Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nike Ignite 460

Nike Ignite 460

over 20 år siden

Nike Ignite 460

Lenge har jeg lurt på ny driver og jeg har testet mange;
- KZG Gemeni
- Taylor Made R5
- Ben Hogan CS3
- Cleveland Launcher
- Cobra 454
- Cobra 440SZ
- Callaway 454
- Callaway FT3
- Taylor Made R7
- Ping G2
- Wilson Staff
og sikkert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå.

I dag, fikk jeg levert en Nike Ignite 460, dro opp på drivingrangen og testet. Første ball, lav ballbane med liten draw. Andre, samme resultat men med en powerfade. Lenge var på par med Launcher, Cobra og Ping. Følte at jeg ikke helt hadde truffet sweetspoten. Tredje ball - kaboom - midt i sweetspot. Vet ikke helt hva jeg skal si men denne driveren er en kanon. Balle bare forsvant, landet godt forbi 200 meters merket og fikk mye rull helt til den forsvant ut i røffen og nettet i enden. Er superfornøyd og dette var for meg helt klart den lengste driveren. Jeg har som regel hatt en fade med driver men med denne køllen er det ikke mye sideskru i ballen og jeg var veldig sjeldent ute fra det som ville vært fairway. Slo totalt 80 baller for å bli skikkelig kjent med driveren og hadde veldig bra resultat i forhold til tidligere med andre drivere.

Fantastisk kølle som bare vil gå rett og langt.

Meget godt fornøyd!

Amen

over 20 år siden

Amen

Hilsen importøren.

Niels

over 20 år siden

Niels

Det er nok skaftet som passer deg godt her ;) Det skorter nok ikke noe på kvaliteten på de andre driverne du har prøvd. Grattis med korte innspill fra nå av!

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Hvilket skaft har du? Spiller selv TM r7 m/Aldila NV-skaft og er meget fornøyd.

Nike Ignite 460

over 20 år siden

Nike Ignite 460

Spiller med Fujikura skaft nå.

Har Aldila NV på 3w og 5w, er et bra skaft det.

Testen jeg gjorde med R7 hadde ikke NV skaftet til Aldila, men R5'en hadde det.

Synes rett og slett at R5 og R7 gav korte lengder i forhold til endel andre jeg har testet. Nike Ignite har vært lengst for meg samtidig som den har for meg best lengde. Kan ikke klage på den kombinajonen :)

Testen kølle på 18 hull i dag og bommet på kun 1 fairway med driveren!

Spilte også til 39 poeng selv om puttingen ikke var bra!

Nike Ignite 460

over 20 år siden

Nike Ignite 460

Err, har vært lengst for meg samtidig som den har vært mest retningsstabil mente jeg....

pankla

over 20 år siden

pankla

Hva koster Nike Ignite 460 i Norge, kom over en til $249 fra Usa på nettet. Er det noe jeg må passe på? skaftet er stiff, merket fujikura.

Nike Ignite 460

over 20 år siden

Nike Ignite 460

3.995,- i Norge.

Jeg kjøpte den fra USA for $237 på tgw.com da de hadde laborday sale med 15% storewide discount.

Fujikura skaftet passer meg meget bra, de har også YS-6, Aldila NV65 og ProLaunch skaft der. Nå er vel prisen 279 med Fuji og 299 med de andre på tgw.com

Nike Ignite 460

over 20 år siden

Nike Ignite 460

Fujikura skaftet er det som er mest lettspilt av dem i forhold til kickpoint og torque.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her