Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

fake eller ekte?

call away

over 20 år siden

call away

Vurderer å kjøpe et Callaway X-16 sett, men har hørt at jeg bør være forsiktig med å kjøpe Callaway pga. forfalskninger. Er det noen mulighet å se dette på køllene? Eller ser de klin like ut som de orginale.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Kjøper du køllene på et ordentlig sted får du ekte vare. Bestiller du på nettet for eks. tgw.com ligger settet på ca 3000 mot 7000 i proshop i norge.
Du vil mest sansynlig ikke kunne se forskjell på falske og ekte vare.

Det var noen som tok med seg et sett falske køller til fabrikken, disse ble presentert til ingeniører der sammen med et ekte sett. Dise gutta klarte ikke å "se" forskjell!! Det måtte tester i en slagmaskin til for å skille dem. Da viste det seg at originalen skilte seg ut fra kopien med noen få meter. Dette var målinger de hadde lagret, som de da sammenlignet med.......

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

King Ben,
Å sammenligne 3000 kr på Tgw og 7000 i proshop blir helt feil. Skal du sammenligne må du ta med alle faktorer for å få hjem settet, nemlig pris, frakt og moms, da er du straks like oppunder 5000 kr levert på døren. Tipper det er mange proshoper som også vil ligge på den prisen utover.

seb

over 20 år siden

seb

hvis du ikke er blant de som helst vil ha køller som der står et merke navn som er kjent for de fleste ( som callaway , cobra , TM osv. ). men er uten etter kvalitet /pris og tilpasset køller til deg så vil jeg anbefale å kjøpe køller fra en køllemaker enten i norge eller usa .

har selv kjøpt jern fra usa ( fra en køllemarker ) kom på ca 3500 med frakt og alt. og køllen var helt perfekte for med .

tror ikke der selges for mye av x-16 kopier nå siden orginalen er på utsalg over alt. hadde vært mer bekymret hvis jeg skulle kjøpe x-18.

finnes jo noen norske køllemakere og som levere til en rimelige penge .

ikke det jeg har brukt dem enda , men skal nok for jeg er blant dem som ikke vil betale 2000 ekstra bare for att der står en kjent navn på kølla.

kjøpte for en mnd siden et kopi sett ( bare for å teste det ) fra pinameadow. og var faktisk ganske imponert over køllene . men dokke ikke så bra som de jeg fikk tilpasset hos en køllemakker.

men lykke til med kjøp av køller , ikke like lett alttid med dagens priser her hjemme og alt de falske som finnes rundt på internett. har selv kjøpt 6 jern sett på mitt 1 år som golf spiller :)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg fikk mine Ping S59 levert på døra for 4100kr etter kjøp på Ebay.
I proshopen kostet de 10900kr.
TGW og lignende må følge produsentenes begrensninger for pris og salgsområde, mens de fleste på eBay kan sende dit de vil.

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Det var vel litt å ta i, Børje!

Pris: 3000,-
Moms: 750,-
Frakt på jernsett fra USA: 400,-

Totalt: 4150,-

Men proshoppene begynner å komme seg. Jeg sparte ikke mer enn en tusenlapp på en Cobra driver og en rescue-wood i forhold til den billigste pro-shopen jeg har vært i i år.

Men en tusenlapp er jo noe å ta med seg. F. eks. kan jeg jo nå gå en runde på Miklagard uten å føle at jeg har blitt flådd...

Front

over 20 år siden

Front

Callaway har litt info om fakekøller på sin hjemmeside, jf. linken under. Ser ut som om du bør sjekke 8-er jernet for serienummer. Men det lureste er sikker tå kontakte Callaway på adressen de selv oppgir.

http://www.callawaygolf.com/uk/customerservice.aspx?pid=9ways

Olle

over 20 år siden

Olle

Hvis fake køller ser helt like ut og oppfører seg nesten helt likt som orginalen, hva er da problemet.

Du får billige og bra køller som ser dyre ut........... ;-)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bananskru.
Med dagens valutakalkulator i Aftenposten, beregnet frakt fra Tgw, utleggsgebyr og moms kommer totalen på 4581. I tillegg kommer valutagebyret til banken på ca. 100 kr, og er du uheldig blir du beregnet moms på frakten også.
Det kan med andre ord lønne seg å bruke kalkulatoren ved siden av tastaturet.
En annen ting er at hele problemet er teoretisk, da disse jernene er utsolgt hos Tgw, og at de heller ikke leverer Callaway utenfor USA.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Så en reportasje fra 60 minutes vedr Callaway kopier fra Kina (dvs. rene plagiat). Der kom det fram at kopiene var forbausende like orginale på *utsiden* - dette sa til og med Callaway mannen de itnervjuet. På innsiden derimot var det en helt annen historie; konstruksjonene var helt forskjellige. Kopiene brukte billige materialer (billig og dårlig stål), hadde rare interne konstruksjoner i woods-hodene som skulle sikkert hindre at alt falt fra hverandre, og var dårlig satt sammen mm.

tulling

over 20 år siden

tulling

hæ?? Uansett så sparer man jo en hel masse på å handle i Usa. Hva vil du frem til Børje??

Handler alt av golfutstyr fra Usa og kommer alltid til å gjøre så lenge jeg sparer på det... om det er 400 kr eller 4000 spiller ingen rolle

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Tulling
Det jeg vil fram til, er at en bør bruke reelle faktorer når en argumenterer, ikke ta "det på hælen" og kaste fram noen tall. Jeg har aldri hevdet at en ikke kan spare noen kroner på USA handel, har selv gjort det mange ganger. Det som jeg vil unngå er at de som ikke har prøvd dette, glemmer å ta med alle faktorer.
Mvh.
Ikke Tulling

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Flott å høre at så mange stiller opp å kjøper køller i proshopen på klubben!!!! NOT!!! Hva skal proen leve av? Skulle likt å høre tonen deres om alle proshopene ble stengt her til lands fordi de faktisk ikke klarer å drive uten kunder som handler. Gjerrigknarker!! Dra på flesketur til Sverige og kjøp golfutstyr der samtidig, ikke finn på å være litt lojal mot proen/klubben!

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Ole B.
Jeg tror at det er en tendens til at det snur litt tilbake til proshoper igjen nå. Jeg har sett at en del priser, på en noen produkter, fra de store merkene har falt i år, og det merker i alle fall jeg godt på eget salg. For eksempel har mitt salg av drivere blitt sterkt redusert i år. Tror derfor ikke det er så ille med framtidsutsiktene for proshopene, de har tydeligvis skjønt signaler i markedet, også importørene.

Petter

over 20 år siden

Petter

Sjekket ut nye wedger fra Cleveland sist jeg var i Sverige. De var dyrere der men ca samme når kursen regnes på 1,20.
Bare wedgene var ikke vert turen med andre ord.

seb

over 20 år siden

seb

ole b.

proshopene og pro`ene må tilpasse seg markede kan godt være at der ikke er plass til alle men ser ikke noen grunn til å kjøpe i en proshop hvis prisen er totalt urimelig. klart blir der formange baner med proshoper så øker konkurransen og noen vil kanskje måte tenke i nye baner for å overleve. men at du skal kjøpe i din lokale proshop kun for å støte dem økonomisk ........... ikke for å være uhøflig med deg eller fornærme deg men er du bonde av yrke ?

Olle

over 20 år siden

Olle

Kjøp køller der det er billigst, så kan du heller ta noen protimer for differansen, da vil proen tjene likemye og du vil få mer nytte av pengene.

Lenge siden jeg har hatt makroøk. men var det ikke komparative fordeler det het?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Ole B fremstår som en som ikke forstår at golf ikke handler om lojalitet, men om ønske om å få spille, og det ønske kan være der selv om man ikke skiter penger.

eneste grunnen til at ikke jeg kaster meg på USA handel er at jeg kjenner noen som driver pro-shopper på litt forskjellige baner, og får god deal der.

å kalle folk gjerrigknarker for at de ikke vil kaste penger ut av vinduet, det sier vel mer om deg enn om oss andre.

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Tiger Mc.....
Du kjøper vel baguette og drikke på bensinstasjonen på vei til golfen? (For så å kaste søpla der). Du er vel ikke villig til å betale mer enn 4000 kr i årsavgift og 250 kr i greenfee for å spille golf heller? At du handler i proshop BARE fordi du kjenner noen som driver en, sier vel ganske mye om deg også. For min del føles det godt å støtte opp om de som alltid er tilstede på banen min og som alltid er hyggelige. Men kanskje de bare er hyggelige fordi jeg legger igjen penger, mulig det, men begge 'parter' er ihvertfall fornøyde og jeg gleder meg til å dra på golfen hver gang. Jeg får ofte gratis rangeballer, kaffe, pølser, vafler etc. fordi jeg er god kunde, det får ikke de som handler på ebay etc. Så skal man bare tenke økonomi, blir det nok ganske likt på 'bunnlinja', men jeg får smilene fra de ansatte også, 'priceless'!

Fortsatt god sommer.

seb

over 20 år siden

seb

tror de fleste andre som har en fast hjemme bane . og spiller en del legger i gjen et par tusen i løpet av året.

men det er hyggelig du har en proshop du er fornøyd med , jeg er generalt misførnøyd med proshopene i mitt distrikt rett å slett for jeg føler de er for opptatt av selg dyre køller til folk som ikke trenger det . derfor føler jeg ingen grunn til å støtte dem mer en jeg gjør i dag .

der fines noen unntak selvsagt , men de er få .

over 20 år siden

jeg tror ikke du forstår sammenhengen her Ole B.

jeg snakker ikke om å boikotte proshoppen for pokker.
det er forskjell på å kjøpe golfkøller og spare mange tusen kroner og å kjøpe en baguett på cafèen. dersom du ikke ser dette, så er det virkelig ikke meg det er noe galt med.

Hva sier det om meg at jeg handler i proshop fordi jeg kjenner noen der? ingenting egentlig. jeg handler av min lokale proshop også, men ikke køller, for det er dyrere der enn andre steder.
gi meg en god grunn til å betale 2000 kroner mer enn man må for et køllesett.

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Tiger Mc...
Først nå så jeg hcp'et ditt. Vil ikke bruke mer tid på å diskutere med en jeg må gi 18 slag på en runde. Take care!

T

over 20 år siden

T

God og saklig innlegg Ole B. Du som er så god får vel gratis utstyr?

J

over 20 år siden

J

Enig med Ole B, vi som har nesten null i hcp (og kanskje er pro som driver proshop...!!!!????!) gidder ikke diskutere med høyhandicappere på 14,7 fra langt oppi bygda. For de har ikke forstått at jo dyrere man kjøper utstyret jo bedre blir det......

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Jeg velger tro Ole B. bare tuller med deg Tiger Mc.

SuperRay

over 20 år siden

SuperRay

Jeg velger å tro at Ole B. bare har snakka tull og fanteri i hele denne tråden :)

over 20 år siden

Jeg kan jo velge å være like saklig som deg Ole. her er et eksempel :

Jeg tror Ole B. er en rasist, men at han ikke lengre tør å utøve sin KKK holdning på fargede, så da tar han det ut på mellomhandicappere i stedet for......

Eller jeg kan la være å synke ned på ditt utrolig nedlatende dustenivå, (som forøvrig får JOnny og noen andre her til å virke som mine beste venner) og heller skrive:

Jeg synes det er urettferdig av deg å skulle klassifisere forståelse for bruk av penger etter handicap.

men totalt sett, så tror jeg det beste er at jeg ikke kommenterer det utrolige innlegget ditt i det hele tatt, og heller tenker for meg selv:

Fy F... for en idiot.... han er jeg glad jeg ikke kjenner

;O)

Ole B. For President.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Innleggene til Ole B. bærer litt preg av pappa betaler. Tror kanskje det er tilfelle her, pappa betaler så får lillegutten som har lavt hcp vafler, pølser og brus siden han er med pappa på handletur. Kan selvfølgelig ta feil..

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Sett ut i fra ditt navn, er det vel heller du som har fått din kvote av vafler, pølser og brus.... he he.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her