Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Siste frist for påmelding!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Minner om at siste frist for påmelding er i dag klokken 16:00. Turneringen får av stabelen nå til lørdag klokken 13:30 - på Miklagard.

Ønsker du å melde deg på bruk dette skjemaet:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=pam

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg har så veldig lyst å være med, men lørdag kveld passer så utrolig dårlig.
Håper opplegget blir gjentatt neste år.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det spørs hvordan vi klarer å oppføre oss face to face det ;) Men jeg har sterk tro på at vi har satt igang en tradisjon nå. Kanskje det kan arrangeres i flere byer også? Oh yes.

pelle

over 20 år siden

pelle

Dersom du ikke kan på lørdag kveld, hva med heller da å være med på den turneringen som skal spilles på dagen?
:-)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Hvilken turnering er det ???
Er den åpen for alle ?

idot

over 20 år siden

idot

Ja, hadde vært kult og spilt flette av dere...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Da har vi en liste på 24 helter som skal ut å slå golfballer på lørdag.

Etter diskusjon med noen få spillende karer foreslår vi Stableford-turnering fra gult. Dette med tanke på snittet i hcp og at det burde være likt for alle.

Det kan være en mulighet å ha valgfri tee gul/svart. Hva synes herrene her inne da? Startliste legges ut i morgen kveld.

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Dette høres svært lovende ut!
Det er det samme for meg hvilken farge jeg slår ut i fra. Jeg følger gruppa.
Jeg synes forøvrig at det skal spilles slag turnering. Evt slaggolf.

Noen andre?

z

Janec

over 20 år siden

Janec

Gleder meg, uansett hvilken farve jeg spiller fra.

Foreslår Stableford. Første gang jeg spiller banen alene og ikke på Scramble-lag.

pelle

over 20 år siden

pelle

Stableford fra gult passer meg bra, men om andre i ballen ønsker å gå noen meter bak gjør ikke det meg noe..

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ser at snittet ligger på 15,4.
dvs. at det er mange "habile" golfspillere. Alt ligger til rette for virkelig golf, altså slag.

For størst mulig rettferdighet foreslår jeg netto slag.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Rettferdig blir det uansett - det er likt for alle ;) Vi går nok ut med 4 i hver flight og da kan det hende netto kan gå småsakte. Derfor er Stableford en helt ok konkurranseform etter mitt skjønn. Det favoriserer også bedre mellomhandicappere som er snittet på oss.

Fint om flere kommer med meninger så tar vi den konkurranseformen de fleste vil ha. Vi er så ekstremt demokratiske !!! yay!

Men kanskje spille Stableford fra hvitt? Så møtes man på halvveien mellom teesteder og netto/stablef.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

hold av sisteplassen til meg...jeg skal bare spille golf og nyte samværet med dere alle....hehehe..... Vi sees.....

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Når man spiller netto slag på en slik turnering kan man praktisere dobbel pluss 1.
Dvs. maks 7 slag på par 3, 9 på par 4 , osv...... Altså. Er du ikke i koppen på dobbelt par plukker du opp ballen og skriver dobbel pluss 1.
Vi praktiserer det i seriegolfen i min klubb. Der er det spillere på alle nivåer. I snitt brukes det ikke lenger tid på dette enn på poeng-golf....

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jeg er med på begge deler, og fra alle tee-steder :) regner med å få grundig pisk uansett, men det morsomste blir jo å være med.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

King Ben: jepp jepp.. enig med deg. Vi hører hva andre sier om ting og tang iløpet av kvelden og morgendagen, så setter jeg opp konkurransen med startlister i morgen kveld.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

balle...nå vet jeg at jeg hvertfall får pisk, fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ikke får skaftet til 7 jernet mitt før i neste uke....jaja, får bare dra på som faen med 8 jernet da ;) (å grepe ned på 6 jernet og slå roligere er feigt :P)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Stemmer for Stableford med utslag fra gult.

Veggiss, det er da synd at du må spille uten syver`n din, hjelper deg gjerne med dette om du tar kontakt med meg. Har en god del alternativer, så vi finner nok noe du kan låne.

I forbindelse med at Nettogolf stiller med noe premiering, vil jeg gjerne om det stiller noen links spillere, og om det skjuler seg noen damer bak noen av nickene. Send gjerne mail direkte.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

trenger da et dynamic gold sl x100 flex kutta 1 1/2" over standard 7 jern lengde, har et på vei fra usa sagt, men tror ikke det når frem. blir nok for mye stress å få mekka den før lørdag, så det går greit. men takk for tilbudet :)

Janec

over 20 år siden

Janec

Ett fett for meg, gul eller hvitt ST eller nettoslag m/+1, og til @lle fugler, den plassen kan du få, så har jeg slått en ihvertfall.

Er det noen som vet om en Callaway Hybrid 17* med reg skaft.
Min skulle ha kommet for lengst, men er visstnok borte i posten. hvis noen vet om en i sin pro-shop, så si ifra, please

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Gunder: Er det mulig å komme med et ønske om starttid?
Jeg skal på jobb kl. 22, og vil gjerne være med i en av de første "ballene/flightene/gruppene"

Gleder meg som en unge til å spille Mikla igjen.
Blir det fra gult, er jo banen adskillig mye enklere enn hva jeg har spilt den fra før. (fire ganger fra svart).

Jeg tar alt med et smil :-)

z

Sol

over 20 år siden

Sol

Kommer nok ikke på turneringen men ser med stigende undring på alle de som nå skal kjøpe seg et par HC poeng i form av nye drivere og panikken som kommer når ikke kølla kommer. Lukke tel

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Zibben: da er du i første gruppe ;) no problemo.

Jeg har en gammel TM 360 driver som er til salgs. Den er IKKE bøyd, har ikke store bunger i seg, er ikke ødelagt med vilje for å ødelegge scoren til noen, og går ikke veldig kort. Stol på meg. Den koster 10 kroner :D

Janec

over 20 år siden

Janec

Til Gunder:
Kan du sette meg opp i samme ball som Bernt. Han virker som en artig fyr, med eller uten hundevalp. skal også sjekke om jeg kan bidra med noe til premiebordet via mine kontakter.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Janec
Kan ikke hjelpe deg med noen Callaway, men tar gjerne med en Alpha hybrid 18" for 650 kr. Absolutt ett likeverdig alternativ til en langt bedre pris.

sverrerobert

over 20 år siden

sverrerobert

Jeg stemmer for slaggolf fra gul. Men skal det deles i to klasser?

pelle

over 20 år siden

pelle

Ettersom hovedsponsoren vil ha "Stableford med utslag fra gult." regner jeg med at det er noe ala det som gjelder.. :-)

Vet forøvrig om en som spiller links...

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Vet ikke om pelle mente det helt bokstavelig, men vil alikevel presisere at jeg ikke har noe med turneringen å gjøre. Syntest bare dette hørtest morsomt ut, og ville gjerne bidra til premiebordet. Stiller til start for meg selv og egen glede, og da vil jeg også gjerne mene noe. Uansett, jeg gleder meg til helgen. Håper vi får ett trivelig opplegg, og at alle smiler av alt det merkelige vi vil prestere.

Imponert

over 20 år siden

Imponert

Har dere ennå ikke klart å finne ut hva dere skal spille ??
Er ikke dette en debatturnering da, dere kan da ikke debattere så lenge dere løper hver for dere og slår ut fra hvert deres teested !!!!!
Jeg foreslår texas scramble, alle i en ball. DA kan dere krangle da.....
hilsen en som ville være med men som ikke kan.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Good day Peoples! We is ready! ;)

Har oversendt startliste til Webmastern nuh og den kommer nok online om ikke lenge.

Informasjon om lørdagen:

- Spilleform blir Stableford fra gult med 3/4 handicap (for å jevne ut høy og lav). Stableford for at rundene ikke skal ta for lang tid. Dvs, plukk opp ballen når dere ikke får poeng.
- Premieringen blir helt totalt vannvittig heftig.
- Registrering skjer opp trappen i klubbhuset, og ta til venstre, der finner dere snille menn/damer som gir dere scorekort i administrasjonen.
- De som ønsker en Big Bertha hamburgertallerken med pommes frites og action får dette i klubbhuset etter runden. Pris pr tallerken er 100,-.

Jeg går ut i første flight/gruppe/ball/gjeng og legger ut konkurranser på diverse hull. Det ligger en plastlomme med regler på tee'en. Jeg må få be siste gruppe om å ta med seg lappene det skrives ting på slik at vi kan premiere de som har utvist superhelt-krefter på banen.

Sees på lørdag! Husk å ta med en palle gode slag. Det stiller meget flinke spillere/golfere/utøvere i denne turnering og det vil kreve det ypperste av dine ferdigheter å utmerke deg.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

You're the best, sweetheart :-)

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Informasjon og startliste for turneringen ligger nå ute. Velg "Debatt-turnering" i menyen til venstre.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Gunder.

Jeg tror du bør gjøre noen endringer på sammensettingen av lag/baller.

Det er flere baller hvor det ikke er noen fra miklagard.

Det burde være en fra Mikla på hver ball........

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det er M folk i 6 av 4 flighter. Hvis SirThomas vil bytte med noen i flighten etter, eller den siste så kan de ta det på lørdag seg imellom.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Dere Miklagard folk lurer dere inn overalt! Til og med i ikke-eksisterende flighter ;-)

Zibben

over 20 år siden

Zibben

:-) :-) :-)

For et herlig liv:-)

Gleder meg til å spille sammen med dere gutter.

Dette er på høyde med amatour spenning, og gleder meg til å traske rundt denne flotte banen, sammen med artsfrender på denne magnifique siden.
Har vel ikke prikket inn toppformen, men det spiller ingen trille.

znakkez

z

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Jeg kan desverre ikke spille, da jeg må på jobb i utlandet(bergen...).

Så hvis det er noen som har lyst til å steppe inn for meg, så skulle det sikkert gå bra!

mvh

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Kan jeg få din vandrende mulligan da?

sverrerobert

over 20 år siden

sverrerobert

Tigerfan - evt turneringsledelse?

Jeg har en spiller som gjerne stepper inn. Er det greit?

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

@sverrerobert. Ja, selvfølgelig er det greit for meg.

@Krutt. Neei, tror kanskje jeg må spare den til en amatour neste år... Eller, ok, du kan få den allikavel!

@Gunder Leste du dette, mitt svar @sverrerobert? Kan du sende et svar @TigerFan og @turneringsledelsen, slik at det ikke blir noe kluss med listene! (morsomt med @)! :D

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Bra jobbet, Gunder! Opplegget ser ypperlig ut.

Håper nå bare på godt vær og at formen plutselig kommer tilbake...

Sees alle sammen.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

sverrerobert: Ta gjerne med en erstatning for TigerFan!

Hick har også meldt avbud og vi har derfor en ledig plass på 13:40. Hvis noen ønsker å få med noen send mail til meg: gunder@framebase.com

pelle

over 20 år siden

pelle

Jaja, slik er det å klage på at det er sent på lørdag og ikke ha for mange påmeldte, da blir man satt opp i siste ballen. hehe

Er vel bare å starte med unskyldninger for dårlig spill først som sist.. Tommelen er fortsatt forstuet eller brist el. og har ikke spilt mere enn 2 runder på 4 uker så mye som ikke sitter nå, nærspill bla...

Andre som har bortforklaringer å ta før runden?

:-)

Gleder meg, hører rykter om bra vær!

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Jeg sliter også i forkant av turneringen, tror køllemakeren har gjort noen feil med utstyret mitt. Fikk noen nye skaft fra Aldila i dag, og så viser det seg at det skaftet som jeg hadde før fungerte bedre. Nå står det gamle skaftet til herding igjen. Tror snart jeg må på kurs igjen.
Får vel satse på at formen kommer i morgen, da er det sponsorturnering på Elverum. Tar den som en god oppvarmingsrunde.

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Børje:
I følgen min gode venn Køllekalle, sitter du inne med mye bra utstyr.
Jeg er alltid på jakt etter noe som kan forbedre mitt spill, og har lyst til å prøve diverse hybrider, evt fairway woods. PS. Viktig at det IKKE er offset på de. Skaftet må være firm eller stiff. Det ligger kanskje bilder etc på nettsiden din??
Planlegger å være på Miklagard mellom 1130 og 1200 i morgen, og det hadde vært fint om jeg kunne prøvd noen køller, hvis du har.

z

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Gunder.

Bass har meldt forfall. Noen som tar plassen hans?

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Lykke til med turneringen scangolfere!!!
Høres enormt morsomt ut.

pelle

over 20 år siden

pelle

Dersom det fortsatt er frafall i noen flighter/grupper/baller så bytter jeg gjerne til tidligere tid.

Hicks sin tid er ledig??

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Zibben,
Om du ser etter bobilen min, så er jeg nok der. Reiser dit i kveld, så jeg sover sikkert lenge, det er bare å banke på. Har en stor bagageboks bak, den er merket med Nettogolf.
Tar med ett par køller du kan prøve.

Hick

over 20 år siden

Hick

Nåja..

Jeg vet at jeg måtte melde avbud i går pga familiære årsaker, men nå ser det ut til at gamlefar er tilbake i ringen igjen ;-)~
Med andre ord dukker jeg opp til start og lover å spille ræva av alle sammen - hvis ikke jeg mister ræva, da..
Zee ya` all..

Hick

Martin

over 20 år siden

Martin

Hei Gunder !

Ønsker å melde meg på nå ! Er det mulighet ? ring meg på 95 70 78 87.
Har hcp 9,7. Medlem på Hauger.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Martin: tror det er en ledig plass, så det burde kunne gå greit. ingen som har tatt plassen til bass.

pelle

over 20 år siden

pelle

Jeg har antagelig fått plassen til Bass om han ikke dukker opp, men det vil jo si at Martin evt kan ta min.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Helleu !

Beklager treigt svar - har stått på rangen i 18 timer i dag og er sliten.. hehe.. not. Har sendt svar til dere som har bedt om informasjon via sms. Men jeg svarer her i tillegg.

Martin er påmeldt og starter 14:00.

Pelle er flyttet fra 14:20 til 13:50 siden Bass har meldt frafall. Dette med forbehold om Bass skulle få mulighet allikevel.

Jørn har fått overta en plass og slår ut 14:10.

Per Kristian har fått overta en plass og slår ut 13:40.

La oss håpe på bra vær. Vi sees :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her