veggiss
fikk godt førsteinntrykk av klubbhus og drivingrange, men de kunne godt spurt etter handicapkort når vi betalte green fee...uten den kontrollen kan det jo være alle mulig slags idioter ute på banen. rangeballene var heller ikke til å hoppe i taket etter, men jeg er vant til å klaske baller på rangen på haga...
indexeringen på hullene mener jeg er helt bak mål. at hull 9 som er et veldig enkelt par 5 hull (med enkelt mener jeg at du kan slå tre slag på 150 meter som går litt både til høyre og venstre og fremdeles har en god mulighet for et innspilt og par putt) har index 1, mens hull 10 også er en par 5 har index 4. hull 10 har da ob høyre, tre store vannhindere på høyre side, slem rough i bakkant hvis du går for langt. denne indexeringen kan umulig være gjort i edru tilstand...
det ble mye leting etter avstandsmarkeringer på banen da fairwayene er ganske brede, og det var sparsommelig med staker der ute. var dog nøyaktige lengder på de lokkene jeg fant.
greenene var helt på det jenve ikke spes raske, men ikke trege heller. veldig mye nedslagsmerker på dem, noe som trekker ned mye. er ikke medlemmene på kongsberg glad i banen sin? fairwayene var tykke og fine, en her var det også mange divoter som ikke var lagt på plass.
når det gjelder hullene så likte jeg veldig godt lengden på banen, morsomt med par 3 hull på 200 meter, og par 4 på nesten 400 meter. spiller vanligvis i asker og der er det mye kortere (men trangere). ble jo noen idiotslag pga at jeg aldri har spilt banen før, er spes irritert over hull 13 da man lett kan nå greenen på ett slag men hvor jeg da valgte et 5 jern ned til venstre for de to bunkerne.
banen er veldig preget av doglegs, litt for mange etter min smak (hull 1,3,6,8,12,13,15,16). spes hull 15 virket utrolig lite gjennomtenkt, et utrolig kjedelig hull spør du meg.
for å klage på en siste ting så må det være vannhindrene, som absolutt kunne vært renset for all driten som lå der. flere av dem minnet om møkkakjellere du fant på de fleste bondegårder på 80-tallet...
ble mye negativt nå, men alt i alt så er jeg fornøyd. dere har en fin bane der oppe, og det er garantert ikke siste gangen jeg kommer for å spille den. klør faktisk i fingrene etter å gå ut en gang til nå, da jeg kjenner banen litt bedre og har ideer om hvor jeg kan spare noen slag.
dagen ble avsluttet med et godt måltid i restauranten, og satte punktum for en deilig dag.