Tiger McWould if he could
det dere ber om der er umulig å gjennomføre.
det er grenser for hvor mange som kan delta uansett hva dere sier. kan ikke spre et klubb-mesterskap over flere helger.
Vi løser dette på TYGK med å arrangere et handicapmesterskap for alle, hvor cutten blir lagt etter kvalifikasjon og antall. vanskelig å gjennomføre mer enn 2 runder på en dag, og da begrenser kvalifiseringsrundene seg selv.
Så kommer klubbmesterskapet, som i utgangspunktet skal være for å kåre klubbens beste golfer.
Da er det strengt tatt ikke nødvendig å slippe alle spillere i alle klasser til.
det er vel ærlig talt ikke ofte at en slagturnering kan gjennomføres fornuftig med GK spillere? Ikke misforstå meg nå, jeg prøver ikke å terge på meg høy-handicappere nå, men det er tross alt slik at lav-handicappere scorer lavere og spiller mer effektivt enn høy-handicappere( i stor grad, jeg vet også at dette ikke alltid er tilfelle)
nå skal det også sies, så dere ser at jeg er nøytral her, at jeg har ikke fått delta på klubbmesterskap selv, for jeg har for høyt handicap til å komme med på startlisten. ble litt skuffet i fjor, men jeg forstår hvorfor det må være sånn.
Jeg sitter i Turneringskomiteen, og kan garantere dere at det er ikke det enkleste i verden å få folk til å stille gratis for klubben for å arrangere et mesterskap. Dermed begrenser kapasiteten seg vesentlig, i tillegg til at det ikke er svært populært å kreve hele helgene for å arrangere en turnering.