Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Korte køller ?

Nils

over 20 år siden

Nils

Hei

Tok Grønt Kort i år, og har spilt endel etter det.
Spillet går selvfølgelig veldig opp og ned, men koser meg med de hullene som går bra :-)

Fikk et helsett i bursdaggave i fjor, settet var kjøpt på Østmarka, men er ikke et av de kjente merkene. http://www.techniquegolf.com/g2tour.shtml

De jeg lurer på er om køllene kanskje er litt korte for meg. Har prøvd litt med en kompis sine køller, som har forlenget sine, og følte at de passet bedre.

Jeg har en tendens til å toppe ballen, og føler jeg må veldig bredt med bena for å treffe rent. Det er selvfølgelig en masse andre faktorer som gjør at jeg sleiver ballen også :-)

Er 1,87 høy, hvordan vet jeg hvor lange køllene skal være?

På forhånd takk :-)

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Lengden på køllene er ikke bare avhengig av kroppslengden. Armlengde og slagstilling spiller også inn. En person på 190, laaange armer og forholdsvis bøyd slagstilling vil trenge kortere køller enn en på 170, korte armer og oppreist slagstilling (for å sette det på spissen). Best å få sjekket dette hos en pro/køllemaker.

Magerikk

over 20 år siden

Magerikk

Køllene ER bare avhengig av lengden på kroppen. Ytterst få personer har armer som avviker fra normalt, og dersom slagstilling ikke passer er denne feil

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Maverick har rett med slag-stilling og Magerikk prover bare aa dekke over de vanvittig korte armene sine...

Er selv 186 og ble paa 90-tallet "fitted" til et par cm lengre koller og 2 grader "upright" kollehode (jern). Disse Mizuno kollene slo jeg bra (helt til de ble stjaalet). std koller er jeg daarligere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her