Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvam Golfb. - Topp treningsb.

Hans J Borgen

over 20 år siden

Hans J Borgen

Spilte på Hvam Golfbane i går. Den ligger mellom Kløfte og Årnes ifbm. Landbruksskolen. Banen var billig å spille på 175 kr og jeg hadde ikke store forventningene. Valgte den fordi jeg forventet at det ikke var så mange på banen - jeg trengte litt ro for å få til svingen min.

JEG BLE VELDIG POSITIVT OVERRASKET!!
============================
For meg så virket det som man har lykkes veldig med å få til det anlegget som man hadde satt seg som mål:
- billig bane
- enkel å spille - bra for nybegynnere
- bra greener og fairways.

Man har kun prioritert greener og fairways.
Teene var også OK.
Bunkere hadde man ikke laget ennå, men man hadde markert tydelig hvor de er planlagt med veldig tykk ruff. Dette fungerte overraskende bra.

Banen er bare 9 hull, men den er ikke trang å spille. Det er god plass og ikke farlig å spille slik som en del andre korthulls/9 hullsbaner er.
For de som ønsker å finsikte formen under 10 hcp så er dette ikke banen for de. Men for de som har høyere hcp/grønt kort så må dette være en topp treningsanlegg. Selv har jeg 13,5 hcp men har slitt litt med svingen i det siste. Har lagt den om hos pro og da var det veldig avslappende å spille på en slik bane.

Spiller til vanlig på Nes og Miklagard og har nok trolig relativt høye forventinger til golfbaner, men her fikk man veldig mye igjen for pengene.

Greenene var nylig luftet, men det var bedre enn f.eks. på Vestmork på Losby, forrige gang jeg spilte der. Fairwayene var litt langhårete (men som kan være like greit for oss som ikke er så gode i golf) men veldig tette og fine, ballen lå oppå gresset veldig fint. De var helt uten skader og faktisk på nivå med Miklagard (rent bortsett fra lengde på gresset).

Så ønsker du en fin treningsbane så prøv Hvam.
(Er ikke medlem der, kjenner ingen som har noen knytninger til banen, dette er et innlegg helt på eget initiativ)

Ben Redick

over 20 år siden

Ben Redick

Helt enig....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her