Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med svingen?????????

eh

over 20 år siden

eh

Hva !"#¤%&/ skjer med svingen på en slik dag som dette. Spilte tre runder i helga på 86,87 og 91 slag. I dag gikk jeg 7 hull på 45 slag!!!!

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Ta en protime.....

2my

over 20 år siden

2my

Jeg vet ikke hva nivået ditt er og om rundene 86, 87 og 91 er svært bra ifht det nivå du normalt spiller på. Dersom dette er svært bra runder ifht til ditt normale nivå, kan en plutselig dårlig runde komme som en psykologisk reaksjon. Jeg opplevde det samme. Hadde en kanonrunde hvor alt stemte og jeg spilte utrolig bra. En utrolig flyt hele veien; utslag, innspill, nærspill inkl. putting. Neste runde ble sesongens dårligste. Årsak; jeg ville så gjerne kopiere den gode runden. Fokus var flyttet fra å gjøre de riktige tingene til å score best mulig, komme lengst mulig på driven, osv. Resultatet sier seg egentlig selv...
Slapp av, spill noen flere runder, glem resultatene og gjør de riktige tingene så er det ikke usannsynlig at svingen kommer tilbake...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det er slik golf er. Noen dager er man helt "av". Golf spørs på dagsform, at man har spist bra, er våken, er fokusert. At du spilte helt jevne runder i helga, og så en møkkarunde i dag er ganske så forståelig. Kanskje du presset deg selv mentalt for at du skulle spille bedre, regnet med at dette var lett. Tok for lett på rutiner og valg av køller. Det mentale spillet er kanskje det vi ignorerer oftest, men det er det som gir størst utslag.

Som 2my sier: glem resultatene, tenk golf. Og glem svingen når du spiller på banen. Sving tenker man på rangen :) lykke til

hahahaha

over 20 år siden

hahahaha

7 hul på 45!!!

du er sugen..........

Og så...

over 20 år siden

Og så...

...var det dere som alltid skal rakke ned på folk!! idiot!!

eh

over 20 år siden

eh

Til alle sammen : Takk for trøstende ord!

hahahaha: jeg er ikke sugen, men svingen suger skikkelig. Den dagen var det aldri snakk om hvor langt jeg slår, men hvor BREDT!!!

event. hvor "#¤%& langt inn i skogen.

de 7 hullene gav i hvertfall ikke mye selvtillit før klubbmesterskapet.

manovar : du har sikkert rett i at jeg bør ta en protime. Skal spille turnering i morgen, så jeg rekker ikke noen time før dette. Rekker heller ikke noe før helgas klubbmesterskap.

2my: 86 runden gav 37 poeng og nedskriving til 10.8. Tror jeg følger ditt råd og glemmer dette raskest mulig.

Gunder : I ettertid ser jeg at du har mye av svaret. Jeg presset meg mentalt, hadde store forventninger, tok for lett på rutiner og ikke minst ville sette ny rekord med driveren.

hahaha

over 20 år siden

hahaha

jo du er skikkelig sugen...... 37 poeng med 86 slag er jo latterlig.....

2my

over 20 år siden

2my

Kjære hahaha!

Kan du være så snill å spare oss for sånne kommentarer. Selv om du idag evt. skulle være en spiller av det ypperste i Norge, så har du også engang vært der vi andre er idag...

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Kan være så god han vil. Hjelper jo lite hvis knollen ikke virker. 99% sjanse for at det er en wannabe.

704

over 20 år siden

704

eh,
don't worry about it. husk de gode slagene fra de tre rundene i helgen. disse beviser jo at du kan spille jevnt bra. at man får en dårlig runde i ny og né er ikke mer enn man kan forvente. spilte selv en runde på 70-tallet på miklagard en dag, bare for å hacke av gårde en runde godt oppå 90-tallet på Losby dagen etter. har (nesten) glemt den siste...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her