Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer på Meland ???

Skuffet!!

over 20 år siden

Skuffet!!

Eter å ha hørt og lest mange lovord om denne banen,reiste jeg i sommer til Meland, betalte med glede mitt greenfee og la ut på noe som viste seg å være en meget blandet fornøyelse. Visst ligger Meland i flotte omgivelser og det er lett å se at dette er et flott stykke arbeide når det gjelder design og layout men, for et elendig vedlikehold: striper med røff midt i fairway på flere hull,masse sår og huller på de aller fleste fairways, svært tynt med sand i flere av bunkerene og oppkjørte veier og stier samt slitasje etter uforstandig kjøring med div.redskaper,dårlig klippet rundt mange av teestedene og sist men ikke minst, ELENDIGE greener !!!!!!!!
Hva har skjedd med denne banen??
Noen som vet??

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Dette er i hvertfall ikke den banen jeg har spilt ved flere anledninger - men ikke i år. Det overrasker meg i hvertfall mye uansett. Det kan jo ha vært at du var der etter en tung nedbørsperiode og prikket inn runden din rett etter dressing av greenene. Sikkert et ivrig Melandmedlem med tresiffret antall inlegg her på debatforumet + dragning til media som kan svare på!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

It's a shame! En ting er greenene, som nesten ble ødelagt da de klippet dem i bånn til P4. En annen ting er den generelle standarden "Skuffet" påpeker.

Hva skjer med Norges beste bane, Henrik?

elbow

over 20 år siden

elbow

Mr. Færevåg er nylig blitt redaktør for det nye nettstedet iBergen.no, så det spørs om han har like god tid til Meland-reklame på Scangolf lenger.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Den mannen har aldri vært så travel at han ikke har hatt tid til å bejuble sin store golf-kjærlighet Meland for alle som vil høre på.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Har ikke spilt Meland på to år, og er skuffet over å høre dette,,,,,

Synd, for da jeg spilte sist, var det en perle som fremdeles vekker sterke og gode golffølelser...

Får håpe det blir bedre økonomi der ute når det blir slutt på bompenger over nord-hordalandsbrua......tror det er ganske snart, om ikke det allerede er åpnet...???

good old sam

over 20 år siden

good old sam

Det er ikke først og fremst økonomien i klubben, men været i vår og på forsommeren som har forhindret Meland i å bli ytterligere bedre i løpet av denne sesongen. Kaldt og vått vær i den fasen av året (i og omkring Festspilltiden) da Bergens-området normalt skal ha både varme og sol, skapte store problemer for Melands dyktige greenkeeper. Det er synd, men slik er det av og til. Dette betyr ikke at Melands greener er dårlige eller at standarden på banen er svekket. Langt der i fra. Meland er for alle praktiske formål en strålende golfbane også i 2005. Men både greenkeeper og dedikerte medlemmer kunne nok ønsket seg enda bedre forhold på greener og fairways. Det er forøvrig rart hvordan forholdene endrer seg: Miklagard hadde krise i fjor og måtte så om greenene. I år er banen rett og slett i enestående god stand. Haga var helt på felgen da sesongen startet, nå er det (nesten) bare fryd og gammen oppe langs Griniveien. Begge disse eksemplene viser at når man tar problemer ved roten og ordner opp, kommer resultatene etterhvert. Life is mostly attitude and timing, keep swingin!

En som vet bedre

over 20 år siden

En som vet bedre

Alle baner får en downsesong i løpet av noen år.
Selv om Meland har vært veldig bra de siste år er det ingen automatikk at det skal være like bra i år.
At økonomien er noe svak og at været har vært fælt kan ta en del skyld. Tross alt er vi på Vestlandet.
Dessuten er det feigt å påstå at ansatte gjør en dårlig jobb.
Det var akkurat samme folka som gjorde banen til en fryd i fjor.

Som oftest er det de som skriker høyest som bidrar til felleskapet minst. Slik er det også denne gangen.
Den skrivemåten der er ikke så vanskelig å kjenne igjen.
Greenfeespiller du liksom.

google

over 20 år siden

google

Dette skriver Greenkeeperen Iestyn Rhys Jones på Meland om problemene de har hatt i år.

http://www.melandgolf.no/DesktopModules/ReadNews.aspx?ModuleID=431&ItemID=316&tabID=543&subtabID=601

Henrik Færevåg

over 20 år siden

Henrik Færevåg

Av grunner som noen har skissert ovenfor, har det ike blitt mye golf i det siste. Spilte imidlertid en runde forrige helg og igjen i går og kan berolige alle med at Meland er tilbake. Det gikk akkurat slik greenkeeper Iestyn forutså. Etter pipeluftingen som ble foretatt på det tidspunktet medlemmene hater mest ( i begynnelsen av august) fremstår banen nå igjen med fenomenale greener. Ikke helt i Miklagard klasse, det er ikke mulig å få til i år, men med gode greener der ballen ruller.
Det forferdelige været det siste året på Vestlandet har desverre skapt et miljø som er perfekt for ugress (tunrapp) og sopp. Og vi har fotsatt begge deler. Mest tunrapp. Det finnes bare en måte å bli kvitt det på og det er å sette seg ned og luke det vekk. Det etterlater stygge sår i greenen som ikke blir leget før etter et par luftinger.

Men det som er viktig er at det er kompetent mannskap på jobben og det som må gjøres vil bli gjort dersom han får lov og midler til å gjøre det.

Lurer på hvor dette med Melands elendige økonomi kommer fra. Har vært på de fleste årsmøtene og klubben leverer overskudd i halvmillioners klassen og oppover hvert år.

At en bane drives noe så atypisk som forsvarlig, må ikke forveksles med dårlig økonomi.

HEHE, tidi du SKUFFET

over 20 år siden

HEHE, tidi du SKUFFET

Det er det mest dumeste inlegget jeg har lest av noen her inne i SCANGOLF siden, er du helt blokket i hue eller?? for det forste er du en sAnn spiller som er vant til A spille pA baner som Valderama eller?? jeg skal si deg en ting jeg var pA Valderama GK pA World Championship 2000, den banen hva i drit stand, roughen var knall brun, greenene var ikke noe bra, de var rett og slett elendige, betyr det at jeg skal slenge drit om den banen fordi forholdene pA den banen var elendig?? Please get you facts right boy:)
Jeg har spilt pA meland hvert Ar siden ble lagd.det er bare i Ar den har hatt noen smA problemer, og det betyr at du skal komme her og slakte banen fordi banen var litt i dArlig stand????

koz koz tihi

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her