Tiger McWould if he could
hoho.... dere må jo ikke ta det såååå bokstavelig da.
Jeg er medlem i en klubb lengre ut i provinsen enn Hauger, Maverick.
jeg snakker om klubber over hele fjøla. har ikke spilt mye på klubbene i Oslo området, med unntak av Ballerud, hvor herr og fru Fiin går sine daglige mosjonsrunder på denne lille perlen av en par-3 bane.
Ja, jeg har vært heldig, m.h.t inngangsbilletten, og nå er det meg selv som styrer hva kostnaden skal være, for jeg er 100% bitt av basillen, men jeg sliter med å få med meg venner fra "her ute i provinsen", for de synes fortsatt at dette er en snobbesport, og at jeg har blitt en snobb som har begynt å spille golf.
jeg opplever overhode ikke snobberiet på de stedene hvor jeg frekventerer banene, men undrer alikevel på hvorfor det er så mangel på mangfold i typene personer jeg spiller med. Det er ikke mange sykepleiere, Asfaltleggere, snekkere, industri-elektrikere eller søppeltømmere jeg møter når jeg spiller. det være seg på dagtid i uken, når som helst i helgen, i ferien eller når som helst.
nei, det er stort sett (ja, jeg sa STORT SETT) leger, piloter, web-designere(ja, Gunder, du ja....), IT Gründere, konsulenter, bemidlede pensjonister, daglige ledere i Oslo bedrifter, en og annen lærer, og stort sett ellers akademikere eller andre høyt utdannede mennesker.
Nei, jeg har ingen problemer med dette, bare lurer på om det er en ensidig observasjon, eller om det er andre med synspunkter på det.
Krutt:
jeg ble sponset med kurs av en kunde som insisterte på at jeg skulle begynne å spille golf, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst.
Fikk køller til nettopris av instruktøren(Olyo sett første køllene), og klær og køller som er kjøpt etterpå på samme avtale.
slitte/ødelagte rangeballer fikk jeg ca. 2000 stk. av, sammen med en knallbra rangematte som hadde et hull i midten, så jeg har stått mange kvelder og fyrt av baller ut i elven som flyter forbi huset mitt.
heldig? jepp.... tror det ja..... :O)