Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

A-Tour Gutter&Jenter

Ben Redick

over 20 år siden

Ben Redick

Må si litt om helgens turneringer...
Gratulerer til Espen, meget god innsats. Er også imponert over resten av gutta som klarte cuten. Legg merke til hvor mange av topp 30 som ikke kommer ifra østlandet!! Dette tyder på at det jobbes bra rundt omkring i vårt langstrakte land!

Mange gratulasjoner til Nina Offenberg som tok en overanskende seier, hun lå jo laaangt nede på order of merit-listen!!! Dette viser bare at det er noe på gang med jentene også.. p.s jentene spilte GUL tee (5777 meter!!!!)

Lykke til videre.......

Fy

over 20 år siden

Fy

fasan

observer

over 20 år siden

observer

en liten kommentar til trådstarteren.....
legg merke til hvor mange av topp 5 på Norsjø som kommer fra Østlandet

Niels

over 20 år siden

Niels

Legg merke til hvor mange golfere som kommer fra Østlandet. Legg også merke til økonomien til klubbene ute i periferien. Det sier seg selv at østlandet vil stå for mesteparten av dyktige juniorer.

RS

over 20 år siden

RS

Trøndelag kun 1 stk i topp 31, ikke bra nok!
Ingen fra Oslo GK blandt topp 31, har pleid å ha bra spillere.
Hvorfor var ikke bergenserene med? (Berg, Børsheim, Larsen, Jacobsen)
Sør-vest landet ca.30% av topp 31.
Stavanger 5 blandt de 22 beste.
For meg endel nye klubber på junior nivå. (Herdla, Kragerø, Miklagard, Tyrifjord)
Det er nok ikke lett for endel av de nye klubbene med anstrengt økonomi å ha en strukturert juniorsatsning.
Har også hørt at klubber med kvalifiserte spillere ikke tar seg råd til å sende dem.

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Det med at klubber ikke tar seg råd til å sende kvalifiserte spillere, ikke bare på A-tour, men også P4-tour, er et stort problem.

I min klubb (uten å nevne navn) har de valgt for året å ikke ha en Elitegruppe. En treningsgruppe for oss over 18 år og ikke juniorer. Klubben er tross alt en klubb som spiller i den øverste divisjonen i Lag-NM og har tradisjon for å være der i alle år!

Alle golfklubber er faktisk idrettslag på lik linje med alle andre idrettslag i andre idretter. Og da er det bare rett og rimelig at klubbene er pliktet til å sende sine respektive kvalifiserte juniorer og elitespillere til å spille de turneringene de blir kvalifiserte til!

perry

over 20 år siden

perry

Helt enig med at det er for dårlig av trøndelag å bare ha blandt de 31 beste. Men det kommer opp endel spennende junior fra midt-norge som kommer til å prege norsk golf framover. Merk dere navn som Ole Fremstad, Børge Kluingerbo og Elias Bertheussen.

legg merke til

over 20 år siden

legg merke til

at drammen har to spillere på delt tredjeplass også!!

H

over 20 år siden

H

ManoWar
Det med at klubber ikke tar seg råd til å sende kvalifiserte spillere, ikke bare på A-tour, men også P4-tour, er et stort problem.

Et problem, ja, men hvem skal løse dette problemet?
Her må de aktive med foreldre være mer villige til å ta dugnader og skaffe sponsorer.
Det blir for lettvint å bare ta fra resten av medlemsmassen og bruke penger på mer eller mindre satsende juniorer. Se på fotball, håndball, ishockey m. flere. MYE MER dugnad og egeninnsats enn i golf.

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

H
Greit nok det.. Det jeg vil fram til er at en golfklubb på lik linje med hvilket som helst annet idrettslag i Norge, får støtte fra kommunen for å drive organisert idrett.. Skal de ha mer midler så er dugnadsånden en viktig faktor selvfølgelig!

Men er det ikke litt krise at en klubb ikke sender en kvalifisert spiller?

kanskje

over 20 år siden

kanskje

Det må også være frustrerende for de som har lyst til å trene mye og bli bedre hvis de ikke får noen hjelp fra klubben... Mange klubber er nok alt for opptatt av penger!

H

over 20 år siden

H

Hvor skal dere ta pengene fra da? Banene skal være tipp topp og mange klager allerede på dyre årskontingenter. I min hjemmeklubb brukes det 650000 kr på juniorer dette år. Jeg kan ikke se at de har skaffet nok midler selv til å forsvare et slikt forbruk.
Men, jeg er for å satse på junior, men de må yte mer selv og skaffe mer via dugnad og sponsorer selv, så kan klubben støtte opp med en fornuftig sum.

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

For å si det sånn.. Er ikke mange år siden min klubb vant Lag-NM for både junor og senior! Og junior- elitebudsjettet er langt mindre enn 650.000!! Men brått så bestemmer de seg for å ikke ha noen elitegruppe denne sesongen. For å kunne spare noen få kroner, slik at "de eldre" medlemmene som sitter på verandaen og snakker, skal få spille mer! Men likevel gjør vi en knakende god innsats, og er på øvre halvdel av resultatlista tross alt.

Pengene som disponeres fra medlemskontigenten bør kunne budsjetteres annerledes. En golfklubb er som sagt et idrettslag, ikke en forening for "rike gamle gubber"!! Det er spillerne som bør prioriteres, og da må noe kreves av spilleren først og fremst, men også klubben må bistå økonomisk! Er ikke rart vi ikke har flere virkelig gode spillere i Norge, hvis ingen klubber vil satse på dem!

Uansett så SKAL, etter min mening, sende en spiller som er kvalifisert å spille turnering, bli sendt på vegne av klubben..

H

over 20 år siden

H

"En golfklubb er som sagt et idrettslag, ikke en forening for "rike gamle gubber"!! "

Nei, men se på medlemslistene da, i de fleste klubber er det gubber mellom 40 og 65 som utgjør majoriteten av medlemmer og som betaler mest inn og de bør jo ha noe å si om hvordan pengene skal brukes. Ikke alle som er så veldig happy med å sponse juniorer som ikke er seriøse nok.
Og, tilbudet til de fra 40 til 55 er i de fleste klubber dårlig, de må arrangere alt selv (noe som er helt fint) og det burde juniorer og de som satser ta tak i. Gjør noe med det selv, ikke bare krev av andre.
PS. Jeg er ikke gammel, bare rik.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Utfordringen i golf er:
Foreldrene er i større grad fortsatt aktive selv... Er jo nettopp derfor mange slår seg inn på golf. Man ikke lenger spiller fotball etc. Men golf derimot, det spilles langt inn i pensjonistalder.
Hvem har tid til å selge lodd og bake kaker om greenene er nyslåtte og man blir bedt med på en runde av en likesinnet?

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Men da er det vel heller ikke noe å klage over når vi ikke klarer å utvikle bedre spillere i Norge? Det er ikke så greit å klare det selv når det ikke er noen trener eller støtteapparat der som er der for deg, støtter deg og gir deg gode råd og treningsveiledning. (Les treningsgruppe).

Hvis de gamle gretne gubbene skal "bestemme" hvor pengene skal brukes så lever vi i feil verden, spør du meg..

For min del er det bare å samle de "beste" spillerne, de som har stemmerett, i klubben og være med på årsmøtet for å påvirke gubbene..

Hvis gubbene skal være som dem er, så kan dem vel melde seg inn i en rotary klubb isteden, for å møte likesinnede!

H

over 20 år siden

H

Tipper at mange gretne gubber har våknet og vil komme på årsmøtene for å sørge for at pengene brukes fornuftig. Banestandard/vedlikehold bør være prioritet 1, deretter kan sportslig satsing komme.

Men, ikke forstå meg dithen at jeg er i mot støtte til juniorer. Poenget mitt er at egeninnsats gir rett til støtte, de som bare krever uten å yte selv, de bør ikke få det. Slik er det og slik blir det ellers i livet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her