Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

US PGA Championship

Supermann

over 20 år siden

Supermann

Uff og uff. Må si jeg blir nesten flau av å se disse gutta noen ganger.

Ikke nok med at turneringskomiteen avlyser med minste tegn til en sky (har ikke gutta regntøy), men det virker som om de tror det skal lyne hver gang det kommer en regnskur.
I tillegg så jeg at Davis Love(the chicken)III gikk rundt å stirret opp i skyene og pekte på skyer for dommeren.
"Ja Davis, du blir nok drept hvis det kommer en sky"

Det er selvfølgelig bare i idiotenes land USA de ikke kan fortsette en turnering, livredde for evt. søksmål om en spiller blir truffet av lynet, som heldigvis aldri skjer.

Det står at turneringen ble utsatt pga. regn, og pga. lyn. Hva er riktig.

merkelig at ingen hadde en eneste paraply ope da hvis det regnet så ille, og hadde det tordnet så hadde vi nok hørt det å.
Noen som kan oppklare denne saken?

odin

over 20 år siden

odin

I følge golfdigest.com lynte det da Mickelson skulle putte på 14.

Med den varmen og luftfuktigheten de har der er det vel faktisk ganske stor sjanse for torden når det skyer til?

mhm

over 20 år siden

mhm

der borte kan det også bli fare for lyn selv når det ikke regner...

jaja

over 20 år siden

jaja

Hadde blitt avlyst i Norge oxo. Arrangørene har ansvar for publikum og spilleres sikkerhet - søksmål eller ei.

Meteorologen

over 20 år siden

Meteorologen

Supermann.
Ikke uttal deg om ting du ikke skjønner, det er flaut det.

Supermann

over 20 år siden

Supermann

Meterologen. Hold deg unna.

Til jaja. Skal bare si deg at turneringen aldri hadde blirr avlyst i Norge.
Jeg har spillt i pissregn og det har vært på grensen til farefullt pga. lyn og torden.

Til jaja. Hvis arrangør har ansvar for publikum, og bryr seg så mye om de, søksmål eller ei, hvorfor ble ikke de bedt om å forlate stedet å søke tilflukt.
Svar på det spørsmålet da dere som vet alt

Lyn

over 20 år siden

Lyn

Supermann, har du fått med deg hvor mange som blir truffet av lyn i USA hvert år? Og hvor mange av dem som er golfspillere?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det trenger ikke regne selv om det lyner. Dette gjelder selvfølgelig over hele verden. Tropisk/sub-tropisk u-vær, vet ikke om det gjelder PGA-banen, inneholder normalt mer spenning enn vær på våre breddegrader, og derfor: Søk dekning i tide om du spiller golf, særlig i sydlige strøk!

Meteorologen

over 20 år siden

Meteorologen

Supermann. Du er som ditt Nick

En TEGNESERIFIGUR med en tegneseriehjerne.

Supermann

over 20 år siden

Supermann

Ja hva faen er du da?
En feit treiging som sliter med å få igjen knappene på dressjakka?

Hold deg til det du kan...vær eller hva enn du driver med.

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Sove nå Supermann!

Meteorologen

over 20 år siden

Meteorologen

Supermann
Jeg er 1 meter og nitti cm. 100 kg med mye muskler og stål. Derfor er jeg forsiktig med lyn.
Du er en skikkelig snåling. Først raser du for at turneringen blir utsatt. Tipper at det er rimelig kvalifiserte folk som tok den avgjørelsen. Deretter raser du når vi prøver å forklare deg at det var nødvendig.
Du må roe deg ned. Supermann skal være rolig og rettferdig.

Supermann

over 20 år siden

Supermann

Jada du er sikkert 190 og full av muskler...

At turneringen blir utsatt er jo helt hårreisende. Det er det som er feil med USA, de er så redde for søksmål at de ikke tør annet.

Siden du sannsynigvis ikke kommer gjennom metalldetektoren på Gardemoen grunnet alt stålet i kroppen din, så antar jeg at du aldri har vært i "burgerland"

De har skilt med "slippery when wet" overalt på kjøpesenter.
Tar du en rulletrapp står det fareskilt overalt.
Søler du kaffen din på fanget eller bruker en mikroovn til å tørke katten din blir du søkkrik.

Når Tiger Woods gikk 81 under BO 2002 legger han ut hvor kaldt og vått det var.
Tiger er ikke vant til å spille i temperatur på 10-12 grader og regn, fordi i USA er det "fare for torden" hver gang det regner.
Jeg mener golf kan spilles i litt regn, men selvsagt ikke i rodenvær, som et heller aldri var under turneringen.

Kanskje Davis Love så ett glimt 17932181282341712347 km unna, men det betyr ikke at han blir grillet under neste drive.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Man må for all del ikke legge seg flat når man skjønner at man har driti seg ut. Det er jo bare dumt.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg er ikke sta. Det er bare de andre som tar feil.

Meteorologen

over 20 år siden

Meteorologen

Supermann
Der tok du feil igjen, jeg har vært mange ganger der borte.

Men, du dokumenterer jo bare din inkompetanse ved hvert innlegg.

Ro deg ned.

704

over 20 år siden

704

Satt og så på sky sports og der viste de et stillbilde med et lynnedslag (så i hvert fall ut som det slo helt ned i bakken) i bakgrunnen mens en av spillerne (husker ikke hvem) fortsatt hacket seg rundt utpå der. tror nok det lynte og tordnet litt ja...

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg så det også.

Supermann er på jordet.

kanskje han har falt av hesten???

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Det er faktisk sant at de avlyser ofte turneringer i USA pga at det blir et h..... regnvær når det først setter i gang og (ja) det er fare for torden bare det skyer opp pga den store luftfuktigheten..

Utsettelsen skyles også TV selskapene. De klarer ikke filme like bra i skikkelig regnvær, og de er med på å bestemme, siden de betaler i dyre dommer for rettighetene på PGA-touren, slik at vi fra "Viking-Norge" kan se på golf LiVE fra USA!

Vi er ikke flinke nok til å utsette turneringer i Norge heller bare så det er sagt.. Ikke det at vi ikke har regntøy.......

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

In 1991 when John Daly won the PGA a spectator was killed by lightning watching the golf. Daly donated $30 000 to the family after he won. The daughters of the man that died used the money to put themselves through uni. One of them graduated this year.

It is because of this tragedy that organisers are so careful in America.

Don't be so quick to judge on behalf of other peoples lives.

Brian.

forsiktig

over 20 år siden

forsiktig

Det var en rimelig drøy kommentar Tiger..
du liker kanskje å spøke med slikt?

Edderkoppen

over 20 år siden

Edderkoppen

Supermann er et null. Bare virrer rundt i den teite drakta.

Var det ikke også en eller flere tilskuere som nettopp ble truffet av lynet på PGA-touren?

Supermann

over 20 år siden

Supermann

Alle her inne har feil og jeg har rett. Sånn er det bare. Jeg er supermann. Dere er bare tapere. Usa er ett dritt land.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

http://www.pga.com/news/tours/pga-tour/daly081705.cfm

EkteSupermann

over 20 år siden

EkteSupermann

Håper alle skjønner at jeg ikke skrev det forrige innlegget under Supermann.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her