

Lurifaks-Nøtterøy

Til T: Kan opplyse deg om at jeg har 4 i hcp og mener selv at jeg har relativt bra forutsettninger for å utale meg. Det kan være at jeg var uheldig med dagen jeg var på banen og greenee akkurat var tromlet osv, slik at de fremsto urimelig harde. Jeg har meget høy ballbane og rull på 10-15 meter opplevde jeg på mange hull. Dette er uvanlig å hører først å fremst hjemme på linksbaner ved sjøen som ikke har trær og annen vegetasjon som beskyttelse mot lave scorer.

Raske og myke greener er det optimale og det klarer man å få til mange andre steder i verden. Er klar over at dette kanskje er vanskelig i norge, men man klarer det på Miklagaard.

Jeg sier ikke i innlegget mitt at trær står for nærme greener, men at harde linksaktige greener ikke hører hjemme på en skogsbane etter min mening. Jeg aksepterer at andre har andre meninger.

Vi er enige om at banene må sette seg før man kan gjøre en skikkelig vurdering av helheten. Jeg mener 8-9 av hullene, altså halvparten, er særegne og gode hull. Dette er meget bra og over gjennomsnittet i norge. Nøtterøy vil helt klart bli en bane som kan arrangere konkuranser i norge om noen år. Men å håpe på Europatour/Challenger tour på sikt tror jeg er å skyte over mål. Til det mener jeg layouten ikke er "helstøpt" nok og det står i tillegg flere baner i norge med bedre forutsettninger foran i køen...(ingen baner i norge holder foreløpig europatour standard) Kun min mening..

Nøtterø

over 21 år siden

Nøtterø

Jeg har spilt Nøtterøy et antall ganger og kan ikke si at jeg synes greenene er spesielt harde. Har ingen problemer med å få stopp på ballen. Kanskje du var uheldig med dagen, banen er i etableringsfasen og er kun åpen for prøvespill denne sommeren. Offisiell baneåpning er 2004.

Nøtterøy har noen meget flotte særegne golfhull som du sier, men også noen klasiske. Det er dette som gjør at banen har et stort potensiale. Variasjonen både når det gjelder terreng og hulldesign er jeg imponert over. Første ni vil jeg kalle parkbane, mens de siste ni passer bedre under beskrivelsen skogsbane. Etter min mening er dette positivt, men andre liker kanskje baner med mer ensartet karakter.

At du kaller designet "billig" vet jeg mange er uenige i, deriblant representanter fra det svenske forbundet som mente banens design var fullt på høyde (og kanskje bedre) med de aller beste banene i Sverige og at dette kunne være en fremtidig bane fo europa-tour turneringer. (vet at dette er en påstand som ikke kan bekreftes, men du får ta det for det det er. Er ikke min hensikt å hause opp Nøtterøy).

Er ikke engang medlem på Nøtterøy, men miklagard. Angående greenene var jeg svært imponert over utviklingen mellom mine besøk på Nøtterøy. Hadde ingen problemer med å stoppe ballen på greenen. Ser ikke bort i fra at greenene på Nøtterøy kan bli like gode som de vi har på Miklagard nå.

Er enig i en del av det du skriver, lurifaks-nøtterøy, og også hva t skriver. Vanskelig å bedømme designet før banen har satt seg, flyttede trær har vokst til full størrelse også videre.

Karakteristikken som en billig skogsbane er nok den jeg er mest uenig i da alt kommer til alt, jeg kan se konturene av en mesterskapsbane. Kan godt hende jeg tar feil, jeg er ikke noen banedesigner eller noen golfpro. Men har spilt noen baner i utlandet som har arrangert europatour og spiller på singelhcp.

Golfhilsen.

Børdi man

over 21 år siden

Børdi man

Min rangering over norges beste baner:

1. Meland - Utfordringen, kvaliteten, naturen, alt... Norges baner nr 1!
2. Losby
3. Miklagard
4. Oslo
5. Hauger
6. Stavanger
7. Arendal
8. Sorknes
9. Larvik
10. Sola

Børje i Køllebua

over 21 år siden

Børje i Køllebua

Spilte Losby for to uker siden, praktfulle fairwayer og store fine, men for dagen litt trege greener. Stort dyrt klubbhus med kaffe i papp og pølse og baguett. Middag, nei det har vi ikke, vi har pølser var svaret.Etter hvert hull måtte vi kikke etter skilt for å finne veien til neste hull, men vi så ikke mere enn ett par skilt. Gikk feil ett par ganger, da vi valgte feil vei i T krysset.Lang vei mellom hullene gjorde det ikke noe bedre, selv om vi hadde spikes og krave på skjorta.Det fikk jeg beskjed om når vi bestilte.Hvorfor denne banen til stadighet blir framhevet som så bra, må bero på at man kun betrakter banen fra Tee til Green, ikke totalinntrykket.Ville nå mye heller ta en tur til Bogstad, der synest jeg alt stemmer, selv om mange påstår for høy sigarføring der.Hadde bare Tim & Co. latt meg spille der.
PS. God service på Losby når min kone brakk benet uken før, nye greenfeebill. fikk vi også.

Lurifaks-Nøtterøy

over 21 år siden

Lurifaks-Nøtterøy

Fint å se at det ligger beviste tanker bak green og fairwayoppbyggingen på Nøtterøy. Jeremy Turner og Brian mener en spiller skal tenke på hvilken side av fairway man plasserer ballen for å få best mulig vinkel inn til der greenen tar imot ballen på en god måte. Jeg respekterer at de har dette synet og det er bra at vi får baner i norge som har ulike strategier for hvordan de er bygd opp.

Jeg er uenig i at det skal være "links" aktige greener på en ren skogsbane. Føler dette er en litt merkelig måte å forene Britiske kystbaner med norske skogsbaner på. Etter mitt syn er det ikke golf når et høyt innspill lander på greenen og ruller ut i skogen og man ender opp med trippel boggi. Da blir banens straff for et godt golfslag for stor, det grenser til "unfair" og flaks med sprett og lie i skogen kommer inn som en faktor.

Føler også det er merkelig flere fairwayer på Nøtterøy er degsignet med relativt mye hellning. Hvordan skal man da strategisk kunne stoppe ballen på en av sidene når ballen uansett ballbane ruller ned mot den ene kanten ? Dette henger ikke helt på greip for meg.

Enig med Brian i at Miklagaard er en liten skuffelse. Dette henger selvfølgelig sammen med at banen er solg opp som noe helt enestående. Greenene er meget bra og morsomme, det er mange gode golfhull på banen som setter krav til strategi. Problemet er etter mitt syn at helhetsinntrykket blir noe "platt". Etter en runde sitter man igjen med inntrykket av mange golfhull på kryss og tvers på et stort jorde. Banen mangler "karisma" i forhold til natur, trær, beplanting, ruff.

Jeg liker ikke Hauger og mener banen er dårlig designet. Selvfølgelig vill det krevd store summer å flytte på nok masser til at Hauger ble en god golfbane. Hvis det stemmer at banen kun har kostet 18 mill har man fått veldig mye ut av et området som ikke egner seg til golf, etter mitt syn.

Jeg holder en knapp på Losby og Larvik som de beste i norge. Losby har også noen "fantehull", men helthetsinntrykket er meget bra, særlig på naturlige forutsettninger og særpreg på hvert hull. Kunne man sådd opp noe tøffere ruff og fått bane i prima kondisjon ville den blitt flott, desverre skjemmes banen sterkt av hull 2,9 og 18 som er helt tullete. Larvik er en klassebane av Skotsk karakter, seaside-links, men har for tiden for dårlige greener. Kunne man spadd opp og sådd om greenene og gjort noen flere mindre tilpassninger vill banen kunne holde euro tour turneringer etter mitt syn.

3

over 21 år siden

3

Er dere ute etter en fin Søndagstur eller er dere ute etter å spille golf?!?

Skal dere spille golf er Miklagard uten tvil NORGES BESTE BANE!!!
Dette er det ikke noe vits i å diskutere engang!

Claus

over 21 år siden

Claus

Som altid er det underholdende at læse om voksne nordmænd der krangler som børn om hvem der er bedst og hvem som har ret. Det minder mig meget om min barndom hvor sidste instans i en diskussion som man var ved at tabe altid var '..men min far er også stærkere end din far'!!

Det er morsomt at udveksle meninger om hvilke norske baner man mener er gode, men hvorfor skal diskussionen her i landet altid gå på 'at være bedst' uden forståelse for at andre kan mene anderledes. Der ligger nok et mindreværds kompleks i altid at måtte hævde at være bedst og samtidig blive ubehagelig overfor andre der tillader sig at have en anden mening.

Hvilke golfbaner som man kan li' er oplagt helt individuelt og subjektivt, baseret på nivå, perspektiv og hvilke kriterier man personligt lægger mest vægt på. Derfor, giv diskussionen et mere seriøst præg, hvor vi udveksler meninger fremfor bare at kritisere andres meninger.

Selv vil jeg ikke udnævne norges bedste bane, men tilkendegive at jeg mener at Hauger er den mest udfordrende, Meland den vakreste og Larvik den mest spilbare. Jeg har ikke været på Miklagard iøvrigt!

Lurifaks-Nøtterøy

over 21 år siden

Lurifaks-Nøtterøy

Enig med Claus i at det er viktig å respektere at andre har et ulikt syn på hvordan en god golfbane skal være. Jeg har derfor presisert i mine innlegg at dette er mitt syn og kun det...! Forsåvidt har mange av innleggene forsøkt å argumentere for sitt syn, det er bra... Noen useriøse tulllinger finnes det altid i et slik fora...som kun prøver å rope høyset "hjemmebanen min er best"...

Claus

over 21 år siden

Claus

Er det iøvrigt ikke lidt pinligt at indleggene fra Brian (fra tidligere idag) er blevet redigert vek, sikkert fordi han udnævner Miklagard til Norges største skuffelse!

Brian stod for et af de mest seriøse og underbyggende indleg i hele denne debat! Der er åbenbart nogle folk der slemt dårligt takler andre folks meninger, selv om de er godt begrundet. Pinligt ja!

TK

over 21 år siden

TK

Enig med Claus. Dersom disse innleggene er fjernet med vilje bør vi informeres om hvorfor dette er gjort! - Webmaster - vi venter.......

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Har ikke fått tid til å skrive det enda, men Brian ville selv at innleggene skulle fjernes da diskusjonen dreiet i en retning han ikke ville være med på. Brian var den eneste ikke-anonyme i denne diskusjonen og jeg syntes man skal respektere hans avgjørelse.

(Andre innlegg/svar knyttet til hans innlegg ble også fjernet, da det selvsagt ikke var noe poeng at de lå der.)

TK

over 21 år siden

TK

Greit nok!

(Synes Brians synspunkter og meninger var svært interessante, og hadde skjønt det hvis det var hans motdebatant som bad om at innleggene hans ble fjernet. Stå på Brian!)

Vel

over 21 år siden

Vel

Kanskje Brian skjønte at det skadet han selv ved å skrive på den måten. Du blir sjelden oppfattet som seriøs når man opptrer på den måten.

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Webmaster.... Mine innlegg er vekke og jeg var overhodet ikke anonym. Derimot ser jeg at Lurifaks Nøtterøy (som jo er anonym) sine kommentarer til Brians innlegg lever i beste velgående... Ikke var jeg usaklig i de innleggene og ikke angrep jeg Brian for den saks skyld.

Jeg vil gjerne ha en begrunnelse - raskt.

La det være sagt at jeg har respekt for Brians valg - selv om jeg synes hans gode innlegg ikke var noen han burde be om at ble fjernet.

Lurifaks-Nøtterøy

over 21 år siden

Lurifaks-Nøtterøy

Brian saken understreker vel bare at det ikke er bare bare å gå ut å si sin mening under fult navn. Særlig når noen av meningene ikke samsvarer med det å være politisk korekt eller i samsvar med det andre i omgangskretsen/hos arbeidsgiver mener......

Føler disse debattene gir mening uten at man på død og liv må stå frem med navn og nummer. Fult navn knebler debatten, sakligheten øker kanskje en smule og det morsomme blir helt borte...

Golfnorge er desverre for lite til at de som har kontroverielle meninger kan stå frem med fult navn.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Thank you to everyone who supported my opinions.

No I am not worried that I would do damage to my career about the opinions I had. I didn't want to annoy and upset others with my opinions. I am never scared to give an opinion, sometimes I will lose work for it but in the end honesty will prevail and as I said before hopefully in ten years time we might see that in my designs....I hope.

However, I will be posting here more often and hope to get a regular debate going about what is good and what is poor architecture.

I would post in Norwegian but feel I can give a more accurate opinion if I do write in English.

If many of you are interested in Golf Course Architecture then I recommend a website called www.golfclubatlas.com. I hope the webmaster doesn't mind me advertising it but it is a fantastic website about golf courses and designs.

If any of you have any questions about design or my opinions please do not hesitate to contact me at brian@phillipsgolfdesign.com.

Brian

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Lurifaks: Har man noe å si så må man kunne stå for det. Det jeg reagerer mest på er de som kjører personangrep anonymt. Det er ganske feigt. Er man noenlunde saklig er anonymiteten helt OK, hvis man selv mener at det er nødvendig. Å si at fullt navn knebler debatten er litt snodig siden dette ikke er hjemmesiden til Bagdad Golf Klubb eller Ghaddafi Golf and Country Club... Egentlig utrolig hvor mange som mener at meningene deres er av et slikt kaliber at de må beskytte seg selv med anonymitet.

...uansett - denne websiden sensurer jo bare de som ikke er anonyme så.... :-)

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Hans Erik:
Ditt innlegg ble fjernet kun fordi innholdet var knyttet til et innlegg som var slettet. For nye lesere vil det virke noe rotete når man leser innlegg med henvisninger/kommentarer til noe som ikke eksisterer.

Håper ikke at du føler at jeg har noe i mot deg eller dine meninger! Det er slettes ikke tilfelle. Det er heller ikke noe som "sensureres" i dette forumet. Det er kun innlegg med innhold som bryter de enkle reglene som fjernes.

Nå ser jeg at "Lurifaks-Nøtterøy (19. Aug - 10:31)" ble liggende igjen. Grunnen til dette må være at det ble registrert i det øyeblikket jeg slettet de andre. Jeg får la det ligge. Nå vet jo alle hva som har skjedd...

Det ble litt kaos dette her. Jeg beklager det!

t

over 21 år siden

t

Har dessverre ikke hatt anledning til å lese gjennom diskusjonsforumet de siste dagene. Som medlem på Nøtterøy ville det vært interessant å fått lest brians innlegg. Kunne noen gjengitt det som gikk på banedesign og utelatt det som eventuelt var årsaken til at innleggene ble fjernet??

t

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her