Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

En gang "golfer alltid golfer"

Flyer

over 20 år siden

Flyer

På vegne av en venn spør jeg: han har tatt grønt kort, og har tidligere vært medlem i en klubb, tar pause fra golfen noen år, dvs er ikke medlem i en klubb, kan han da uten ny ferdighetstest eller ny kunnskapsprøve melde seg i en klubb og få utstedt grønt kort?

Nick

over 20 år siden

Nick

Ja, under forutsetning at han kan dokumentere at han har hatt grønt kort før.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Min golfkarriere begynte i Canada der jeg jobbet et par år midt på nitti-tallet. Når jeg kom hjem hadde jeg med meg gyldig canadisk handicap-kort, og meldte meg inn i Kongsberg GK.
Etter å ha spilt på banen der nesten en hel sesong ba jeg utpå høsten om å få utstedt norsk handicapkort som erstatning for det jeg hadde fra Canada. Det endte først med en uforskammet overhøvling fra Per Gullberg som var pro den gang, fordi jeg hadde spilt ulovlig hele sommeren, og deretter måtte jeg på grønt kort kurs med en instruktør fra Møre-kanten som hverken kunne spille golf eller kunne golfregler.

Når jeg ser tilbake på dette i dag blir jeg fortsatt mektig irritert, for maken til idioti fra en klubb har jeg aldri hørt om hverken før eller siden.
Men det hadde jo også en positiv side å bli tvangs-redusert til GK-spiller, for jeg vant 7 turneringer på rad før handicapkortet "innhentet meg" igjen.
Er det noen andre som har hørt om noe lignende ???

Tyrifjordis

over 20 år siden

Tyrifjordis

Jalla: Kongsberg burde jo vært ganske ydmyke da interne rutiner må ha sviktet hos de.. Man skal vel sjekke HCP-kort for alle som spiller før runden, skal man ikke?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Du sier noe, men man sjekker ikke dem man vet har gyldig handicap.
Jeg ble vel offer for litt jante-lov og at noen følte behov for å markere seg.
Var vel også en som fikk et kick av å kunne herse med "orntlige" golfspillere når man hersket over et 6-hulls golf-jorde.
Den gangen var det bare en håndfull helter som hadde hvitt kort i Kongsberg, og det skulle visst være svære greier som ikke hvem som helst var berettiget til.......

John A. Carlsen

over 20 år siden

John A. Carlsen

Jalla! Det går da faen meg ikke an å være så feig at du henger ut en respektert Pro med navn mens du er så feig å skrive anonymt. Hvor i helv... er web-master????????????
Forøvrig så flyttet jeg tilbake fra utlandet med offisielt handicapkort, og ble ønsket velkommen i min postkasseklubb med tilsvarende handicapkort. Uten diskusjon. Det skulle forbause meg om ikke "sannheten din" kunne være den samme..
Men hvis oppførselen din på Kongsberg var like dum som enkelte av kommentarene dine, så fikk du vel som fortjent?

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Er det mulig utvise Jalla for krenkelse av privatperson? Sikker på at denne proen gjorde det han skulle!

Jalla

over 20 år siden

Jalla

John A Carlsen.
De som er involvert, inkludert nevnte pro, vet nok godt hvem Jalla er.
Og ingen er vel "hengt ut", her er det referert til en faktisk hendelse.
Hvis noen som er nevnt føler det ubehagelig at denne historien luftes, så er det til pass for dem.
Mildt sagt klønete framferd både av proen og klubben. Helt på jordet å forlange at etablerte spillere fra en av golfens hjemland skal måtte ta grønt kort for å spille på en enkel uslopet bane i Norge.
Det er forøvrig fullt mulig for både pro og klubb, og andre for den saks skyld å forsvare det som ble gjort.
Jeg har forhørt meg litt rundt og bare fått vantro reaksjoner.

Terje

over 20 år siden

Terje

Jeg støtter Jalla her. Han bare refererte til en reell episode, og det er John A. Carlsen som klart går over streken her. Maken til personangrep har jeg sjelden sett, selv her inne.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her