Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva gjør vi

Regel nøtt

over 20 år siden

Regel nøtt

En spiller slår ballen sin ut i sidevanns hinder på utslaget. Spilleren finner en ball han tror er sin i hinderet, men klarer ikke å identifisere ballen. Ballen ligger ok, og spilleren velger derfor å slå ballen fra hinderet. Han treffer ballen tynt, og ballen flyr over greenen og inn i et sidevanns hinder bak greenen. Ballen er ikke å finne i hinderet, så man kan ikke identifisere ballen der heller.

Hva skal man gjøre her??

Uffda

over 20 år siden

Uffda

Enkelt:
Dersom han ikke kan bevise at han slo feil ball (dvs finner sin opprinnelige ball i hinderet) må han fortsette ut fra at ballen han slo var hans egen og ta fritak fra neste hinder.

Ironman

over 20 år siden

Ironman

kan du forklare hvor i reglene det står? Er det gjort decision på det?

bdk

over 20 år siden

bdk

Hei

Svaret er vel gitt i

26/5 Unidentifiable Ball Played in Water Hazard and Lost

Q. A player’s ball came to rest in a water hazard. He found a ball in the hazard but could not identify it. He played the ball into deep water within the hazard and the ball was lost. May the player assume that the ball he played in the hazard was not his ball, in which case the stroke played in the hazard would not count?
A. No. There was not reasonable evidence that the ball played was other than the player’s ball. Lacking such evidence, he must count the stroke. The burden of proof is on the player.

Ironman

over 20 år siden

Ironman

Takker og bukker!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her