Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges beste

Gjedde

over 20 år siden

Gjedde

Noen som tør å rangere norges beste spillere....??

OLLE

over 20 år siden

OLLE

Her er norges beste spillere:

1. Henrik Bjørnstad
2. Marius Torp
3. Jan Are Larsen
5. Morten Hagen
6. Peter Kaenche
7. Øyvind Rojan
8. Christan Aronsen
9. Eirik Tage johansen
10. Kim kristoffersen

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

1. Henrik Bjørnstad
2. Jan Are Larsen
3. Peter Kansche/LP Brovold

... og de som nå roper - men hvor i h... er Thorp. Sorry, men gutten er fantastisk god for alderen og kan sikkert slå de 3-4 gutta over innimellom.. Men det er ikke å være bedre enn dem. Husk f.eks. at en rekke spillere fra UK/I's Walker Cup lag ikke deltok.

NB: Ikke skrik at jeg forsøker å være negativ. Jeg jubler minst like mye som alle andre over et utrolig EM gull.

Best i Norge ...

over 20 år siden

Best i Norge ...

eller beste nordmann?

Bjørnstad ble jo slått ettertrykkelig av Ross Robertson på P4 Tour på Losby. Han bor, jobber og spiller i Norge.

Var det ikke også en engelskmann som representerte Norge i noen turneringer i Sør-Afrika i våres (har glemt navn)?

Ser stadig svensker/briter på resultatlistene som burde komme i betraktning hvis vi snakker om 'best i Norge'.

704

over 20 år siden

704

1. Bjørnstad
2. En hel gjeng som spiller bra i ny og né

Henrik Bjørnstad er den eneste som har bevist at han kan spille stabilt over en lengere periode blant verdens beste spiller (og da mener jeg de 200 beste, ikke de 20 beste).

Vi har mange spillere som kan gå kanonbra runder, men de mangler (foreløpig) stabilitet. Har virkelig troen på at Thorp kan blir en strålende spiller, men det tar nok en 4-5 år til med knallhard trening før han hevder seg på toppnivå proffesjonelt.

hoho

over 20 år siden

hoho

Smilende Sam: En som ble 24 i British Open i år, ble 60 i Antwerpen!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

hoho;

Jepp. Men han var faktisk ikke beste amatør i the Open - eller med på Walker Cup laget. Hverken Lloyd Saltman eller Gary Wolstenholme spilte EM (for å ta to av støttespillerne på WC laget)

Men det dette viser er at når man skal si hvem som er best i golf så må det ses over tid. Skulle ET Johansen bedømmes ut fra de siste ukene (NM, EM) så er han ikke topp 10 i Norge - men det er kanskje grunn til å gjette at han er det over tid ?

hoho

over 20 år siden

hoho

Vanskelig bevise man er best over tid som 17 åring. Men hva er over tid? Marius var jo best over 4 runder i EM.

PS: Godt du har peiling på golf generelt, tydelig ikke peiling på egen golf. (jfr. 14,8 hcp)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

jeg synes det er under beltestedet å hele tiden mase om at folk ikke kan ha peiling på golf ut fra handicappet.

spesiellt når de som gjør det er ultraanonyme og ikke fremstår som noe annet enn kverulanter.

Truls

over 20 år siden

Truls

Klart at handicap'et gjenspeiler kunnskapsnivået i golf!
Jeg hadde håpet på en litt bedre sesong i år og senket hcp'et. Da kunne jeg skryte av at jeg kunne enda mer om golf en i fjor. Fillern også! Jeg får heller være kunnskapsløs et år til... ;-)

hoho

over 20 år siden

hoho

Hcp gjenspeiler ofte hvor lenge man har spilt, med mindre talent er totalt fraværende, er man på 15 i hcp etter veldig kort tid. Jeg kan eksempelvis ikke sitte og mene masse om jr. verdensmesteren på ski selvom jeg har gått langrenn i påsken hvert år i 25 år!

elbow

over 20 år siden

elbow

Hehe, hoho...

Hva har egentlig personlig golfspill med golfkunnskap å gjøre. Jeg har en kamerat med 4.6 i hcp som ikke vet hvem David Toms er. Og jeg har også venner som ikke spiller golf selv, men ser på PGA hver helg.

Jeg spiller ikke fotball, men er svært interessert i det likevel.

KK

over 20 år siden

KK

1. Henrik Bkørnstad
2. Jan Are Larsen
3. Lars Petter Brovold
4. Øyvind Rojahn
5. Eirik Tage Johansen
6. Martin Dahl
7. Marius Thorp
8. Morten Hagen
9. Morten Orveland
10. Christian Aronsen

Paul Nilbrink er ikke norsk...

BALLA

over 20 år siden

BALLA

Paul Nilbrink er norsk da.......

svensk

over 20 år siden

svensk

det er paul nilbrink

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Ganske kult at jeg må ha et eller annet lavt hcp for å kunne noe om golf....(takk for støtten til Tiger,Truls og Elbow).

Såvidt jeg vet har Simon Holmes og en rekke andre gode trenere aldri vært sykt gode spillere selv. I andre idretter gjelder det samme og jeg tror ikke Matti Nykänen er kandidat til landslagstrener i hopp for å si det sånn - men hoppe kunne han.

Men; her gikk det på faktakunnskap og selv om jeg løfter på hodet i svingen så forsvinner ikke kunnskapen ut av det.

Uansett; Thorp er en utrolig god spiller. Skikkelig ordentlig god. Men best i landet er han ikke. Enda. Jeg håper han jobber knallhardt og blir best - for hans del. Det håper jeg at alle de andre som har talent og innsats nok også gjør.

hoho

over 20 år siden

hoho

Smilende Sam: Skal alle bli best i landet mener du?

Fat boy slim

over 20 år siden

Fat boy slim

1. Henrik Bkørnstad
2. Jan Are Larsen
3. Lars Petter Brovold
4. Øyvind Rojahn
5. Eirik Tage Johansen
6. Morten Hagen
7. Martin Dahl
8. Nilbrink
9. Kanskje
10. Christian Aronsen

Terje

over 20 år siden

Terje

1. Henrik Bjørnstad
2. Marius Thorp
3. Eirik Tage Johansen / Lars Petter Brovold
4. Jan Are Larsen
5. Morten Hagen / Øyvind Rojahn

Selv om det er lenge siden Jan Are har vist noe form, og Lars Petter er veldig ustabil bor det mye bra golf i dem, men vil allikevel si at unge Thorp er en bedre golfer tross sin unge alder. Tiden vil vise om jeg har rett :)

hoho

over 20 år siden

hoho

1. Tutta
2. Skarpnord
3. Bjørnstad
4. Brovold
5. Torp
6. Larsen
7. Kaenche
8. Tage
9. Rojahn
10. Orveland

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

hoho;

Gi meg adressen din så får du en teskje i posten. Alle som vil bli best bør jobbe knallhardt for å bli akkurat det. Normalt ville jeg trodd at du kverulerte - men jeg tror faktisk at du ikke skjønner...

hoho

over 20 år siden

hoho

hoho

hoho

over 20 år siden

hoho

Skal ikke kverulere mer. Tullete. Sorry. Men jeg synes det er umulig svare på beste norske golfer, det blir personlige oppfatninger hele veien og hver enkelt som mener noe vil ha forskjellig oppfatning av hva som legges til grunn for beste golfer. Det som er flott er at det virker som nivået på norske golfere virker høyere nå tidligere, dette er gledelig. Håper de bare står på og vi kan få en major vinner en dag, spiller ingen rolle om personen heter Brovold, Bjørnstad eller Per Sivertsen. Bare han er norsk! Heia Norge! Selvfølgelig personlig mening dette også

Slim

over 20 år siden

Slim

Hvordan kan du vurdere nivået på norsk golf som høyere enn tidligere ? Du må ikke gå på markedsføringssvadaen til Jan Albu.

Noen få lysglimt på nivåer langt under de beste er veldig tynt materiale å si slikt på. Vi har hatt europamester for de som ikke klarer å tjene penger før, uten at vedkommende noen gang ble en stor spiller. Vi har noen få talentfulle ungdommer, bra, men det er tusener av slike ute i verden.

På det øverste nivået er vi faktisk dårligere nå enn for 2-3 år siden. Både Henrik og Suzann hadde gode resultater i en periode på touren for de beste spillerne. Det har vi ikke hatt i år.

hoho

over 20 år siden

hoho

Når hadde vi europamester i golf før?
Tør påstå at bredden og det generelle nivået nå er bedre enn før. Men jeg har selvfølgelig tatt feil tidligere.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

I følge Golfsiden har vi hatt to Europamestere tidligere. Tore Sviland i 1981 (?) og Vibeke Stensrud i 1993 (?)

hoho

over 20 år siden

hoho

Ok, da tok jeg feil. Beklager. Norge som golfnasjon har ikke blitt noe bedre de siste 24 årene. Det er litt trist.

hallo?

over 20 år siden

hallo?

thomas hansen må jo på lista!! høyt på lista!!!:):)

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

I internasjonal golf betyr EM for amatører ingen ting, de beste spillerene blir jo pro i 19-20 års alderen. Norge var bedre i toppen før, ihverfall på herresiden. Da hadde vi Per Haugsrud stabilt på Europa-touren samtideg som Henrik Bjørnstad kvalet inn også. Øyvind Rojahn var også innom touren og markerte seg samtidig som Per var der. Dvs. 2 norske samtidig på Europatouren med GODE resultater, noe slikt har vi ikke i dag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her