Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lim på nye køller - fjerne?

Jonssen

over 20 år siden

Jonssen

Har nettopp kjøpt et par Callaway-wedger med masse klistremerker osv. på skaftet. Merkene går greit av, men det ligger en del lim igjen på skaftet. Hva er den beste måten å rense dem?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

klut med aceton gjør susen

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Så lenge det er stål skaft så pleier jeg å bruke aceton, negllakkfjerner eller white sprit... Pleier ikke bli noe merker i det hele tatt...

Jonssen

over 20 år siden

Jonssen

Gode tips...vil bare sørge for å ikke ødelegge de nye wedgene:-

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Har akkurat kjøpt meg et callaway sett med grafittskaft.

Funker det med white sprit eller aceton på dette også?

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Ville vært litt forsiktig med aceton da noen grafittskaft er lakket sort matt. Men white spirit skal ikke være noe problem....

over 20 år siden

helt klart. aceton kan kun brukes med metall og lakkerte overflater.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Ett lite råd fra køllemakeren: Vær forsiktig med bensin og Aceton, dette kan skade toppgoaten på skaftene, samt at ferullene blir skadet. Videre er det direkte ødelggende for grepene om de blir utsatt.
Bruk heller såpevann og en myk gryteskrubb, eventuelt ett sitrus løsemiddel. Bedre med noen minutters jobb, enn en matt kølle.
White spirit er uskadelig på alle deler av en golfkølle, bortsett fra grepet.

over 20 år siden

Børje,

og ferullene er?

hvordan får du skadet top-coatingen på stålskaft?

704

over 20 år siden

704

mitt tips er å ikke risikere noe og heller la de 0,5 grammene med lim som henger igjen være der... ettersom de ofte henger tett opp mot grepet har det liten/ingen innvirkning på hverken sving eller "look" når du skal slå...

hvis du er skikkelig ivrig kan du ta det vekk med tommelen og en papirserviett eller to... :o)

Jonssen

over 20 år siden

Jonssen

Tok de med litt white spirit på dopapir som jeg gned over skaftet, det fungerte ypperlig. Limet satt helt i bunnen av skaftet, og det var begynt å tiltrekke seg med skitt / sand / gress / smuss. Takk for gode tips, køllene er nå helt "rene":-)

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Du risikerer ingen ting ved å bruke litt white spirit på chrome belegget på skaftet. Tenk bare på hvor mye f.eks. blandebatterier o.l tåler... Chrome er uoppløselig med white spirit så bare kjør på. Bare pass på at det ikke ligger et lite sandkorn eller noe liknende i limet for da kan du få riper når du begynner å gni...

Rinda

over 20 år siden

Rinda

Mitt tips til Jonssen,køllemakeren og dere andre: PLASTERFJERNER!!!!
Kjøpes på APOTEK. Lim fra klistremerker (plaster) fjernes lett med en bomullsdott fuktet med litt PLASTERFJERNER!!!
Aceton o.l. matter ned....Ingen matt kølle, heller ikke grepet!!!
Er til bruk på huden, men kan brukes på andre ting dere vil være forsiktig med!!!!! Skader derfor heller ikke kølla!!!!! :o) :o) :o)
Løp og kjøp!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her