Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baneguide på nett

gaid

over 20 år siden

gaid

Hei. Alle er jo enige om at en bra hjemmeside skal ha en bra baneguide. Går dette ut over et salg av baneguider i proshoper? Jeg mener at ingen gidder å printe disse ut, for å ta de med på banen, men noen er likevel skeptiske..? Hva mener dere?

Klippelime

over 20 år siden

Klippelime

Det er vel bedre å kjøpe en guide for 30 kroner i shop'en, en og sitte og klippe og lime i en halvtime? Guidene på nettet er vel mer tenkt som en presentasjon av banen. Svært få som er i en utskriftsvennlig format allikevel.

gaid

over 20 år siden

gaid

enig.. men det er det visst ikke alle som er.. i min klubb er det noen som mener at den nye baneguiden ikke bør på nett, siden den kan kopieres og at folk ikke kjøper den i proshopen.. kan jeg få litt støtte her slik at jeg får lagt den på hjemmesiden! jeg har tatt vekk den forklarende teksten, men de vil at vi skal ta vekk lengdemålene også..

pelle

over 20 år siden

pelle

En baneguide er vel en service og ikke en vesentlig inntekskilde for klubben. Om noen vil spare kr 30,- så la de nå gjøre det da!
Hvor mye kan klubben "tape" på det? 30*50??

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Jeg tviler sterkt på at folk er så smålig at de kopierer baneguide fra nettet og stifter sammen til en bok for å spare 30 kr.. Ikke helt min stil hvertfall..

Baneguide på nettet burde enhver klubb ha.. Mange som ser igjennom banen hvis de aldri har spilt der, og skal f.eks "forberede" seg hjemme til en turnering, som f.eks Ama-Tour og P4.

Også selvfølgelig som Klippelime sier; en presentasjon av banen. Også ser det veldig proft ut.

Klippelime

over 20 år siden

Klippelime

"Gaid", i din klubb er det tydeligvis noen som ikke gidder å tenke seg om. Høres ikke ut som en veldig stor klubb dette her. La meg si det slik; i de 15 årene jeg har spilt golf har jeg ALDRI sett noen som har gått rundt med en hjemmesnekret baneguide. Spør du meg, hadde jeg nok syntes at det hadde vært rimelig flaut også.

Hvis noen yderst få er så gniene at de heller foretar seg en klippe/lime-seanse, ja så får vel heller klubben tape de kanskje 100 kronene det er snakk om da!

Skal du legge ut en baneguide uten lengdemål og spillebeskrivelser? Hva er igjen da? Skyggen av fairway? Ikke så mange som vil bruke så mye tid på den desverre... Mange ser gjerne på en banepresentasjon på nettet FØR de skal spille banen for å forberede seg litt på hva som møter de.

En hjemmeside uten en bra banepresentasjon/guide er som å lage en produktbrosjyre uten produkter. Hva er det klubbene skal selge? Telefonnummere og veibeskrivelse??? Meningsløst!

704

over 20 år siden

704

Det er jo helt utrolig at noen i klubben ikke vil legge ut guiden på nettet for at de ikke skal tape penger.

Personlig syns jeg det er ynkelig med nettsider som IKKE har baneguide. Det er jo noe av sjarmen med å spille en ny bane å kunne sitt på forhånd og planlegge litt hvordan man skal spille. Nå er jo en del guider så dårlige at opplevelsen på banen blir noe helt annet uansett, men det er nå litt sjarmerende det også :o)

Få guiden ut på nettet!!!

gaid

over 20 år siden

gaid

thanks!!

magne

over 20 år siden

magne

Støtter deg fullt gaid. Har sjøl liggende 50-60 baneguider, og har aldri vurdert å "klippelime". Spiller mye, og kan ikke huske å ha sett noen med klippe-lime guider - håper du får overtalt de "uvitende" i klubben din!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her