Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spillet raknet helt. Hva skjer

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Spilte klubbmesterskap i helga. Lørdagen gikk så som så med 96 slag, men på front 9 på søndag rundet jeg på 42 slag og var storfornøyd med det. På back 9 hadde jeg følgende bogey, firedobbelbogey, dobbel,dobbel,dobbel trippel,trippel,dobbel og par til slutt. totalt 55 slag og 97 til slutt

Skjønner ikke hva som skjedde her. Hadde egentlig godfølelsen i svingen men traff ikke ballen og senket ikke puttene.

Hva skjer i hodet når en sprekker sånn og hva kan en gjøre for å komme seg inn på rett spor igjen etter en trippelbogey? Dette ligger vel på det mentale plan. Noen som har oppelvd det samme?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Det har vi alle!!!!!

Spilte skoger i går. 34 poeng med 5 stryk!!!!

Det skjer de fleste.Man begynner å tenke på prestasjonen isteden for å konse om oppgaven på hvert slag.....

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Det er ikke første gang jeg har opplevd det, men hva kan en gjøre for å komme seg innpå rett spor igjen?

Strongo

over 20 år siden

Strongo

Det er fordi dette sier noe om hvor dårlige vi handicapspillere faktisk er. Ikke glem at handicapen er en STABLEFORD-handicap, og derfor blir vi kledd av når det skal spilles ordentlig golf. Ser man på resultatene i min klubb - og jeg vil tro alle andre klubber - kan man ikke motsi dette. 5-6 handicapperne snitter jo på tett oppunder 90 slag.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Eneste botemiddel er vel å spille mer og mer turneringer. Det er alltid vanskelig å prestere når man legger press på seg selv. Klubbmesterskapet får jo selvsagt enda mer fokus inni skallen vår - og da kan man gjøre litt rare ting ja. Vanskelig å holde hodet kaldt.

Tyttebærtrynet

over 20 år siden

Tyttebærtrynet

Strongo, det du sier er ikke riktig.
5-6 handicappere som snitter på 90 får poeng stort sett på alle hull likevel.
Selv spilte jeg ene runden på 25p stableford, 83poeng netto (slag) og 93 slag brutto. det ville seg bare ikke. Jeg gjorde stort sett én feil på hvert hull, som endte i en orgie av bogeys og dobbeltbogeys. Dette var felles for halve startfeltet. Når du kommer under 15 i hcp er det liten/ingen forskjell på score i slagspill og stableford.

Stattestikk og sånnt...

over 20 år siden

Stattestikk og sånnt...

Til Tyttebærtrynet. Du har veeeeldig lite statistisk grunnlag for å si noe sånt. De aller fleste jeg kjenner (inkl. meg selv) hadde et eller to katastrofehull som ødela ekstra mye. Gjerne fire, fem slag eller mer.

Har derfor veldig vanskelig for å være enig i at det er liten forskjell på slagspill og stableford. Er du under 15 i hcp, så er du (i hvert fall ikke jeg) noen gud ennå...

Strongo

over 20 år siden

Strongo

Nok en gang med helgens KM som utgangspunkt. Omtrent samtlige i a og b klassen, som begge spilte slag, hadde drøssevis med tripler og verre på kortene sine. Og det er klart at en firpel er verre for et brutto scorekort enn stryk er for en stablefordscore. Hvordan kan man være uenig i det?

Tyttebærtrynet

over 20 år siden

Tyttebærtrynet

Stattestikk og sånt.
Feil igjen, jeg har MYE statistisk grunnlag for å hevde noe sånt.
Har dere hørt om noe som heter Golfbox ???
Der finnes hundrevis av resultater fra ama-tour, klubbmesterskap mm, og det er bare å ta en titt på hvordan lavhandicappere scorer.
Selvfølgelig finnes det ekstreme tilfeller av høye scorer på enkelthull, men det er meget sjelden en singelhandicapper har verre enn trippel.
Forskjellen på singelhandicappere og høyhandicappere er ikke bare måten han slår på, det er intelligensen i spillet som gjør at han unngår katastrofer. Formen kan være dårlig og svingen rusten, men taktikken og intelligensen i spillet er der likevel, derfor altså sjelden katastrofale hull.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her