Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva driver Jan Are med?

Hvaforno?

over 20 år siden

Hvaforno?

Jan Are greide å få 10 slag på et par 4 hull som er under 300 meter, hvordan gjør man det når man "spiller" på Europatouren?

arghhhhhhhhh

over 20 år siden

arghhhhhhhhh

nerver......

Uflaks

over 20 år siden

Uflaks

Mye som kan skje vet du! kanskje han gikk for green på slag 1, slo i skauen! Slo slag tre fra tee og i vannhinder, slo slag 4 i hinderet men kom ikke opp. slag 5 dropp, slag seks inn på green. slag 7 putt og traff flagget på slag (putt) 8 og dermed 2 straffeslag. 10 slag. Tipper jeg!

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Han chippet visstnok to(!) baller i vannet! Ikke bra på europa-turen..

huff

over 20 år siden

huff

ja ja.... de andre spillerne synes vel det er artig å ha med en sånn klovn som kan underholde litt...

Judy

over 20 år siden

Judy

De som har sett litt golf, også på høyt nivå, er ikke overrasket over at sånt skjer. Det skjer en gang i blant, men heldigvis for disse proffene med flere års mellomrom. Jan Are er ikke den eneste proffen som har fått tosifret på scorekortet.
En klovn er han imidertid ikke. En klovn avslutter ikke en slik elendig opplevelse med en eagle!
Kjør på, Jan Are! Tipper du drar til med en runde som styrker selvtilliten i dag.

Air Holsen

over 20 år siden

Air Holsen

Dagens Quiz!

Finn en feil med innlegget til uflaks?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Det blir 11 slag er mitt svar da...

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Uflaks kan ha rett hvis flagget sto i koppen på 2. putten og den gikk i (men lite trolig, eller hva?)

Uflaks

over 20 år siden

Uflaks

Maverick: er ikke resten av innlegget også lite trolig? ;-)

Men ellers var den en bra quiz Air Holsen.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Jo, det er vel liten sjans for at forløpet for 10'ern var som du beskrev, men ikke umulig. Bortsett fra nettop siste putten, da - både caddien og JAL skulle la være å ta ut flagget på putten? Tror ikke det. Hva med 4-putt og 10?

Uflaks

over 20 år siden

Uflaks

Han kunne puttet og misset og caddien kunne løpt og flyttet flagget som ballen gikk mot. Er ikke det straffeslag? Eller er det kun hvis motstander gjør dette? Nei, er visst som Little Easy sa. Chippet to i vannet, men allikevel er det vel endel slag som er litt mystiske?

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

fra golferen.no:

- Utslaget lå greit og jeg hadde 100 meter inn til pinnen. Jeg slo et slag rett på pinnen som gikk 10 meter for langt og spratt ut i roughen i bakkant av greenen.

- Greenen helte fra meg da jeg skulle chippe fra tykk rough og tilbake på greenen. Med vann bak måtte jeg spille safe syv åtte meter til siden for flagget for at ballen ikke skulle rulle ut i vannet, forklarer Larsen.

Men tredjeslaget ble for langt og rullet likevel ut i vannet.

- Så ble det en dropp som la seg keitete til å roughen. Chippen gikk igjen for langt og jeg var tilbake i bakkant av greenen.

Så ble det nok en gang frem og tilbake over greenen før ballen endelig la seg til ro på greenen. Det ble to putter og 10 slag.

- Det ble litt tennis; Frem og tilbake. Det var nesten komisk. Det nytter ikke å bli irritert en gang, sier han.

Truls

over 20 år siden

Truls

Nå er han på samme hull igjen. Skal bli spennende å se hva han får idag. Husker nok gårsdagen...

Air Holsen

over 20 år siden

Air Holsen

Svar på dagens quiz:

Forutsetning: At hendelseforløpet faktisk er mulig :))

det blir 11 slag....hvorfor?

Når spiller slår et slag i vannhindret og fortsatt forblir i vannhindret og velger å droppe seg ut, pådrar han seg 2 straffeslag og ikke 1

Så var det tilbake til arbeidet igjen :)

Uflaks

over 20 år siden

Uflaks

Ok, takk for info Air.

Fint jeg aldri er i vannhinder, slipper liksom problemet med straffeslag.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Ikke enig med deg Air Holsen. Man pådrar seg kun det ene straffeslaget som ved vanlig dropp fra vannhinder. Hvis han derimot har tatt en dropp inne i vannhindret, angrer seg (noe han har mulighet for i følge 26-2) og så dropper ut av hinderet, skal han ta to straffeslag (1 for første dropp inne i vannhindret og 1 for å droppe seg ut). Dette kan leses ut fra Decision 26-2/2.

Man har da disse muligetene for dropp etter slag i vannhinder og ikke kommet ut:
1. slå fra der ballen sist ble slått, altså inne i hindret
2. flagglinje fra der ballen sist gikk inn i hindret
3. slå fra der ballen sist ble slått utenfor hindret (tee i følge Uflaks sitt tenkte forløp).
4. (hvis sidevannshinder) droppe to køllelengder fra der ballen sist gikk inn i vannhindret eller på motsatt side av hinderet.

Disse 4 mulighetene gir kun 1. straffeslag.

Og for ordens skyld: man har anledning til å "angre" seg etter fremgangsmåte 1 og siden droppe seg ut av hindret, men da med enda ett straffeslag, tilsammen 2.

Mads Dillon

over 20 år siden

Mads Dillon

Til Air Holsen: "Uflaks" skriver ikke noe om at Larsen droppet seg ut av hinderet. Da antar jeg at han droppet i hinderet, og tok 1 slag som straff (regel 26-2). Totalt 10 slag på hullet, altså.

"Maverick" beskriver det samme, men åpner for at Larsen har gjort både det ene og det andre der nede i myrtresket. "Uflaks" har allerede fortalt oss at scoren på hullet ble 10 slag, og derfor må Larsen ha slått på den først droppede ballen i hinderet.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Mads Dillon,

Mitt siste innlegg var for å klargjøre reglene rundt slag fra vannhinder og dropp i etterkant. Air Holsen gir 2 straffeslag for å droppe seg ut fra vannhindret, noe som i utgangspunktet er feil hvis dette er første droppen. Mao kan han få 10 slag ved å droppe seg ut av hindret (eller droppe inne i hindret, mulighet nr 1 i mitt innlegg). For å gjøre det helt klart: man må ikke dropp inne i hindret, dette er kun 1 av 4 muliheter som alle gir 1 straffeslag.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

JEL driver med TM 510 TP 10,5 gr (ifølge hjemmesiden)...:0)

Air Holsen

over 20 år siden

Air Holsen

Ouch!

her er det bare å legge seg paddeflat. Beklager så meget til uflaks og alle andre som har fått med seg disse innleggene!

Kryper herfra og hjem for å lese golfregler......

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her