Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tipp din plass i KM

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Skal du spille KM til helgen? Kanskje neste helg?
Klarer du å tippe din egen plassering?

Den som kommer nærmest får en liten overaskelse!

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg håper formtoppen kommer i helga og at jeg klarer 11-plassen på Kongsberg 4 plasser bak Runar Nyrud.....
Uansett så er jeg fornøyd hvis jeg slår Bernt, hehehe.

eh

over 20 år siden

eh

Jeg er en av de med dårligst hcp som for spille i min klubb. Håper å klare cut'en (2/3) slik at jeg får spille søndag også. Tipper egen plassering blir 34.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Satser på en 2. plass basert på hcp'ene til de som stiller. Har nesten ikke sett noen av dem spille...

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Jeg har alltid som mål om Topp 10 i KM - men denne gang er jeg fornøyd med Topp 15!!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
du burde skamme deg om du ikke slår meg, med 6,6 mot mine 10,9 og du som har spilt over 10 år mot mine 5!! ;)

Artig med kniving :)

Men jeg tipper 17.plass på meg.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

jeg skammer meg bare over dårlige prestasjoner, ikke dårlige plasseringer.
Dessuten har jeg ikke 6,6 lenger, har bare spilt 3 hcptellende runder på Kongsberg i sommer mot 16 (i turnering) på andre baner. Sånt går ut over både handicap og selvtillit........ Var kun 1 runde i fra å måtte skrive meg opp til 8, men så fikk jeg et par befriende runder på kosebanen så jeg kom meg litt ned på 7-tallet igjen.

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

Tja...Jeg tipper jeg blir blant de 3 beste..ettersom vi er bare 3 damer som deltar. Fy F... så kjipt.
Men jegfår nok gå for gull. Har jo fjoråret å revansjere !

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Stor sannsynlighet for at jeg bare blir å finne på "tribunen" dessverre. JEG HAR SÅ LYST TIL Å SPILLE GOLF AT JEG BLIR SPRØ.....

Jeg takker for tilliten at du tipper meg på 7 plass, det hadde blitt vanskelig med mitt treningsgrunnlag om dagen...

Air Holsen

over 20 år siden

Air Holsen

Jeg går for øverste trinnet på pallen....

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

HVIS jeg spiller tipper jeg min plass: 15

Kasper Jarnevik

over 20 år siden

Kasper Jarnevik

Det blir pallen på meg.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Håper du stiller Runar, for vi er satt opp sammen, heier på deg ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Du sa for et par-tre uker siden at du spilte de to første rundene i klubbmesterskapet i Sverige på scratch ??? Da skrev du deg vel kraftig ned?

KK

over 20 år siden

KK

Tipper jeg blir nummer to for tredje gang på fire år.

km

over 20 år siden

km

tipper jeg får 2 plass, skal psille bra for å klare det men.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Du hørte feil, Bernt, jeg sa jeg hadde spilt mange scratch-turneringer i Sverige. Klubbmesterskapet på svenske-klubben min var alt annet enn scratch.
Og i kveld har jeg vært ute og spilt en noe utvidet runde (3-4 baller på mange hull) på Kongsberg og kom inn igjen 18 baller fattigere enn da jeg startet. Tror hele kroppen har gått ut av ledd og at køllehodene mine sitter løst og roterer rundt skaftet. Har hatt kanonform i 2 uker nå, med HiO forrige uke. Men nå er formen borte og jeg ser ikke frem til KM i morra.... Blir ikke skuffet hvis du slår meg likvel.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lykke til allikevel Jalla.

Du har sikkert fått de dårlige slagene ut av kroppen nå ;)

Selv spiller jeg annenhverdag golf og annenhver dag hacketihack....;)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Foreløpig er det vel jeg som har tippet best.
Jeg tippet Runar på 7. plass, og han ble nr 9, bommet med 2 plasser.
Hva jeg tippet på meg selv???? Det snakker vi ikke mer om. Men jeg slo Bernt for han hadde no-show på sisterunden

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Tror Bernt var sikker på at han missa cut'en...

Jeg tippet 15 ble 9.

Air Holsen

over 20 år siden

Air Holsen

tippet 1. ble 3.!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Sorry Runar, nakken ville ikke mere ;)
Grattis med plasseringen, du hadde nok kommet ett hakk høyere om jeg hadde vært der for å finne førsteballene dine ;)

Jalla.
Jeg hadde skikkelig skivebom på tipset, kom på 24. ifjor, og iår stilte 27 med lavere Hcp enn meg, så det var vel litt vel optimistisk hehe
Men gav opp med slik førsterunde...lette ikke særlig på førsteballene mine på andrerunden tihi, satte kortene mine heller på Nyrud. som tross skade spilte jevnt og godt. Litt drøyt å gå fra 40 slag dagen før på første ni til 47 igår- huff, fy skam, ikke noe gærent med konkurransenervene, men ble litt feig på nærspillet, men hadde rimelig utur også, men sånn er det, tar det med et smil jeg, også PÅ banen :)

Jalla. Vi får ta en runde sammen før sesongslutt ihvertfall ?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Sesongslutt for meg blir til helga etter KM på en annen klubb jeg er medlem i.
Hadde seriøse planer for Kongsberg-KM etter å ha gått både første og siste 9 enkeltvis under par siste 2 ukene. Men jeg spilte som et fugleskremsel og nå gidder jeg ikke mer golf. Jeg vil drive med en orntlig aktivitet der jeg får ut det jeg er god for. Kjøp deg kajakk og rulleski så kan vi diskutere padleårer og skismøring i stedet for puttere.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Jeg tipper Joachim Sørensen går på 68 slag på TYGK KM.

Jeg tipper jeg selv ikke får noen plassering

over 20 år siden

oiiii,.,.

jeg fikk rett.

Joachim vant på 68 slag, og jeg deltok ikke. jeg arrangerte i stedet...

dævven, jeg har peil...

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Så, hvem kom nærmest sitt tips? Det var det ikke lett å finne ut av :)

Air Holsen er vel nærmest hittil med 2 plasser fra tipset.
Noen bedre?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg skal spille et klubbmesterskap neste helg også. Tipper jeg vinner (må jo ha trua selv om jeg mest sannsynlig blir nr 3)

Runar

over 20 år siden

Runar

Hvor er det da Jalla ?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Det er i Lærdal

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Du må slå meg da, Jalla.

Men så har jo jeg tippet 2.plass også da, men det var før jeg så du var påmeldt (hvis du er den jeg tror du er :o).

Delt 3. da eller??

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Golf er som bingo. Alltid noen andre som vinner.
Jeg er fjernmedlem og kjenner ikke bana bra nok, og har fått bank av sandbagger-Lærdøler med 20 poeng dårligere handicap enn meg før.
Who lives will see.
Men jeg skal skjerpe meg på hull 2.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

He he, da stiller vi ganske likt. Fjernmedlem jeg også.

For øvrig blir det full kons på hull 2 ja. Både lørdag og søndag.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jeg tippet riktig. Hva er overraskelsen?? :o)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Pøh, Jeg tippet også riktig.
Ernie teller ikke for han ga meg seieren med vilje bare for å bli nr 2 så han kunne vinne denne tippekonkurransen. Han burde diskvalifiseres.

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Grattis!
Det blir en gratisrunde på Kjekstad på begge.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jalla,

Jeg kom tilfeldigvis til å lese regel 16.1-c i dag, og der står det at 'en spiller kan reparere [....], enten spillerens ball ligger på puttinggreenen eller ikke'.

Det betyr jo at jeg ikke gjorde noe galt, selv om noen skulle dømt ballmerket til å være i spillelinjen min (noe det uansett ikke var etter min mening). Denne regelen står jo også referert til i regel 13-2, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener jeg gjorde feil.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Regel 16 omhandler situasjoner som oppstår når ballen ligger på putting-greenen.
I tilfellet vi diskuterte så lå ballen utenfor, og da har du spillelinje i stedet for puttelinje. Regel 13 gjelder. R13.2 sier at det er forbudt å reparere uregelmessigheter på overflaten i spillelinja.
Eneste unntak er at hvis en av dine medspillere lager et nedslagsmerke ETTER at ballen din kom til ro, så har du lov å reparere dette. Men alle merker som var der fra før eller som du selv har laget kan du ikke reparere hvis disse ikke klart er utenfor spillelinja di. Les decision 13-2/8.5.
Hvis jeg som dommer hadde "vår" situasjon, så hadde det uten diskusjon vært 2 straffeslag. Nedslagsmerket var altfor nær spillelinja. Spør du meg som privatperson så syns jeg denne og mange av golfreglene er unødvendig piss, og "vår" situasjon har ingenting å si for resultatet.
Det finnes så mange regler og decisions i golf at å lære alle tilsvarer minst 5 vekttall på et høyskolestudium.
Boka "Decisions on the rules of golf" er like stor som en kvart "Norges Lover" selv om den bare omhandler hvordan man skal slå en liten ball....
Når skal vi spille Kongsberg og Kjekstad ?

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jeg kan ikke i morgen eller neste helg, men burde ha muligheter etter det. Jarle skylder jo oss en runde selv om jeg alt har fått en allerede da....

Når det gjelder situasjonen i klubbmesterskapet så takker jeg for forklaring. Jeg mener fortsatt at hvis du hadde vært i nærheten av greenen og sett hvor nedslagsmerket var i forhold til linjen min, så hadde du sette at den ikke var i nærheten av der jeg skulle slå. Det er jo som du nevnte et definisjonsspørsmål om hva som er spillelinje alt etter hvor god/dårlig man er, men SÅ dårlig er jeg ikke. Jeg reparerte kun merket for at jeg ikke skulle glemme det. Det hadde ingenting med spillet mitt å gjøre. Uansett så hadde det jo ikke noe å si. Du vant fair and square og jeg kom hanglende etter. :o)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her