Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

dårlig beslutning?

ikke bra..

over 20 år siden

ikke bra..

Nes besluttet å avlyse dagens runde grunnet regn.. det er greit nok, men så kjørte de cutt som vanlig ut i fra 1 runde!!!

At det går ann å være så kjip. idioter..

De må jo la alle gå en runde lørdag!!! mulig å ikke fatte det..

RS

over 20 år siden

RS

Jækla kjipe å reise på tur for så å bli kutta etter 1 runde.

Regler...

over 20 år siden

Regler...

Det er vel ikke Nes golfklubb som er ansvarlig for reglementet som brukes under P4-tour? Jeg regner med at de fulgte det som turneringsreglementet sier om utsettelse og avlyste runder.

Og skjerp språkbruken, dette forumet gir et rimelig dårlig inntrykk av spillere i Norgeseliten.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Enig i at dette er litt merkelig. er det andre regler på european Challenge tour?
Det ble tre tunder grunnet regnforsinkelser på Vestfold i fjor. Cut etter to.
Arrangøren gjorde da alt de kunne for at alle skulle få spillt to runder, la nesten mest vekt på det virket det som. Var der selv.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Kjipent med cut etter en spilledag ja - men det har sikkert sammenheng med regler. Nå er vel ikke alle "medlemmer" av Scangolf kjent for en voksen ordbruk, så man får vel ta noen innlegg med en klype salt.

ok

over 20 år siden

ok

Skjønner frustrasjonen din ikke bra.., men hva skulle de gjort.

Jeg lå hjemme å sov når jeg fikk beskjeden, og var glad.
Det var visst overvann på de skeiveste greenene i Norge, og det sier jo litt.

regelboken

over 20 år siden

regelboken

Jeg har nå sett i regelboken og konsultert med dommere og vi har kommet frem til at turneringen på nes ikke kunne avbrytes sånn som de gjorde. Når noen har startet en runde har de rett til å spille ferdig med tanke på penger og order og merit. Tenker da spesielt på spillere som orveland som missa cutten. Han hadde i allefall en mulighet til å få noen nordic leage poeng, som er viktige.

OMG

over 20 år siden

OMG

fy faan... hvis det stemmer regelboken er jeg forbanna på Nes!!

De skulle sikkert presse inn de 3 greenfeespillerne som eventuelt gadd å spille banen dems på lørdag...

Dette er ikke bra Nes..

til OMG

over 20 år siden

til OMG

Hvis du ikke klarer å spille 77 eller bedre på Nes har du ikke noe å være sur for!

lol

over 20 år siden

lol

lol

HAHA

over 20 år siden

HAHA

Nå må roe deg ned OMG.

Bare fordi du ikke klarte cuten, så trenger du ikke å la aggresjonen gå ut over oss.

Det var da ikke noe problem å gå den LETTE banen på 77 el bedre.

tro meg

eehh..

over 20 år siden

eehh..

om OMG klarte utten eller ikke, og hvor mange slag han måtte brukemfor å klare dette har ikke noe med saken å gjøre...'

Det er Nes GK som har gjort en feil som de absolutt ikke burde ha gjort.
Dårlig..........

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Tror dere (idioter?) virkelig at Nes GK sitter og bestemmer dette, uten innblanding fra de som Representerer P4-touren???

Nå må dere slutte å slenge ut beskyldninger i øst og vest, uten noen som helst begrunnelser!

Hvis du virkelig er så dum som jeg tror du er når du presterer å si det her: "De skulle sikkert presse inn de 3 greenfeespillerne som eventuelt gadd å spille banen dems på lørdag...", da har du farsken meg ikke rett til å gå i nærheten av en golfbane, og langt ifra rett til å åpne kjeften i overskuelig fremtid!!!

Tror dere at 2000 kr i tapte green-fee inntekter har noe å si, i forhold til å avholde den største golf-turneringen i Norge??? Vær så snill, fortell meg at du ikke er så stor IDIOT som det virker som?!?!

Labbetuss

over 20 år siden

Labbetuss

Dere skyter på feil person. Nes GK har ikke noe med avgjørelsen om avlysning å gjøre. Sjekk også turneringsbestemmelsene til turneringen dere spiller (før dere melder dere på eller klager på avgjørelser)

http://www.golfdata.se/nl/dok/NL2005_rulesreg_ver_21_mar.pdf

????

over 20 år siden

????

Artig å lese disse sidene. Trodde deltakerne på P4 turneringa hadde litt oversikt, men dessverre virker det ikke slik. Etter det jeg kan se har P4-turneringa ett regelverk som er litt annerledes enn det som står i regelboka. Det kan være lurt å lese turneringsbestemmelsene før dere kritiserer. Alle spillerene forutsetter jeg at har satt seg inn i dette på forhand.

Ang. banen i Nes. Jeg er enig i at greenene er svært utfordrende, og av de hardeste og raskeste på Østlandet. Bortsett fra greenene er Nes en lett bane å spille for herrer, men for damer er den ekstra utfordrende pga. lengden. Dette slår hardere ut for de med høyere hcp.

Lykke til videre

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Står svart på hvitt der at det kan være cut etter 18 eller 36 hull ja.

Sjekk denne linken

over 20 år siden

Sjekk denne linken

www.golfdata.se/nl/dok/NL2005_rulesreg_ver_21_mar.pdf

SVART PÅ HVITT

Ace

over 20 år siden

Ace

Veldig mange som har mange synspunkter om mye angående reglene.
Les heller hva som står i Golferen.no
"Teknisk delegert Terje Larsen innrømmer at han måtte se bort fra regelboken da han valgte å avlyse runde to i P4 Tour på Nes. - Det har ikke vært noen lett ettermiddag, sier han.

--------------------------------------------------------------------------------
Stikk i strid med praksis valgte han i samråd med dommere og turneringsleder å avlyse den påbegynte runde to av sesongavslutningen på Nes GK.

I stedet ble cuten satt etter én runde og runde tre av turneringen blir spilt lørdag.

Vanlig praksis ville vært å fullføre den påbegynte runden lørdag og eventuelt avlyse runde tre.

Konsekvensen da ville vært at alle kunne spille runde to, og at det derfor ikke ville bli satt noen cut.

Kritikken har vært sterk og teknisk delegert (TD) Terje Larsen erkjenner at regelboka ikke har vært fulgt til punkt og prikke.

- Problemet er at runde to aldri skulle vært satt i gang. men da vi så værmeldingen på morgenen trodde vi det skulle lysne, sier han.

De spillerne som gikk ut klokken 08.00 rakk 50 minutter før alle forsto at banen ikke var spillbar.

- Da begynte både spillere og dommere å prate om flytidene hjem på lørdag. Samtidig var det klart at banen skulle åpnes for ordinært spill klokken 14.00. Konklusjonen ble at rett og slett ikke kapasitet til å kjøre fullt startfelt lørdag. Da ville vi risikert å stå uten både spillere og dommere, sier Terje Larsen.

- Vi måtte tikke hodet i sanden og skjære gjennom, sier han.

Telefonen har knapt stått stille fredag ettermiddag og kveld. Noen har vært forbannet, andre synes han har foretatt en bra beslutning.

- Jeg har heldigvis bred erfaring og tør å stå for den beslutningen som er tatt, sier han.

- Det er mange momenter som spiller inn. Det er tross alt september og mørket kommer tildigere enn på sommeren, sier han.

...

over 20 år siden

...

Det eneste jeg har å si er at noen burde ringt og gitt beskjed. Jeg kjørte 15 mil for å finne ut at runde to var avlyst.

regelboken

over 20 år siden

regelboken

dere som sier at man ikke skal syte osv og spille banen som den er. Utrolig rart at nils jørgensen refser avgjørelsen og morten hagen la inn klage på pineplasseringen på hull 15..

Ivrig Golfer

over 20 år siden

Ivrig Golfer

Avgjørelsen som gjorde at 2 runden på Nes ble avlyst var feil i forhold til reglene man spiller til i P4 tour, og på Europa touren generelt.
Når man har startet spill på runde 2 som planlagt skal denne runden gjennomføres så fort det lar seg gjøre, og derfor ikke avlyses og lage cut etter en runde som ble gjort i dette tilfellet. Dette er en feil, som nå ikke man kan gjenopprette, men som man kan bygge videre på hvis det skulle oppstå slike tilfeller igjen. Det jeg mener er at alle spillere skulle fått mulighet til å spille runde 2 når denne allerede var i gang, og flere spillere hadde gått både ett eller flere hull denne dagen. Mange av oss bruker tid og penger på å dra hit for å spille, og hva er vits med Europatour regler hvis disse ikke skal følges.

Synd at dette skjer i den siste turneringen her hjemme, og dette har ingenting med Nes som bane eller arrangør å gjøre, men feil avgjørelser av regler.. dessverre.
Når det gjelder ryktet om at dommere, spillere etc ville hjem til vanlige tider istedet for at man skulle fullført dagens runde med alle spillere er det vanskelig å svare på, men da burde de kanskje ikke vært der i første omgang heller.. men det er kun noen spekulasjoner jeg har hørt.

Når det gjelder Hagen sin klage på hull 15 under 1 runde, er jeg faktisk helt enig. Denne flaggplasseringen var også i strid med reglementet, og burde ikke vært satt der i det hele tatt! Men så kan man spørre seg hvor denne kan stå på akkurat den greenen.

akkurat..

over 20 år siden

akkurat..

som ivrig golfer sier så var avgjørelsen på Nes ikke korrekt... helt utrolig at en klubb som arrangerer p4 tour ikke klarer å følge reglene..

hvertfall rart er de at de ikke ser saken fra spillernes side og prøver å få til at alle spiller hvertfall to runder..

Nes og turneringskomiteen må jo jobbe for spillerne og burde klart latt alle spille to runder!

Til akkurat.. og andre...

over 20 år siden

Til akkurat.. og andre...

Hvis du leser det som er referert, så er avgjørelsen tatt av teknisk delegert fra NGF. Han har gjort dette i samråd med dommere og turneringsleder, men i P4-tour er det ham som tar den endelige avgjørelsen, og er NGF sin representant og forvalter av regelverket. Beslutningen kan sikkert diskuteres, men for dem som var på Nes sammen med sine spillere, og hadde reist langt, med like lang returreise, var nok beslutningen totalt sett riktig.

Apropos flaggplasseringene som har vært diskutert her: Hvis dere ser på scoren fra de to hullene det klages på fra torsdag, vil dere se at det faktisk ikke var så gal score totalt sett. De som fikk problemer på 15 brukte nok mer muskler enn hodet fra tee, og fikk ta sin straff for det.

regelboken

over 20 år siden

regelboken

det er ikke det som er poenget. mere muskler enn hodet?? alle jeg spilte med der oppe og alle jeg pratet med slo 8-7 jern. hullet spiltes ikke mer en 130 m ca. Det vil si at for de fleste tok en kølle mer en vanlig bare for å ta ut spinnen av ballen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her