Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baller

PetterØ

over 20 år siden

PetterØ

Vet at det er kan være stor kvalitesforskjell på golfballer, men hvor mye betyr dette for spillern. Har hørt fra forskjellige golfkompiser at når jeg spiller turnering bruker jeg bare f.eks kun Callaway baller for de slår jeg lengst med. Selv bruker jeg mye lake baller, prøver å plukke baller med røde tall, de skal visst være litt mykere og gi litt bedre følelse. Stemmer dette, og kan noen gi råd og tips om ballvalg. Synes forøvrig at det blir dumt å kjøpe baller som koster fra kr 60 og oppover, når sjansen for at de blir borte på runde er ganske stor. Golf er dyrt nok som det er.

o

over 20 år siden

o

bruk hvilken baller du vil, men bare hold deg unna mine baller..

kaek

over 20 år siden

kaek

du vil nok helst spille med myke baller, måten å finne ut om de er myke på er å kakke dem mot tenna, da kjenner du stor forskjell medllom en titaniumsball og en tour ball. eksempler på noen gode baller er: maxfli m3, titleist prov1(x), top flite tour osv. de fleste baller er bare noe dritt. med mindre du er høy handicapper, da er det egentlig samma f. åssen ball du spiller på. Hvis du vanligvis mister masse baller er det lite poeng i å kjøpe nye, kjøp heller da lake balls, de kan ofte være like fine. om det er røde tall på ballene har ingen ting å si med hvor myke de er.. spør han som jobber i proshopen din om advice.

snappy

over 20 år siden

snappy

Her er en liste på baller du kan lete etter i lake balls kurven:

Top Flite: strata (Tour)
Callaway: (alle uten om Warbird)
Titleist proV1: proV1x, NXT, NXT tour
Precept Laddie: U-tri Tour
Ben Hoagan
Maxfli: Revelution 90/100 Tour, M3
Srixon: Z-UR, HR-X, UR-X
Bridgestone: B 330s

Dersom du skal kjøpe nye baller, kjøp Precept U-tri Tour. Ca.90 pr. 3pk

Dette er veldig gode baller, mye spinn, går langt og er veldig slite sterke. Spilte en turnerin over 36 hull med en ball, ballen så bra ut, var ingen vits å skifte den ut. (gikk vel litt sport i det i slutten, men ballen var fult brukbar). Spilte med ProV1 for, måtte skifte ball etter 9 hull som regel, alt etter banen. Mye wedge, mye baller.

Snappy

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her