Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Beste hjemmeside

Knut

over 21 år siden

Knut

Jeg er innom noen hjemmesider i ny og ne, men kom akkurat over Tyrifjorden sine, http://www.tyrifjord-golfklubb.no. De ser så langt ut til å være de desidert beste jeg har sett. Min egen Østmarka, trenger en real oppfrisking, bare et år ca siden forrige revisjon. De er tunge og svært lite levende med nyheter og oppdateringer.
De som gjorde at jeg Tyrifjorden så fort er
- behagelig å se på
- ser ut som det er mange oppdateringer der, allerede 2003 HIO.
- aktivitetskalender
- svært bra baneguide, med mange bilder fra ulike vinkler og god beskrivelse
- har gjestebok og diskusjonsforum!
- omfattende innholdsmeny, oversiktlig.
- hcp-fordeling..

Av minus ser det ikke ut som de har elektronisk starttid booking.

Så, hva har du å si om andre baners hjemmesider og din egen klubbs??

Knut

over 21 år siden

Knut

Jeg går gjennom de jeg har på min bokmerkeliste:

Nes: Her er det noe grunnleggende galt. En statisk forside, en forferdelig nyhetsside hvor nyhetene står i hytt og pine, deriblant i margen. Totalt fraværende bandeguide, scorekort ol. Trenger totalt oppfrisking. Ingen elektronisk starttid booking

Asker: Er vel på kanten til ok, men svært uoversiktlig, dårlig menysystem. Ingen baneguide, trekker opp med debattforum. Bruker OnTee.

Hauger: Enkel og grei, men mye trøttende tekst, kan friskes opp. Nyheter i ny og ne. Fin baneguide. Ingen elektronisk starttid booking

Oslo: Veldig enkel, kjedelig statisk forside. Menyen inneholder mange feil og døde linker. Nyhetssiden er enkel, lite som skjer tydeligvis. Fin baneguide, ingen scorekort. Bruker Teeplay

Miklagaard: Ser i utgangspunktet bra ut, men trengs fornyelse. Alt er en statisk flashside med en egen nyhets- og turneringsside. Har en del fin informasjon, og baneguide, men er uten beskrivelser. Bruker Teeplay

Bærum: Ikke pen å se på, rotete og lite pent, fornyelser her og. Inneholder mye informasjon som er greit i finne fram i med menyen. Morosomt med info om maskinparken! Virtuell presentasjon av banen, men ingen baneguide, scorekort el. Bruker Teeplay.

Østmarka: Ser i utgangspunktet ok ut, men er veldig død, skjer lite her. Har Vr visning av banen, ok baneguide, men er bare scannete bilder fra papirutgaven. Mange tungvindte undermenyer. Ingen elektronisk starttid booking.

Drøbak: Her må det skje noe, statisk forside, en nyhetsside med lite nyheter. En for fancy baneguide, bare tull. Lite info og kjedelige sider. Ingen scorekort ol. Bruker Teeplay

Kongsberg: Ser ganske bra ut, bilde på forsiden med tekst om forholdene med bilde fra 2001. Ingne nyhetsside. Bra baneguide, link til beregning av MS er vært død et års tid. Har gjestebok. Bruker OnTee

Generelt:
De generelle problmet er at sidene blir for døde, det er få eller ingen oppdateringer. Mange bruker store penger på å lage sidene, men så dør det ut. Lag sider hvor man får input fra brukerne med gjestebok, debattforum ol. Fortell masse om banen med guide og bilder. Ikke gjem sidene, men ha en omfattende meny hvor sidene er samlet etter tema.

Nico

Knut

over 21 år siden

Knut

Ingen som har kommentarer eller andre vurderinger?
Kom igjen da folkes, dette er viktig, klubbene må utvikle og bedre sine websider. Vi trenger mere informasjon og bedre muligheter for input..

Kjekstadmedlem

over 21 år siden

Kjekstadmedlem

Jeg må si meg meget godt fornøyd med våre hjemmesider! Blandt de beste (www.kjekstad-gk.no)! De bygger på samme prinsipp som Tyrifjord. Det er tydeligvis de samme som står bak begge disse klubbsidene som for de sidene du nå er på (se nederst til høyre på hjemmesidene).

Harald Sørensen

over 21 år siden

Harald Sørensen

Ja, Kjekstad og Tyrifjord er designet av samme mann: Scangolfs Jarle Midtskogen. Veldig bra jobb Jarle! Som medlem på Tyrifjord bruker jeg den websiden mye. Spesielt turneringstjenestene setter jeg pris på. Online påmelding, og start-/resultatlister blir lagt ut uten forsinkelse. Resultattjenesten fra forrige helgs amatour er første klasses! Takk til de i klubben som står for oppdateringene (Knut Snildal & Co).

Larvik og Meland er to klubber som har mye å gå på på websidefronten. Særlig siden banene deres er blandt de beste i landet.

El Presidente

over 21 år siden

El Presidente

Langt i fra grøntkort, caddier, og v-hals gensere eksisterer det en liten golfbane. En golfbane som ikke er som alle andre golfbaner. På området til ett gamelt tyskerfort, blandt sauer spiller en liten, men god gjeng golf. Ikke vanlig golf, men off-pistgolf. En type golf der penger, ferdigheter og kursmangel stenger en ute fra deltakelse. På Finnøy, og i Finnøy Golfklubb er det gleden ved spillet og spillerne som er viktig. Her ler vi av oss selv, av hverandre og for hverandre. Alt i ett herlig fellesskap. Klubben som er en liten kuriositet i seg selv har også sin egen internettside, og er nok verdt ett besøk. Det sentrale på siden er inholdet og morer enhver. Besøk gjerne www.finnøygolfklubb.com for å se hvordan det foregår når Finnøybuer spiller golf i kilt på sauebeiter langs norskekysten.

mvh

El Presidente

El Presidente

over 21 år siden

El Presidente

Rettelse... Skal selvfølgelig stå, IKKE stenger en ute fra deltakelse....

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Hurra, El Presidente
Endelig noen som satser på å ha det morro og trivelig sammen.Dere har skjønt poenget medat det går an å ha det morro selv om en ikke har en stor regelbok som forteller dere hvorda hygge seg. Etter å ha lest en del på siden deres, minner det meg meget om en del udannete gentelmens clubs i Danmark, som røyker og drikker og har det alle tiders sammen. Stå på gutter, la heller ikke jentene få innpass, ha deres eget fristed og hygg dere.

Jokki

over 21 år siden

Jokki

En golfklubb-web bør inneholde følgende:
Forside med flyfoto av banen, adr, tlf og linker til:
BANEINFO
1. Veibeskrivelse med kart
2. Baneguide med avstander, høydeangivelser og beskrivelse av hvordan hullet best kan spilles.
3. Beregning av mottatte slag
4. Klubbhusfasiliteter (restaurant, garderobe/dusj, proshop, åpningstider etc.
5. Turneringskallender med spilleformel, åpen for medlemmer fra andre klubber, online påmelding, startliste og resultatliste.
6. Klubbnyheter
7. Runderegistrering for klubbmedlemmer (med login) med utregning av % fairwaytreff, %gir, sand-saves, chip-save, gjennomsnittscore på par 3, 4 og 5 hull, osv
8. Bruktmarked for utstyr
9. Gruppeinfo for elite, herrer, damer, junior, senior, knøtter, jenter....
10. Kursinfo for interne (grønt kort) og eksterne (greenkeeping, instruktør, dommer) kurs
11. Hole in one og arkiv (statistikker, klubbmestre, adelskallender, banerekorder etc)
12. Linker til lokale webber, og andre golfwebber.

Har ikke sett noen som har alt dette, men Kjekstad er nevnt lenger opp og er den web'en som kommer nærmest av de jeg har vært innom.

Jarle M

over 21 år siden

Jarle M

Enig i at en klubbs hjemmeside bør inneholde "så mye som mulig". Syntes allikevel at noe av det du nevner kanskje er litt overflødig.

Saken er den, at de fleste klubbene har en anstrengt økonomi. Det å få utviklet en tjeneste som den du nevner vil "koste skjorta". Det er heller ikke bare utviklingen av en hjemmesiden som koster, også oppdateringen (som egentlig er den viktigste delen). Når jeg sier "koster" dekker også dette begrepet tid!

Da er det godt å vite at ScanGolf har en glimrende løsning på dette problemet! ;-)

Flere og flere klubber ser etterhvert nødvendigeheten med en skikkelig hjemmeside. Det er fint! Som en kuriositet kan det nevnes at Tyrifjord GK har hatt 1500 sideoppslag om dagen, i gjennomsnitt, siden mai!

Nils Baadnes

over 21 år siden

Nils Baadnes

Smøla Golfklubb har ganske bra hjemmeside.
Det er en nystartet klubb, og banen åpnet i år.
9 hull.
Sjekk: www.home.no/smolagolfklubb

Litt morsom og ikke alt for seriøs hjemmeside.
Akkurat slik som medlemmene på Smøla er.

Golf skal være gøy. En opplevelse.

lefty

over 21 år siden

lefty

Jeg liker å spille forskjellige baner og ikke bare på hjemmebanen. klubbens WEB sider er en kjempefin måte planlegge banebesøk. Mange ganger er det infoen som står der som avgjør hva vi velger. WEB siden må altså sees på som en profilering og markedsføring av klubben både klubbensmedlemmer og gjestespillere. Det som er viktig for meg i denne sammenheng er:

KRAV

Må være raske å gjøre oppslag på. Dvs. lett å finne frem i og rask fremvisning av sidene. Ikke noe så irriterende som å vente. Still krav til responstider når klubben skal designe en nye WEB portal (Layout på siden, serverkapasitet iforhold til belsastnig, og hastigheten på internet linja avgjør dette)

1. Daglig oppdatering av kvaliteten på banen (oppdateres daglig): Delt i fairways, teeer, greener,bunkere): Ønsker et ærlig og oppriktig svar på lengden på fairways, greener, Gjerne stipmeter på greenee, våte,tørre, generell stand, evnt utbedringsarbeid på banen. Ant vintergreener (mest aktuellt om våren)
En enkel måte å gjøre dette på er å få greenkeeper til å lage en daglig banerapport. Trenger ikke ta mer enn maks 1/2 time. Dette oppfattes av spillerene (ihvertfall av meg som meget god service)
2. Åpningstider bane, proshop, restaurant etc.
3. Greenfee avgifter
4. Online booking av spilletid gjerne flere uker i forveien.(hva er problemet med dette? Kan sikre seg inntekter med at gjestespillere betaler samtidig med bestillingen. Alá kinomodellen (den fungerer veldig bra) De kommersielle online booking løsningene burde inkorporere dette.
Innføre en avgift dersom medlemmer ikke møter opp.
5. Turneringskalender m/ all relevant ino. Online påmelding og status på mail eller SMS slik at man vet om man har kommet med og starttid. Slipper å ringe til klubben for å sjekke
6.Elektronisk baneguide gjerne med bilder, flyfoto etc. men det må ikke bli for omfattende (tregt) da brukes det ikke.
7. Slopetabell

KJEKT Å HA
7. Klubb historie m/ kort beskrivelse
8. Debattforum (ikke nødvendig, det finnes jo så mange allerede)
9. Kjøp og salg av utstyr. Samme kommentat som 8.
10. Info om klubbens tilbud , golf grupper (junior, senior etc). Her kan hver enkelt gruppeleder være ansvarlig for å holde siden i live med ferskt stoff)
11. Diverse golflinker tror jeg blir fordyrende å holde oppdatert. Og det finnes gode golfportaler som man kan bruke istedenfor. Ikke nødvendig å gå andre portaler i gjerningen. Det blir bare halvprofft allikevel.
Sikkert mere, men det er underordnet.

Hilsen ivrig golfer

Nils

over 21 år siden

Nils

Beste golfklubb-hjemmeside er :
www.home.no/smolagolfklubb

så det så....

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

...... etter å ha vært innom Finnøy Golf klubbs hjemmesider er det bare å ta av seg hatten.... Kan kanskje bli vanskelig å holde kvaliteten hvis medlemsmassen øker - men foreløpig er den i en klasse for seg !!

Fredrik

over 21 år siden

Fredrik

Du fra Smøla. Jeg var inne på den hjemmesiden deres.
Om den er beste hjemmeside kan jo diskuteres, men det var jo noen morsomme bilder der inne da. Hva pokker gjør den sykebilen rett ved greenen? Ødelegger ikke den banen?

Ping king

over 21 år siden

Ping king

Hva er det med den golfbanen på Smøla egentlig?
Jeg holdt på å le meg skakk når jeg var inne på hjemmesiden deres.
Har dere sett sponsorene? Og bildene?
Aldri hørt om noen av sponsorene (4 stk). En selger til og med reker?? Hva i huleste har det med golf å gjøre? En sponsor er oppdrettsservice???
Dette er nok den mest spesielle klubben i Norge tror jeg.
Noen som har vært der ute og spillt?

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Hehe..... Sykebilen ja, men se på pasienten, han ligger å røyker samtidig !!!! Rullings selvsagt.....hehe........

Runar

over 21 år siden

Runar

Noen sitater fra Smøla's hjemmesider:

"(Se banekart for info) Man avslutter nå på gamle hull 5. Nærmere fjøset enn før. "

"Vi har nå konsentrert oss om å få til fairway nr 4. Her hadde vi dugnad, og det var bra oppmøte.
Vi fikk ryddet det meste av kvister og tømmerstokker. Så nå er denne i bruk. "

"Ellers så har det vært masse tørke, så dette har ikke vært bra for utviklingen av våre greener. Det har vært for tørt for gresset, så dette har krepert. Desverre."

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Bare så det er sagt: jeg synes ærlig talt at det er fint med slike sider, "rett fra levra", enkelt og greit, og det funker. At man ikke tar seg selv jævlig høytidlig er bare gøy. (Bare "redd" for at noen tror jeg prøver å gjøre narr av dem.... det er ikke meningen....)

L

over 21 år siden

L

Hjemmesiden til Smøla er bra! Den gir et inntrykk av at klubben er levende, og ikke så selvhøytidlig somnoen andre. Når det gjelder sponsorene, så er dette sikkert lokale ildsjeler som gir noen kroner til klubben. All ære til dem for det.

(Og jeg er imponert over at et oppdrettsfirma også leverer golfutstyr. Kanskje "Smøla oppdrettsservice" egentlig er treneren til juniorspillerne? :-) I tillegg er det jo betryggende at mesteparten av tømmerstokkene er ryddet fra fairwayen. Jeg tør ikke engang tenke på roughen :-)

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Jeg synes Smøla GK viser golf som folkesport på en strålende måte. Det viser også internetts mangfold og funksjon på en god måte. Men jeg liker Finnøy GK enda bedre:

www.finnøygolfklubb.com

Sendte bildet av golfspilleren i kilt til en skotsk bekjent - han var storfornøyd !!

Johnny Puma

over 21 år siden

Johnny Puma

Jeg får f... meg ikke opp den finnøy siden...

El Presidente

over 21 år siden

El Presidente

Kamerat!

Finnøy Golklubb har kastet blikket over nordsjøen og langt tilbake i historien når grunnlaget for klubben ble dannet. Skottenes opprinnelige golf blandt sauer ute på marken ble vårt forbilde, og lenge har jeg hatt en drøm. En drøm om å reise på pilgrimsferd til Skottland for å spille ordentlig golf der den hvirkelig hører hjemme -På det skotske høyland.

Kan drømmen bli virkelighet? Jeg øyner sjansen i Hans Erik Johnsens bekjentskap til en EKTE skotte. Er dette gjennombruddet? Er det håp i horisonten, eller er det bare en visjon like håpløs som grøntkortmurens fall?

Det jeg i bunn og grunn lurer på er om denne bekjenten din Hans Erik, kan bringe oss i kontakt med en skotte som har tilknyttning til en gård. Enten ved at han bor der selv, i nærheten eller har noen han kjenner på en gård. Rett og slett noe som kan føre oss nærmere målet vårt, å få spille golf i Skottland, blandt sauer, på et beite.

Mvh

El Presidente (Tore Sevheim)

Nils

over 21 år siden

Nils

For å forklare litt:
Med hensyn til tømmerstokker på fairway, så hadde vi felt en del trær, for å utvide denne fairway. Spillte da rundt denne fairway, så den var ikke i bruk.
Når det gjelder sponsorer, så er det som skrevet det lokale næringslivet som støtter oss. Og vi er glade for det vi får. Håper selvfølgelig å få med fler til neste år. Smøla Oppdrettsservice ligger rett ved banen, og har tatt seg av pro shop, fordi vi har for mye å gjøre selv. Masse utbygging enda, da vi ikke er helt ferdige. Vi er glade for dette, og det er oppdrettsservice også, som har tjent seg litt ekstra kroner på dette.
Når det gjelder pasienten, så er han nå i god form. Men han er utsatt for litt mobbing... Tenk selv da.. ringte sykebilen etter han var stukket av klegg... ho ho...
Ellers så takker jeg for at dere kikker innom.
Og takk for fine kommentarer fra L og Runar.
Skriv gjerne i gjesteboken til Smøla Golfklubb.
Hilsen
Nils

Nils

over 21 år siden

Nils

Nettsiden til www.home.no/smolagolfklubb har vært nede et par dager, men er nå oppe å går igjen...

lasse

over 21 år siden

lasse

Ang Østmarka sin hjemmeside. quote:"Ingen elektronisk starttid booking." enten er du svaksynt eller så har du ikke vært innom siden på en god stund, på venstre kolonne er det inlogging til teeplay.

Knut

over 21 år siden

Knut

Lasse: Du kan ikke kanskje tenke deg muligheten for at Østmarka IKKE hadde det det jeg skrev det, men som du sier har fått det nå?
Smak litt på den du..

Jånn

over 21 år siden

Jånn

Elektronisk starttid har ingenting med kvaliteten på hjemmesiden å gjøre! Det er opp til klubben å avgjøre om de skal benytte seg av online booking eller ikke. Denne funksjonen ligger ei heller på hjemmesidene (bortsett fra et innlogginsfelt). Da snakker jeg om Teeplay. Heldigvis har mange klubber innsett nytten av dette systemet. Håper bare brukerne gjør det samme...

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Til El Presidente...

Min skotske venn er vel så langt fra landbruksnæringen som man kommer der han sitter i Utenriksdepartementet. Men - jeg har sendt ham en mail for det tilfelle at han skulle kjenne noen som tillater Offroad golf... Får jeg svar - så får du og...

Raymon

over 21 år siden

Raymon

Her er ei bra side:
www.geocities.com/raymongk

Einar

over 21 år siden

Einar

Hei Smøla.
Digget deres hjemmeside.
Den var bare helt rå.
Definitivt den kuuleste golf-hjemmesiden.

Stå på.
Hilsen Einar.

drago

over 18 år siden

drago

Onsøy har fått en meget bra hjemmeside. Tror ikke det mangler noe der.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Borre:
- fin forside,innbydene bildesekvens.
- bra menyer,lett å finne fram i
- meget bra baneguide,med bra med bilder på de fleste hull
- blitt mye bedre på å legge ut nyheter,bla greenkeepers rapport. Bra!
- kunne tenkt meg et webkamera (får foreslå det til de),får å se forholdene akkurat nå. Hadde vært svært nyttig i august mnd med alt det skiftende været.

Vestfold:
- layouten er helt grei,liker ikke helt den reklame raden på høyre side..men men
- veldig positivt med webkamere,strategisk plassert
- veldig gode på oppdateringer

Når det gjelder baners hjemmeside generelt:
- altfor dårlig på oppdatering og nyheter
- baneguidene er gamle og dårlige,mangler bilder og gode bilder. Dette er jo svært enkelt å gjøre noe med.
- kunne tenkt meg mer flyfoto,eller multimediavisning. Her skal jeg gi vekk en "hemmelighet". Sjekk ut siden til Hills i Sverige på http://www.hillsgolfclub.se/ og velg multimediavisning. Her finnes den mest proffe (og sikkert dyreste) måte å ha baneguide på,en film med kommentarer og flyvisning av alle hullene i sin helhet. Her har vi noe å lære!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her