Yngve
"Mannen må jo være idiot.
Men hvorfor delte dere opp til 2 flighter ? Det var en 3 ball foran, så 2x2 ball så en 4 foran dere... ?? Iflg. golfbox da... "
Rettelse, det var bare 3 - men han gjorde en del annet også.....
Jeg skal kort (om ikke helt objektivt) fortelle hva som skjedde:
1. Vi to står å venter på å slå ut (2 min etter vi skulle startet). Begge de neste ballene er kommet til utslaget og venter. Og vi er fremdeles bare to.... Etter at jeg har satt ballen min opp kommer Hr. Grusom med følge heseblesende og prøver å jage oss fra tee, nå skal nemlig "han" gå ut - og de skulle gå alene! Etter MYE om og men får han valgt kølle og slått ut (jeg aner uråd).
Han har med seg et følge (kone) som hadde GK og var meget hyggelig.
2. På greenen på første hull unnlot han (bevisst/eller ubevisst) å ta ut flagget når jeg skulle putte - og snakket heller høyt som om ingen andre var til stede.
3. Vi gikk tregt! Det var ikke GK spilleren som holdt tempoet nede, det var Hr. Grusom - han brukte EVIGHETER og var aldri klar tiil å slå. Når vi gikk til utslaget på hull 4 puttet ballen foran ut hull 5!!!
4. Vi lette etter min ball etter utslaget på hull 4, og jeg spurte om vi ikke burde slippe gjennom ballen bak (som ventet på å spille ut). Det så han ingen grunn til, og ruslet videre.
5. Etter å ha strøket hull 5 gikk jeg for å slå ut på hull 6 mens de andre puttet ferdig. Når de andre kom, satt jeg å prøvde å samle tankene om golf og ikke "andre ting".
Hr. Grusom benyttet da anledningen til å komme med et råd om at jeg "nok ville spille bedre om jeg slappet mer av og stresset ned, slik som HAN gjorde - alle ville spille bedre dersom de gjorde som han!".
Da hadde jeg litt vanskelig for å beherske meg, men jeg bet tennene sammen - og han fortsatte: "dersom du synest det går for sakte her på banen, eller at det skulle være MEG du irriterer deg over, kan vi jo dele opp ballen i to".
Det var svært vanskelig å ikke finne det tilbudet forlokkende, og etter utslaget sa jeg at det kanskje kunne være en løsning for å få oss til å gå fortere, men at vi kunne se det an. Jeg sa da at spilletempoet i ballen ikke passet meg, noe han ikke var enig i "jeg synest det er fin flyt, jeg!"
6. Etter utslaget på hull 7 (før han slo ut) sa han "jeg tror dere spiller videre alene. Jeg spiller gjerne med dere igjen, men i dag er løpet kjørt."
Vi ønsket de god tur, men jeg passet godt på å ikke si noe mer. JEG ØNSKER IKKE Å VÆRE PÅ SAMME GOLFBANE SOM SLIKE MENNESKER.
7. På hulle 12 hadde Hr. Grusom spillt seg opp bak oss (det var kø på banen), og mens jeg slo min ball fra fairway landet hans i bunkeren 20 m bak meg. Ingen fore.
Jeg gir beskjed med "armbevegelser", og jeg ser at både han og følge får med seg at jeg ikke er fornøyd.
8. På hull 15 (dogleg) sto vi å ventet på å spille inn på green. Hr. Grusom treffer ok og lander 5m til siden for min spillepartner. Ikke en lyd.
Jeg roper og han får med seg at vi ikke er særlig fornøyd. Selv min særdeles sindige spillepartner er nå skikkelig forbannet....
9. På hull 16 har vi akkurat spillt inn på green og idet vi begynner å gå slår ballen ned rett ved vannhinderet 30 m bak (og til siden fra oss). Hr. Grusom hadde heldigvis slått en dårlig hook - ellers burde han nok ha ropt igjen.... Med et normalt slag hadde han ingen problemer med å nå dit vi var (jeg stod 110m fra flagget) - og selv om han 2 ganger før nesten hadde truffet oss spillte han ut igjen!!!
Puh!
Jeg hadde desverre dårlig tid, og måtte løpe rett etter jeg kom inn - så jeg fikk ikke gitt han beskjed. Det er nok like greit, det som hadde kommet ville nok ikke passet på en golfbane.
Min spillepartner hadde bare en ting å si meg: "Du må velge hva du skel irritere deg over med omhu". Jeg lover å bli flinkere til det i fremtiden.
Men jeg synest fryktelig synd på Hr. Grusom sin spillepartner med GK, som må tro at det alltid er hun som sinker spillet....
God helg alle sammen:-)
Yngve