Digger
I år kjenner jeg INGEN som kunne tenke seg å bli med ut og prøve seg, men derimot kjenner jeg MANGE som har spilt 3-4 år, og som enten har leid ut andelen sin, solgt den, eller meldt seg passiv. Noen betaler også fullt medlemsskap og spiller bare 3-4 runder.
De fleste som har sluttet klager på at det tar for lang tid, og at det er kjedelig fordi det ikke finnes noe miljø eller arrangementer som samler medlemmene (bortsett fra årsmøtet)
Av de som fortsatt holder koken er det flere og flere som har medlemmskap i både 3 og 4 klubber (hjemmeklubb, naboklubb, klubben ved hytta og klubben der de bodde tidligere, osv)
Har inntrykk av at golf har kollapset fulstendig, at mange av de som fortsatt spiller bare gjør det fordi de ikke blir kvitt spillerettene sine og synest de må ha litt igjen for årsavgiften.
I hjemmeklubben min utstedes det 2-300 nye grønne kort hvert år. Av disse kjøper ca 100 spillerett første året, men medlemstallet stiger bare med 20-30 personer. Hvor blir det av resten ?
Lurer på hvor lenge det tar før medlemstallet går NED ?
Og hva registrerer statistikkene, antall medlemskap eller antall personer som spiller golf ?
Gjelda til klubben er stor og årsavgiftene stiger i takt med innmeldingssvikten. I tillegg nedprioriteres medlemmene til fordel for greenfeespillere, det har blitt skåret kraftig ned på antall årsverk på vedlikehold, og greenene klippes ikke oftere enn hver 3dje dag.