Bernt
H
Jeg vil vel ikke rekruttere NG'ere. men jeg kan vel komme med fakta om saken, og grunnen til at slike tråder ender opp med alle mot Bernt, er at jeg blir spurt om ting, eller noen kommer med påstander som jeg må få lov til å forsvare. At jeg er litt kjapp på tråden og sender noen på rad er dårlig av meg, siden jeg sa jeg skulle skjerpe meg...sorry
Gunnar.
ikke bare dårlige golfere som svinger konvensjonelt og ødelegger ryggen sin på det, les Tutta!!!
Ken Martin, hovedinstruktør for NG, Kanadisk tourspiller, og Sandy Lyle's trener, tok en måling i et institutt som overvåker svingens utvikling, med fokus på kinetisk linking (mest effektive måten å svinge på biomekanisk), og aldri før er det målt slik repeterbarhet i en golfsving, og de har målt flere hundre proffer.
Når jeg snakker marginer, er det kun geometri, at om du stiller med bredere stance, så blir køllehodets kurve mot ballen flatere, dermed større margin i det planet. Og når man i tillegg roterer mindre, vil køllehodet bevege seg i en flatere kurve også i det planet (inside -square-inside har større radius), og gir et større område rundt impact hvor køllehodet er square.
Dette er elementær geometri og ikke synsing. Derfor ville alle gå caddie for Moe for han tok ikke divots, bare "bacon strips" som han kalte dem, tynne gressflak som ikke kunne legges tilbake..klippet gresset bare...
mr.tee
Selvsagt kan alle lære bort Moe's sving, men for å bli sertifisert instruktør må man gjennom NG sin egen pro-utdanning.
ManoWar.
Ja, de kommer med nytt utstyr hele tiden, men for tiden er de gått på børs og har skiftet ut ledelse osv, så de har ikke comp-drivere osv, men husk at det meste er marketing, forbedringen i utstyr er oppskrytt...i følge Rankmark bl.a (ikke kjør den videre)
NG har de desidert beste woodene jeg har prøvd, og angrer som en hund jeg solgte dem! De heter BerylliumCopper og er utrolige, best of the best hos Rankmark. Lyden og følelsen er nydelig. Prøv en, så skal du se....
Callaway hadde nylig ingått samarbeid med NG om Callaway-køller med NG spesifikasjoner......men ser fra nettsiden at det er borte, vet ikke hva som er skjedd???