Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Turneringsregler

Hans Olav Husa

over 22 år siden

Hans Olav Husa

Jeg spilte Nordea Norwegian Pairs i helgen ,kjempeflott turnering.Da jeg kom til hull 8 sjedde noe som jeg aldri har sett før, en av greenkeperene kom inn på greenen og flyttet hullet.Ja mitt under en turnering.Kan dette være lov?

Leopold

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

Bortsett fra vær og vind som er vanskelig å kontrollere, skal vel banen være lik for alle..Avhengig av hvorfra og hvor hullet ble flyttet til kan det gi stor forskjell på vanskelighetsgraden på det hullet. Greenkeeperen hadde vel ikke hørt om at det var en turnering på gang :)

Hvor var dette forresten?

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Det er helt klart ikke lov, vet ikke om det akkurat står i "regelboka" da denne regulerer golfspillets regler, men det er absolutt ingen tvil om at dette er en tabbe av klubben. Det skal jo være likt for alle spillerene under samme turnering.

Thunder Bay

over 22 år siden

Thunder Bay

Tipper det var på Sola GK!

Hans Olav Husa

over 22 år siden

Hans Olav Husa

Vi tok det alle med godt humør. Klubben fikk beskjed om hva som hadde skjedd,tror ikke det skjer igjen.De klippet foresten greenene og.Og en ting til,det var til min fordel når de flyttet pinnen(he he)Greenkeeperen satt bunkeren ut av spill.
Hvis dette ikke står i regelboka , så er det dette de mener med "hjemmebane" :)
PS. Jeg vant ikke

Leopold (nickname i cs)

Thunder Bay

over 22 år siden

Thunder Bay

Jeg tror, understreker tror, TK hadde gjort det det korrekt ved å annulere alle scorene på hull 8 i nevnte turnering,eller gi alle parene lik poengscore på det hullet.

Leopold, hva er cs?

Thunder

CS

over 22 år siden

CS

Cs står for Counter-Strike.. Et kult pc spill!

Bernti

over 22 år siden

Bernti

Spilte også Nordea Pairs på Sola. Ble ganske overrasket da greenkeeperen kom og flyttet hullet rett etter at vi hadde hullet ut. Først stod det rett bak en bunker, og han flyttet det ut til midten på green. Gjett om vi følte oss snytt. Visste ikke om vi skulle le eller gråte.
Med det endte da godt. Jeg og partneren vant, og skal nå til Nes.

Hans Olav: Visste ikke at du var en racer i CS. Hvem er best av du og junior da?

Bernti

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her