Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ScanGolf Turnering

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Hei.

Lurte på om det har vært arrangert eller diskutert mulighetene får å arrangere et uformelt "treff" / "turnering" blandt alle som her mener ting og tang.

Hvis ikke. Er det noen som ser positivt på tanken?

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Ja, jeg luftet tanken i en tråd i vår. Mange positive tilbakemeldinger. Børje på Nettogolf stiller med premier. Det gjenstår å se om Scangolf eller noen av deltakerne her inne har tar tak i dette. Hadde vært moro! Vet at det de har hatt meget vellykkede opplegg på speakers corner på golf.se. Ett av årets høydepunkt for mange der.

Einstein og meg i samme ball, høhø!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Eller Bernt og JOnny.....

Einstein

over 19 år siden

Einstein

Det hadde vært morro, Lavida.
Jeg bruker aldri lue, så det hadde ikke blitt problemer når jeg skulle ta deg i hånda etter runden.
Skulle likt å ha med en 275-meters mann også....

Bernt

over 19 år siden

Bernt

I'm in :))

Cavalier

over 19 år siden

Cavalier

Einstein, jeg regner med at det er meg du sikter til! Og ja, har jeg anledning stiller jeg gjerne (og regner med et passe høyt forventningspress!!).

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Jeg er også med... er god på å få til mange slag ;)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

OK.
Da ser det ut som ting er i gang.
Jeg kan, om ingen andre protesterer vilt begynne å planlegge/organisere dette. Hadde vært fint om en til kunne hjelpe til.

Noen som melder seg......??

Tomba

over 19 år siden

Tomba

Burde vært lagt til den mest utskjelte banen her inne da; Kongsberg..

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Jeg tipper mange har mye på tapetet frem til høsten begynner å senke sin kalmme kalde ekle hånd over golfbanene.
Foreslår LARVIK SØNDAG 9 OKTOBER.
Da er de fleste andre baner stengt, men det bruker å være topp forhold i Larvik, og det er innen rekkevidde for de fleste fra østlandet.
Noen som blir med ????

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Søkte litt på forumet her og så innlegget til Lavida!
Det startet positivt og kokte bort i kålen etter mange synsinger......

Valg av bane, type turnering, og andre detaljer avgjøres etter avstemning.
Påmeldingen må være bindende og evt. startkontigent betalt før oppsett.

Det som trengs i første omgang er en som tar ansvaret for å gjennomføre det Å GJØR DET..........

Som sagt stiller jeg meg selv til disp. for å arrangere dette.

Er det noen som mener at noen andre burde gjøre det isteden for meg er det fint om dere sier ifra.

Ellers kan jeg starte planlegging allerede......

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Jeg blir gjerne med på denne turneringen, og Larvik er et glimrende forslag til bane.

Da kan JOnny kutte doglegger fra hvit tee, Cavalier kan drive greenene på alle par 4 hull, jeg kan stå og kompetansefritt skryte av kvalitetene på banen, og Gunder kan glimre med ZZZZZupernærspill.
King Ben kan slå ustabile driver på 280meter, Bernt kan spille Natural Golf, Jalla kan tvile på at banen har livets rett, OAR kan drive valgkamp fra hull til hull, Børje kan reklamere for de fantastiske produktene han har som ingen har hørt om, Krutt kan skaffe seg noen nye venner, Simen og Rune kan drive snikreklame for sine egne baner, Thor kan komme og observere om noen sier noe stygt om Miklagard, Einstein kan krangle med Lavida om det er noen vits i å spille i det hele tatt, Emil kan sjekke om noen bruker bamser som headcover, Damenes Jens kan skrive seg ned fra rød tee, AlbaTrost kan klage over at folk setter golfsporten i vanry hvis det regner, mens Smilende Sam holder seg helt knusketørr mens regner pøser ned og nesten vannrett i vinden, Profeten kan drikke seg dritings i cafèen etter at han ikke klarer cutten, og Proffen, Eksperten og Provisorisk kan riste på hodet over vår totale mangel på golfkunnskap, mens Vassbjørg Ramleberg kan kommentere hele greia på Viasat Sport.

Har jeg glemt noe(eller noen) da?
noen må i hvertfall ta ansvaret for evt. dødsfall, fekte-epsisoder med 3'er jern, hand-wedge mellom flightene og andre litt over gjennomsnittlig mistenkelige episoder som kommer til å dukke opp under turneringen.

hihi....

I'm in.... you bet.... once in a lifetime reality show... "The killer golfers tournament"

Krutt

over 19 år siden

Krutt

"Krutt kan skaffe seg noen nye venner"

:-)

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

hehe-...... hørtes ut som om det blir en normal runde på Larvik.... men holder det å overføre turneringen med webcamera...ler

Trippelb......

over 19 år siden

Trippelb......

er med

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Tom og antitiger kan være dommere. De liker jo å passe på oss.

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

muligens vi må ha med en lege på runden..... tilfelle noen får .....slag..... som ikke teller i slaggolf....

Hmm

over 19 år siden

Hmm

Jeg er med på Larvik 9 Oktober, det er min bursta og hadde vært en fin presang å mosa dere alle sammen :-) Kødda....

Fint initiativ som jeg syntes ikke skal koke bort i kålen...

King Ben

over 19 år siden

King Ben

He-he.... Dette lover godt!

Vi kan begynne med å bestemme bane. Da fåreslår jeg at vi hver og en sender inn sitt forslag.

IKKE NOEN LANG BEGRUNNELSE Kun Navn på banen og kun et navn.

For at dette skal bli rettferdig bør kun forslag fra personer MED RESERVERT NICK telles med i avstemmingen.

Ellers vil det kunne forekomme at enkelte sender inn samme forslag med x-antall forskjellige nick.

Om dette høres greit ut kan jeg jo starte.

Tyrifjord GK

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Tror jeg kan klare mange slag på de fleste baner...så utfordringen blir tid og sted :) gleder meg...

over 19 år siden

Tyrifjord GK

(Jeg sitter i turneringskomiteen og kan være behjelpelig der)

pelle

over 19 år siden

pelle

Tiger, du glemte meg da! :-)

Synes serisøt at Larvik blir litt "langt unna". Det store flertallet her er vel fra Oslo så jeg mener absolutt at det bør være en bane her.
Jeg er sikker på at Thor og Miklagard mer enn gjerne gir oss en svært god pakkepris og ramme på noe slikt.
Alternativ en bane sikkert ikke alle her har spilt og så også sikkert er samarbeidsvillig, nemlig Østmarka.

pelle

over 19 år siden

pelle

Ok, Tyri er også et bra forslag.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg gir min stemme til Tyrifjord GK, så får jeg prøvd den banen også.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Okay!! Nå begynner det å ligne noe!

Og Tyrifjord burde jo være innenfor rimelig nærgrense for de fleste!

Og der har de jo også "EKTE" Doglegs, så blir Osvold (fra Golfsiden.com) også fornøyd(for vi må jo invitere ham også??)

mvh

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Enig.

Det ser ut til at ingen har noe imot tyri.

Vi kan jo gi flere litt tid. Vi kan bestemme bane kl. 12.00 i morgen
Innen da bør alle forslag være innsendt.

Neste skritt bør være å finne TID.
Her kan kanskje Tiger McWould if he could vær behjelpelig.?? (Hvis det blir tyri) Kan du sjekke hvilke datoer det evt. er mulighet for å gjennomføre dette. Så kan vi avstemme i forhold til det.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Er det ingen som kan høre med Tyrifjord om de sponser en slik turnering med gratis greenfee i det minste...de får mye publisitet av det....

Tyrifjord er vel like langt for de fleste å reise skulle en tro....min stemme går dit....

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Tiger.
æ trur æ døue ;)

Du MÅ jo være reporter og skrive en artikkel etter gjennomført turnering hehe.....med et par utsendte medarbeidere som får med seg ting mens du spiller selv :)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Dette MÅ jo bare bli en årlig greie som rullerer litt angående banevalg...

Litt av en tradisjon.....slag med hender og køller uten ball teller som golfslag....tror æ må skrive mæ litt opp den dagen haha

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Sorry litt bernie-spam...

det blir sikkert veldig trivelig og lite vold ;)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Thor Hellenæs og Miklagard burde stille banen til disp for en slik turnering. Uten Miklkagard - lite forum og det er vel nærmest å betrakte som forumets hjemmebane.

(Tyrifjord ? 500 meter nedoverbakke.... pøh....:-)

Hvis det er Tiger som er arrangør er det vel bare golfere som får delta?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Kan ikke du og Gunder høre med han om vi kan spille Mikla heller, det hadde vært skikkelig fett!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

"Hvis det er Tiger som er arrangør er det vel bare golfere som får delta?"

Hmmm. Det er Golf-turnering vi snakker om. Tipper du har rett at det er "bare" golfere som for delta......

Unskyld meg. Men, hva er det du egentlig mener....? At du skal ha med folk som ikke spiller golf....?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Til Bernt.

Om dette skal bli noe av, må vi gjør ting i riktig rekkefølge.

Vi har en avstemning om hvilken bane vi selv har preferanse for. En demokratisk avstemning! Og ikke synsing om noe som kunne blitt fett.

Er miklagard ditt valg så stemmer du på det, så får vi se hvilken bane som får flest stemmer og ta skrittet videre med å forhandle med den respektive klubb.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Ok, jeg var litt vinglete der, men min stemme går da til mikla, med Tyri som nummer 2, forutsatt en god deal på greenfee!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Som tidligere annonsert, så stiller nettogolf.com med premier, under forutsetning av at det blir ett ryddig opplegg. Foreslår at webmaster sorterer de ulike innspillene her, og tar ett banevalg basert på flertallsønsket.
Vil selv foreslå Miklagard, da det tydeligvis er mange her inne som kunne ha godt av å spille denne banen, meg inklusiv.

xxxxx

over 19 år siden

xxxxx

Skal idiotene ut å spille golf?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

xxxxx
Blir du med, så blir det enda en idiot;)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Bernt da,
du har da bare en stemme, ingen alternativ om ikke førstevalget går inn. Skjerp deg!
Dessuten, får vi til dette vil vel de fleste kunne ta seg råd til det det måtte koste.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

xxxxx skrev:
Skal idiotene ut å spille golf?

YESS! alle kronidiotene skal ut i mannjevning, og den største kverulanten - Lavida, initiativtakeren - skal slå første utslag i det som skal bli høstens årlige høydepunkt. Dette er dagen der Scangolf-meter skal omregnes i vanlige meter. Vil anslå at en Scangolf-meter=0,8 meter.

Og Big Ben, like viktig som selve golfen er et opplegg på kveldstid.

Tyri, Mikla, Larvik .... 50 mil over fjellet anyway. Kanskje lettest å kombinere golf og sosialt samvær nærmest Oslo?

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Foreslår at det opprettes en turnering i f.eks. Golfboks, i regi av en klubb. Kanskje Kjekstad kan være arrangørklubb siden redaktøren kommer derfra? Man kan alltids spille andre baner selv om en klubb står som arrangør.

perry

over 19 år siden

perry

Jeg stemmer på Byneset, fint om dere østlendinger for prøve en skikkelig bane nord for Gardemoen også:-))

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Genialt med turnering ja. Da må jo alle ta på seg en nametag med nicket sitt, bortsett fra oss dritkule som har våre egne navn. Kan sikkert stille med litt baller i premie jeg ja. Baller må man ha.

Skal vi kanskje smelle til med en liten start-avgift slik at vi kan skaffe noe enkel bespisning etter runden?

Stemmer for Tyrifjorden jeg.

pelle

over 19 år siden

pelle

Før avstemming av bane begynner er det jo greit å vite om det kanskje er en bane som vil hoste en turnering og gi et godt tilbud på greenfee, garantert starttider osv.
Det er jo noen her som er medlem på Tyri og Mikla, kan ikke de høre med daglig leder?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

PÅMELDING

Da kan vi jo teste å se hvor mange som er interessert før vi snakker med klubbene. Dette er ingen bindende påmelding, kun for å lodde interessen.

Send påmelding med navn/nick, hcp, bosted, ønsket bane til, ønsket spilledag:

scangolf@framebase.com

Jeg kan legge ut en liste etterhvert.

Zibben

over 19 år siden

Zibben

Jeg er klar for en runde med dere superkverrulanter :-)
Selv om jeg ikke har vært den mest aktive her, har jeg hatt det morro på jobb hver eneste dag, bare ved å lese alt som kommer inn her.

Kjenner jo også noen av dere, så det skal bli morro å se om det er noen jeg ikke har gjenkjent.

Gunder:
Min påmelding kommer i kassa di i løpet av dagen:-)

Z

Bernt

over 19 år siden

Bernt

perry.
Get real......du blir nok alene i den turneringen....

Vi fleste er her nede....sørpå

elbow

over 19 år siden

elbow

Jeg blir bare med dersom jeg slipper å plukke opp selv om jeg går en sedvanlig 120-runde... :-)

Så kan Håkon ta runde-tider...

Jalla

over 19 år siden

Jalla

La oss først bestemme dato.
Jeg kan ikke melde meg på noe som jeg ikke vet når er.
Bane kan vi ta senere, bare sier at vi spiller på østlandet maks 1,5t fra Oslo.

WEBMASTER
kan ikke du lage en "SG-turnering" i menyen din, og legge ut en matrise der vi kan legge legge inn navn/nick på ene aksen og merke av alle datoene (søndager i september) vi er tilgjengelige på den andre aksen.
De to siste helgene i august er det klubbmesterskap på de fleste klubber, så de datoene anser jeg som uaktuelle.
i oktober stenger alle baner med unntak av sør i Vestfold/Østfold.
Så hvis ikke folk vil reise til Larvik står vi altså igjen med september.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Her ryr det inn med "påmeldinger" - fabelaktig. Med ønsket spilledag mente jeg ukedag. Dato burde nok settes midt i sept ++ kanskje?

Croissanter er gode.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Et meget godt tiltak som jeg støtter 100%!!

Jalla

over 19 år siden

Jalla

er det noen Miklagardere her som er "store" nok til å fikse en bra greenfeepris.
Miklagard er perfekt, midt med meg og Børje som ytterpunkter og alle dere andre (untatt Lavida) bosatt midt imellom.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jalla: lurt med matrise for tidspunkt ja. Det var ikke ment som en endelig påmelding, bare en sjekk for hvor mange som kan tenke seg å være med. Vi må ha et cirkaantall når vi ber om tilbud fra klubbene.

over 19 år siden

King Ben:

Smilende Sam mener at det ikke heter golfer, men "en som spiller golf", og den var litt intern..... ;O)

Sam:
du har rett, men du er også velkommen...... som maskot.... :O)

Frank Årebraut

over 19 år siden

Frank Årebraut

"en som spiller golf" er jo litt klønete.
Då tykkjer eg at "golfspelar" er ei mykje betre fremjing.

over 19 år siden

mens jeg sier golfer......

:P

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Hadde vært gøy med en turnering!
Jeg vet ikke fra hvilken kant av landet de forskjellige kommer fra, men det er vel trolig at de fleste kommer fra østlandsområdet. Da gjelder det å finne en bane som ligger sentralt til. Det er mange å velge mellom. Greenfee er også et spørsmål. Noen er sikkert medlem på den utvalgte klubben, andre ikke.

Er det noen her som kan ta på seg oppdraget å administere dette? Selv har jeg "tight schedule" om dagen, men jeg kan ordne med online resultatservice og påmelding.

Legger ut et påmeldingsskjema i løpet av dagen.

Foreslår at turneringen spilles 10 eller 11 september med påmeldingsfrist 1 uke før. Det må jo bestilles starttider på den utvalgte banen, og er det mange som vil være med så må vi være tidlig ute og håpe at klubben er velvillig til å sette av starttider så tidlig.

Ta gjerne kontakt med meg på 415 20 802 eller på e-mail jarle@scangolf.no hvis du vil hjelpe til med det administrative.

PS: Det er planer om å arrangere en form for turnering neste år. Det blir evt. et opplegg hvor spillere fra hele landet kan delta.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Gunder kan du ringe meg?
Tiger McW... kan du ringe meg?

415 20 802

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Ole B kan vel betale greenfee for alle? Og da tar vi Miklagard i primetime, så blir han fornøyd.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hvis det blir miklagard så kan vi jo skippe Longest Drive comp, og heller ha Most Violent Dogleg Shortcut. Kunne kanskje hatt det på alle hull og målt hvor mye vi klarer å kutte? Den som kommer nært 700 meter skal få en valgfri Stratos av meg.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Bra jobba gutter, dette kan bli morro...

Fint av Børje å stille med premier....

Børje, har avlagt en stemme, og den går til mikla om vi får det billig!

Fikk du den Gunder

Fick Naldo

over 19 år siden

Fick Naldo

Glimrende! Nå setter vi vår lit til foretaksomme herrer (Gunder / Tiger McW... ?)

Hmm

over 19 år siden

Hmm

Bare ikke velg helgen 16-18 September så er jeg fornøyd :-)

Tyri er også greit for meg, 3 timer i bil orker vi :-)

Cavalier

over 19 år siden

Cavalier

Dette høres veldig moro ut, og det begynner å se ut som det kan bli en realitet. Håper jeg er i Norge når turneringen går av stabelen. Satser på at det kommer en endelig dato på bordet snart (?)

Cavalier (275) ;)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

11 september på Mikla er topp.
Slaggolf fra hvit (gjerne svart for meg).
jeg setter opp en 60* lobwedge til den som kommer closest to pin på 14 og en langputter for den som har flest lost-balls i løpet av runden.

Psst...

over 19 år siden

Psst...

Spill Evje fra hvit tee!

Kontakt:

Åge Erichsen 69 26 27 00 / 917 99 699 aage@evjegolf.no

Så ordner han dette for dere!

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Til Gunder/Tiger McWould. Jeg blir også med, så fremt jeg har mulighet for det. Helgen 10/11. september høres bra ut, gjerne Miklagard for min del, men har absolutt ikke noe i mot verken Tyrifjorden eller Evje.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Det er mye som tyder på at det blir på Miklagard den 10. september. Mer info kommer.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Ser på ett annet forum at det er en noe utsvevende debatt om paraplyer, og om det å holde seg tørr. Regner med at det er en del vestlendinger som er aktive der, og at de kan bli overasket om det blir sol under turneringen.
Nettogolf stiller derfor med en golfcaps i startpremie til alle fra vestlandsklubber. Da skulle de kunne takle klimaandringen litt bedre.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Tiger, du er en kjernekar, takk for at jeg får være maskot. Golfspiller heter det....

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Jeg har et firma som kan sponse energigivende helsekost (f.eks. Rosenrot - også benyttet som potensmiddel om noen skulle ha slike behov) som trøstepremie.

Eller skitt au, jeg flesker til med en boks til alle deltakerne:-)

Hemmelig anonym

over 19 år siden

Hemmelig anonym

Er det mulig å grille på Miklagard ?
Har Miklagard grill ?

Sutre McPutte

over 19 år siden

Sutre McPutte

10. september, hmmm da spiller jeg Old Course.... du også Tiger Mc - Skal vi droppe hele Skottlandsuken? Ka du tru?

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Børje skrev: Regner med at det er en del vestlendinger som er aktive der, og at de kan bli overasket om det blir sol under turneringen.

Sol???
E' ikkje det meksikansk øl det?

Mikkel Rev

over 19 år siden

Mikkel Rev

Jeg stemmer på Miklagard 11 sept. Skal Ulf Laurang også bli med ????

over 19 år siden

Sorry guys.
Jeg og Putre McSutte skal spille gamlebanen den dagen.

dere får nok klare dere uten oss denne gangen.

hvis ikke datoen blir endret da?

(ønske ønske)

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Veldig bra opplegg!

Jeg er med!

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg er også med, må bli en helgen 10-11 passer glimrende, blir det helgen etter kan jeg bare søndag.

hei

over 19 år siden

hei

losby.....eller så gidder jeg ikke bli med

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Kan vi ikke prøve få det til senere enn den helgen slik at vi får med Old Course gutta?

Skjønner det ikke er lett å få med alle....

siste helgen i september?

over 19 år siden

hva med første i Oktober?

hmmmm.. vanskelig dette.

er som du sier Bernt, det er vanskelig å få med alle uansett.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Jeg kan vel uansett...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg tror vi stemmer om vi skal ha turnering. Stemmer på hvilken bane vi skal spille. Stemmer hvilken helg vi skal spille. Stemmer for hvilken dag. Stemmer for hvilket klokkeslett. Stemmer for hvilke ekstrakonkurranser vi skal ha. Stemmer for hvilken type konkurranse. Og ikke minst stemme om vi skal la Tiger McWood Dot Pang være med på turneringen.

Gunnar og Gunder kan spille uansett. Fordi vi er kule vi.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Ja, dæven det var godt sagt, Gunder :-)

over 19 år siden

Jeg stemmer for at Tiger McPøtt ikke får spille.
han får sitte i skottland og surspille der.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

nå begynner allerede ting å skli...IGJEN...
Tulleinnlegg som det forrige bidrar ikke.
Alltid noen som ikke kan uansett.
Vanskelig å bli enige fordi ingen har oversikt.
Noen sier JA og kommer til å trekke seg.
Noen er redd for identiteten sin.
Vi vet ikke om vi får billig greenfee på Miklagard fordi alle derfra har sunket i jorden. Kanskje er de ikke så interessert i å få besøk av mange kritiske golfspillere.....
Fint utspill fra Evje, som sikkert vil sette seg selv på kartet.
Foreslår at vi for det første holder oss til 11 september. Større sjanse for at flere kan stille på en søndag enn på en lørdag.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Webmaster Jarle, har du noen tall til oss, hvor mange personer snakker vi om, 5, 15 eller 50 ???
Får vi antall deltagere og dato først, er det en smal sak å finne bane.
Alternativ dato 9 oktober, på en "sørlig" bane (Evje, Nøtterøy, Larvik, Kragerø...)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

11 September.....
Tja. Det har jo skjedd katastrofer før på denne datoen.... ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Vi jobber med å få inn tilbud fra klubbene, og har allerede faste tall. Men dette samt dato kommer Jarle til å legge ut snart - med et påmeldingsskjema.

over 19 år siden

skal vi krangle om dette også Jalla? jeg foreslår longest drive konkurranse....

:O)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Hmmmm.....

:O) Longest drive......

Gjelder det kun på fairway.... ;-)???

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Man bruker jo å ha "beat the pro" på et av hullene. Der proen slår på samme hull hele dagen, kommer en av de fire i gruppa nærmere får de kule premier.

Kanskje vi skal ha "beat JOnny" på hull 2? Jeg har kjempegode triks for å kutte dogleggen der.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

da har hvertfall jeg sendt mail med påmelding til gunder. hadde vært fett med innlagte konkurranser ja, jeg kan bidra med en ferdig rusta cleveland 588rtg 57 grader wedge i premie hvertfall.

over 19 år siden

Men seriøst. jeg kan ikke svare på om jeg skal delta og evt. bidra med arrangementet før det blir bestemt en dato.

dersom det blir 3-4 eller 10-11 så kan jeg ikke, for da er jeg i Skottland.

helgen etter går bra, og første helgen i Oktober går bra.

WM Jarle, Gunder, King B. ke dekk tru?

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg forandrer min stemme til Oustøen CC.

Jeg kan forresten ikke 24.desember, for da er jeg på Grefsen.

Janec

over 19 år siden

Janec

Bra tiltak med turnering. Ikke la dette skli ut i tulleinnlegg. Ville bare si at jeg stiller og kan ta med 3 medspillere. For oss er stemmene blanke på banevalg, vi har spilt de fleste på Østlandet, men Tyrifjord skal ha turnering den 11/9 til orientering. Håper virkelig at King Ben og webmaster får til dette. Vi gleder oss.......

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Vanskelig å si Tiger McWould if he could!

For meg er det hipp som happ i september. I oktober reiser jeg til Spania og spiller golf 14 dager i strekk så da kan ikke jeg... ;-)

For min del kunne vi jo prøve den 17. Men jeg kan jo ikke bestemme dette alene.....

over 19 år siden

dersom dere ønsker, og datoen blir 11. september, så kan dere jo melde dere på Storøya Open, som er åpen for alle, og da kan Scangolf Terror-turneringen arrangeres som internt arrangement i samme turnering.

dersom det blir 17 eller 18 september, så kan jeg være behjelpelig med arrangementet, så sant Turneringskomiteen vil ha turnering den helgen. Jeg skal spørre, så kommer jeg tilbake til det.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Det var en tidligere i tråden som lurte på om det var grilling på Miklagard. Jeg har nettopp kommet tilbake fra et arrangement der og de serverte nydelig grillmat på terrassen etter runden. Dessuten kaffe og kake under premieutdelingen. Dessverre kjørte jeg, så noen ordentlig forfriskning var derfor ikke mulig.

OK golfbane var det også :-)

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Siden jeg selv er utenlands den 11/9 - så stemmer jeg selvfølgelig på en av de påfølgende helgene - bane er uvesentlig for meg - bare det blir lagt opp til mange diskusjoner underveis og at kveruleringsnivået er høyt!! Bør være en bane som har en ok restaurant - slik at man kan kjøre god foring og premieutdeling etterpå!!

Janec

over 19 år siden

Janec

Hvaskjera ????

Er det noen som kan si litt om fremdriften på dette prosjektet. Hadde vært stilig å få det til etter all prat og diskusjoner....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det kommer påmeldingsskjema snart :) hang on dudes !

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Henger...ler.... men ikke med nebbet...hehe... trekker opp svingen...

Milla Moe

over 19 år siden

Milla Moe

Da er det 19. august. Hvor snart er snart?

spåmann

over 19 år siden

spåmann

Ok her er en liten spådom.

Ikke for å være negativ, men jeg tror ikke dette blir noe av i år, og det kan jeg faktisk sette penger på.

Noen som har lyst til å motbevise meg?

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Jeg skal meg være med, og jeg skal spille med Tiger McWould og Gunder.

Alle baner med ikke Miklagard

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Spåmann: Har du sett innlegget fra webmaster 16/8?

"Webmaster (16.08.05 kl. 16:48)

Det er mye som tyder på at det blir på Miklagard den 10. september. Mer info kommer."

Hvor mye setter du på at det ikke blir noe av?

over 19 år siden

eksperten:
beklager å måtte skuffe deg, men dersom det blir 10. aug. så spiller jeg The old course den dagen......

Hmm

over 19 år siden

Hmm

Tiger, er villig til å vedde mange tusen på at du ikke spiller Old Course den dagen du påstår ;-)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

takk for hjelpen, spåmann.

Tiger, runden din på Old Course har gått ut på dato.......

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Milla:
I dag er det den 19. I går var det den 18. I går sa jeg snart. I dag er det 1 dag etter jeg sa snart. Snart kommer skjema :)

Hvis turneringen blir den 10. - som den sannsynligvis blir, så trenger du vel ikke melde deg på i dag, eller heller ikke neste uke.

Spåmann:
Jeg satser en stratos av valgfri størrelse (som man får kjøpt på Mix) på at det blir noe av turneringen.

I dag på Klubbmesterskapet var greenene på Miklagard 12,3.. Hubba tuppa tupp! Gøy gøy gøy. Mycke gøy. Jeg fire-putta fra 1,5 meter.. hohoho. Enda morsommere.

over 19 år siden

sorry, m\ skuffe igjen. jeg har tidsmaskin, og kommer til \ reise tilbake i tid for aa faa spilt nettopp den dagen. dermed er jeg opptatt den 10. september, for da staar jeg ved tidsmaskinen og .... og....

hmmm..... jaja, da dreit jeg meg ut da.....

hihi

pelle

over 19 år siden

pelle

Håper Mr Ramnefjell blir invitert som Special Guest. Mannen som er opphavet til så mange diskusjoner, men også mange fine timer foran tv, må jo delta med fine visdomsord, seriøst.
Så får vi ihvertfall noe å snakke om senere.. :-)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

han kan kommentere turneringen :D

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Har pratet med min nye leverandør Alpha Golf i kveld, og de bidrar til premiebordet sammen med Aldila og Ashton golf.
Har ett litt sosialt forslag, ta med campingvogn eller bobil, da kan vi samles for skryt og diskusjon utover de sene nattetimer. Ikke det at vi skryter her inne, men- alikevell.
Foresten, lykke til for alle de som spiller KM i helga, spill god golf.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg har en bobil tilgjengelig vil jeg tro, så det skal vi nok fikse. denne turneringen MÅ det bare bli noe av!!! gleder meg allerede :D

Digger

over 19 år siden

Digger

Er det så vanskelig å få en dato på bordet så det går an å planlegge litt ?
Eller i det minst høre litt fra dere som prøver å dra ting i gang.
Hvor står vi nå, hva er alternativene og hva er problemene ?
Ser ut til at ting er i ferd med å koke bort igjen.

dust

over 19 år siden

dust

hvis du leser litt høre opp digger så blir det 10 sep.. trenger du briller eller?

kjøtthue

over 19 år siden

kjøtthue

10 sept er ikke bestemt ennå.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Slapp av gutter, de andre jobber med klubbene og ser etter åpninger, men at de ser ut foreløpig som 10. september Miklagard, så får vi avvente til påmelding.....

Håper flest mulig får sjansen til å bli med og skape en annerledes turnering for ALLE som vil delta....men selvsagt forbeholdt de som bidrar her på ScanGolf, kanskje webmaster får filtrere påmeldingslisten etterpå.....???

idot

over 19 år siden

idot

Du bernt bidrar ikke med mye så du er vel utelukket. Du er enig der er du ikke?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Mmmm koselig. Dette er det varmeste debattforumet nord for kenguruland. Bare positive og snille mennesker. Alle tar vare på hverandre på den skjønneste måte.. Mmmmm.. Her trives vi !!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Ligger an til å bli mye koz og klemz i denne turneringen...

dass

over 19 år siden

dass

For håpe du klarer og gå under 100 slag da bernt. Stakkars de som må gå i flight med deg. Må lete hele tiden og på miklagard er det jo ikke mye skog;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Null skog. Men teit rough. Jeg slo flere andre-baller i går enn første-baller. DET er godt gjort det.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

dass, idiot, null og dust. Hva er så inspirerende med å slenge ut dritt og lort til alle og enhver ? Og mobbe andre ????
Tipper dere er deltagere i diskusjonen under deres normale nick, men så får dere mentale forstyrrelser og bare MÅ slenge møkk.
Uansett så nærmer den 10 sept seg, og siden ingenting har blitt bestemt enda så har jeg nå bundet meg til andre aktiviteter den dagen. Sorry, I'm out.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Da ligger det et påmeldingsskjema på sidene.
Velg "Debatt-turnering" i menyen.

Det er nå fastsatt at turneringen spilles på Miklagard Gk lørdag 10. september kl. 1400.

Siden oppdateres fortløpende med informasjon!

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

VIKTIG:
De som allerede har meldt seg på til "Gunder" må gjøre dette på nytt ved å bruke påmeldingsskjemaet!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Pøh.

Jeg heter ikke "Gunder", men Gunder.

Pøh

Bernt

over 19 år siden

Bernt

idot.
Håper du melder deg på slik at jeg får se deg spille, kanskje jeg får være tilskuer da, siden jeg bidrar så lite, og kan følge deg hvert skritt du tar.....kanskje du blir litt småsvett av det....det hadde jeg blitt, med en som meg i hælene ;)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Har ikke hørt et døyt om greenfee på turneringen??? Jeg betaler bare ikke full pris på Mikla for en runde golf.....kanskje jeg har oversett noe?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Trodde stemningen var blitt så koselig siste del av sesongen og at vi alle skulle være venner en dag, men alltid noen som skal ødelegge.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg vil også gjerne vite hva det koster før jeg melder meg på...fint om noen får sjekket opp dette.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Det står klart og tydelig kr 500 i greenfee på skjemaet!

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Host opp prisen, vi forventer en saftig rabatt !!!!!!!

Bernt

over 19 år siden

Bernt

sorry, så det først nå, prisen

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

OK, sjekket prisen på påmeldingsskjemaet.
For mye for meg, drar heller til Sverige og spiller Strömstad-driven.
mer prestisje og mindre penger.

Petroleum

over 19 år siden

Petroleum

Bare husk å fylle full tank før du kjører nedover ;)

Diesel

over 19 år siden

Diesel

Og husk å kjøpe masse kjøtt og sprit og tobakk og ganskje en golfkølle eller 2.
Hvor mye er greenfee og hvor mye er turneringsavgift som går til premier osv ???

veggiss

over 19 år siden

veggiss

litt skuffende at mikla ikke kunne tilby dette til en litt rabattert pris, 500 er jo standard green fee etter kl 14

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Fikk aldri vite hva de på Tyrifjord klarte å tilby?

Burde visst det før vi stemte over hvor vi skulle spille....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det var ikke noe annen rabatt å hente enn at vi får hjelp av personalet på Miklagard til arrangeringen.

Vanlig greenfee er 500 etter klokken 14 på lørdager.

Jeg sjekket med andre klubber og vi fikk selvsagt ikke rabatt hos dem heller ettersom presset av greenfeespillere i helgene er godt nok til å føre full pris.

Så de får bli med de som vil da :) De som syns det er for dyrt kan jo alltids fylle opp tanken å kjøre. Man kommer langt med 200 kroner i drivstoff.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Arranger turneringen i Sverige da vel!! F.eks på Eda - de har sikkert nok plass og er billig og bra å spille. En drøy time fra Oslo med litt tung høyrefot!!

Kongen av Skollenborg

over 19 år siden

Kongen av Skollenborg

Jeg liker ikke å være negativ, men jeg antar Miklagard har lyst å vise seg frem fra en positiv side etter all pepperen de har mottatt her.
Hvor mye hjelp fra personalet trenger vi egentlig til gjennomføringen.
Jeg stiller gladelig opp som sekretær dersom det trengs.
Dessuten er ikke kl 14 på en lørdagskveld den tiden jeg er mest tilgjengelig. Da vil jeg tidligst være hjemme kl 23, og det er ikke det mest populære.
All honnør til dere som har utført en jobb med å få denne turneringen i land, men gjengen rundt meg er ikke fornøyd med hverken pris eller tidspunkt. Børje og andre som bidrar med premier bør jo også ha litt.

Kystindianer

over 19 år siden

Kystindianer

Kragerø har gratis greenfee for singelhandicappere, og det er jo nesten alle som debatterer her. Da kan pengene brukes på hotell og transport i stedet.

Hmm

over 19 år siden

Hmm

Kjempe ide :-) Jeg må bare bruke HCP kortet fra 94 så kan jeg også spille :-)

Hör ni gjökorna???

pelle

over 19 år siden

pelle

Det er ikke med lett hjerte jeg er litt negativ nå, men kl 14 på en lørdag.. Det er sent.
At det koster 500 skal jeg nå alltids greie, men trodde virkelig Miklagard skulle hoste opp en helt annen pris.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da får vi bare se hvor mange som er interesserte da. Helt kurrant å ikke ha råd til dette.

Lurer på hvilken pris dere hadde forventet dere. Og jeg lurer også på hvorfor Miklagard skal "forsvare" seg med å invitere scangolfere til halv pris.

Jeg stiller gladelig med flere dusin prov1-baller som premie for å ha det sosialt en lørdags ettermiddag. Børje og Gunnar Bull stiller også med litt premiering. Og andre stiller gjerne opp som arrangører. Hvis ikke det er godt nok å betale en greenfee for så blir det ikke noe av turneringen. Jeg orker ikke kjøre i 4 timer til Kragerø bare for at greenfee er gratis - men det er jo bare meg ;)

Men jeg tror det må komme seriøse forslag om andre steder ganske ASAP hvis vi skal klare å arrangere denne turneringen i september. Så dem som føler seg opp peis på å sjekk priser andre steder.

Håper vi får til dette - det hadde vært morro.

pelle

over 19 år siden

pelle

Hvorfor Miklagard kunne kommet opp med en bedre pris?
De har jo alltid sagt at de ikke trenger noe greenfee spill, budsjettet er satt til å gå opp uten det.
De kunne da som en hyggelig gest og ettersom tiden er heller dårlig gitt en bedre pris mener nå jeg.
Men som sagt, det er ikke pengene det skal stå på, heller klokkeslettet.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Du skjønner jo ikke at det er et marked der ute. Hvis vi skulle få et sinnsykt tilbud sammenlignet med bedrifter som arrangerer bedriftsgolf - så ville det ikke sett så pent ut.

Det koster å kjøpe en halvliter. Om vi bestemmer oss for heller å samle 90 stykker på Aker Brygge så får vi neppe halvliterene til halv pris.

Vi får vel bare se hvor mange som har lyst å bruke en lørdag på dette da. Vi lever i et demokrati ;) styrt litt av Scangolf da.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Aldri spilt Miklagard før, nylig skrevet meg kraftig ned i handicap, og har ikke bil. Men har meldt meg på, og satser på å komme meg opp til banen på en eller annen måte. Regner med at noen kjører fra hovedstaden..

Veldig bra initativ!

-olemartin som sannsynligvis også kjøper noen halvlitere til full pris på miklagard etter runden også ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Olemartin du kan sitte på med meg. Send meg en email så ordner vi det ;) gunder@framebase.com

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Jeg har nå meldt meg på, og stiller som nevnt med premier i tillegg. Spilte totalt ræva under klubbmesterskapet i helgen og misset køtten (hehe), så jeg blir trolig lett å slå i hvert fall :-)

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Jeg har også meldt meg på. Til tross for at jeg kjenner Gunder.

Fick Naldo

over 19 år siden

Fick Naldo

Påmeldt!

Bra initiativ. Blir moro med competitive golf mot folk med så mye meninger...

veggiss

over 19 år siden

veggiss

da er jeg også påmeldt :D

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg også.

Cavalier

over 19 år siden

Cavalier

Beklager, men jeg fikk akkurat vite at jeg må til utlandet med jobben og er borte over helgen 10 sept. Hadde gledet meg til å være med på denne turneringen. Jaja, får satse på at det blir en suksess slik at det blir noe igjen til neste år.

Lykke til alle sammen!

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Cavalier.
Prestasjonsangst......???

King Ben

over 19 år siden

King Ben

I´m in......

Runar Nyrud

over 19 år siden

Runar Nyrud

Bra !! Vet ikke om jeg kan ennå men....

Et par spørsmål:

1 runde golf, samling på klubbhuset etterpå regner jeg med, og premieutdeling.......

Hva etterpå ? Mat ? På klubbhuset ? Hvor lenge er klubbhuset åpent ?

Jeg regner med å ha bobil, kan den (med innhold) stå på parkeringen over natta ?

Cavalier

over 19 år siden

Cavalier

Ja Bernt, det har mye med prestasjonsangst å ha en jobb!

veggiss

over 19 år siden

veggiss

veldig bra spm det siste der runar, jeg har også 99% sikkert en bobil og det er jo en fordel om den kan stå der over natten ja. jeg er klar for fest etterpå hvertfall :D

er det lov til å ta med caddie? i såfall kommer mrs. veggiss og triller tralla for meg...hehe

Janec

over 19 år siden

Janec

Har meldt meg på og skal prøve å få med meg 4 av mine Golf Buddies på dette selv om vi alle har fra 18HCP og -->.
Spilte Miklagard på mandag og det var ikke noe galt med banen denne gangen heller. Bare med slagene etter den fine prøvesvingen.
Gleder med til å treffe alle nick'ene og da er vel 500 er grei sum.
Takk til King Ben , webmaster og Gunder og alle andre for er bra initiativ. Håper at mange kommer med en positiv/humørfylt innstilling, så får det heller bli nok en "reality-check" på denne Monsterbanen.
Sees

over 19 år siden

lol.... Mrs. Veggiss.....

ser for meg agurken og gulrota komme trillende med trilletralla full... hihihi.....

by the way. grunnen til at det ikke ble sjekket noe Tyrifjord priser er vel at det var meg som i det tilfelle skulle bidra til arrangementet, og siden jeg er bortreist den helgen, blir det ikke noe hjelp fra meg....

ikke bitter, bare borte..... og spiller golf..... 8 dager slagturnering.. hehe

Gunder, gjem en boks med Prov1 til meg da... har ikke testet de enda.

;o)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Janec m/venner & Veggis: jeg sjekker rundt bobil-muligheter på parkeringsplassen. Info kommer senere.

Caddie er veldig lov - men da må dere love å dele premien :)

Tiger: Du kan faktisk få masse splitter nye baller. Dem ligger i vannhinderet foran greenen på hull 16.

pelle

over 19 år siden

pelle

Er det sånn at det er åpent for venner og kjente også eller kun de som nærmest kan bevise at de har vært aktive her?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Tiger: hehe...selv om hun spiller golf selv, så tror jeg ikke hun duger så mye til annet en å trille tralla mi. blir fort en 20-40 meter feil når hun skal bedømme avstand innenfor 50 meter av green.

faen ass....dette skal bli morro!!! gleder meg som en liten unge.

Espen Hauan

over 19 år siden

Espen Hauan

Ser poenget med at dere har valgt Miklagard, men dere er hjertlig velkomne til å arrangere slike turneringer på Randsfjorden gk. Anlegget er perfekt til slike turneringer, med eget hotell mellom 1. tee og 18 green. Banen er kjempebra i stand nå og dere kunne fått greenfee med overnatting for 595,- inkludert adm. av turnering. Kun 1. t og 20 min fra Oslo. Shotgun eller starttider fra morgenen.

Hmm

over 19 år siden

Hmm

Det hørtes topp ut Espen. Billig var det også...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

INFORMASJON:

- Bobiler er ikke noe problem på Miklagard - men det er beklageligvis ikke noe strømuttak der. Ta med heftige batterier :)

- Pelle: dere kan selvsagt melde på venner også ja.

- Runar: vi forsker litt på eventuell bespisning etter runden. Stay tuned!

- Miklagard sponser noen smukke glasspremier.

NY TID:

- 13:30 lørdag den 10. september. Vi har booket 9 flighter/grupper så langt. Ved overpåmelding må vi eventuelt booke flere start-tider.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Er flertallet her inne en haug meg sytekopper og kverrulantar?
Nå er det tatt ett initiativ til turnering, påmeldingen er startet og pris og sted er avgjort. Hva er så hensikten med å klage og syte over sted, tid og pris? Enten er dere med på dette, eller så blir dere hjemme. Skulle ikke tro dere har større problemer med 500 i greenfee enn med 350, har dere problemer med dettte er det vel på tide å finne på noe annet å gjøre.
Jeg er i alle fall påmeldt, og gleder meg til å treffe alle disse rare menneskene, bare det er vel verd 500 lappen.

AlbaTrost med campingvogn

over 19 år siden

AlbaTrost med campingvogn

Er det noen som har et lite strømaggregat ??
Hvor langt er det til nærmeste stikkontakt (eller strømførende luftledning)
Har stolpesko og kabel med klemmer, så vi skal alltid få tak i strøm.
Har også 100m skjøteledning i garasjen....
Og så har jeg lyskastere, fyrstikker (bål), flaske-fôr.
Jeg foreslår spekemat-kveld....

veggiss

over 19 år siden

veggiss

dette skal bli så gøy!!! spekemat er bra, er det noen som bor nærme grensa som kan ta en harrytur? :P

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Oi oi. Spekemat er jo en lur plan. Lett å stelle i stand - og den blir ikke kjaffsete mens vi spiller :) jeg tenkte å lage en heftig asiatisk supergryte. Men tenk så tullete de nudlene blir etter 5 timer?

Noen som er flink å sy spekemat? I så fall, hvor mye cirka må vi ut med for å stelle det i stand? Spekemat og øl går bra sammen - synd jeg blir å kjøre bil.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Gunder. Du kan vel bare sette opp et telt på green 18. Du kan låne et av meg.... ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Grrrr. Du er vanskelig å få tak i Mr Ben. Grrr. Plipp på tråden min om du får tid. (41045942) ;)

Anonym reddhare

over 19 år siden

Anonym reddhare

Hadde tenkt å melde meg på, men ønsker ikke å kople nick opp mot navn. Prisen er akseptabel om det er innkludert turneringsavgift.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Vi vet hvem du er. Vi vet hvor du bor. Bli med i varmen, ellers må vi hacke ;) Prisen er inkludert turneringsavgift ja.

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Hvis det er øl: Gunder: Jeg skal sitte på.

Ranur

over 19 år siden

Ranur

Anonym reddhare: lag et nytt nick mot navnet ditt da så er det ingen som vet hvem du er..... det er jo åpent for andre enn bare de med nick så.....

Zibben

over 19 år siden

Zibben

Da er jeg også påmeldt!
Tenkte på Strømstad driven selv, men den er innstilt i år pga at turneringssponsor ikke hadde plass til dette i årets regnskap.....

Heldigvis er det en Scangolf turnering som et godt alternativ :-)

See you at Mikla

Zibben (som har fribillett for en dag på den herlige banen)

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Dette vil jeg ogsaa vaere med paa! Selv om Miklagard er naerme Gardermoen er det litt droyt og reise fra California. Oensker derfor at dere arrangerer denne turneringen i begynnelsen av August neste aar.
Booker herved flight med Bernt for 2006.

Starter naa treningen paa en klassisk to-plans swing som vil lede Bernt inn i dype depresjoner og taste-angst paa Scangolf.

Sportslig Hilsen
Tore P.

Anonym Reddhare

over 19 år siden

Anonym Reddhare

13 påmeldte til nå. Tør jeg å møte dere andre face til face da?

Front

over 19 år siden

Front

Og jeg gjennomfører min egen ScanGolfturnering for debattanter i Marokko. Blir ikke mye spekemat her nede :-(

veggiss

over 19 år siden

veggiss

anonym: jeg biter ikke for å si det sånn, tror heller ingen andre her gjør det. folk er gjerne mye snillere i virkeligheten enn på internet ;)

over 19 år siden

ikke Gunder. han er livsfarlig i virkeligheten.......

JOnny derimot, er som en liten kattunge.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Tore P.
Du har nok ikke fått med deg et par vesentlige ting:

1) Ingenting er så vakkert som å se Fred Couples og Nick Faldo svinge, i mine øyne........så hvorfor skal jeg få depresjoner av å se på kunst og estetikk som når disse svinger??? Du tilskriver meg meninger jeg ikke har. Men jeg er klinkende klar på hva som er mest effektivt, svingmessig, for det er pure science, men ikke alltid det er det meste estetiske;) PS! Jeg svinger som ei kråke, men kan delta ;)

2) Hadde det ikke vært for fotballskaden min hadde jeg neppe kommet bort i NG, så dette er eneste mulighet for meg med nakke og ryggtrøbbel å få spilt golf.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Synes ikke innlegget ditt var særlig "sportslig" Tore P

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Du Bernt!!!

Nå har du hatt mange synspunkter om det meste her!! Men du har enda ikke meldt deg på!!

Hva skjer??? Tør du ikke møte oss med din NG-sving? ;0))))

Du er jo en sentral person her inne...... Trodde faktisk du skulle være en av de første som meldte seg på.

Litt skuffet må jeg si........

Gunder

over 19 år siden

Gunder

La oss for guds (og alle andre mulige guder som stiller opp) skyld ikke ha NG debatt i alle jordens debatter og alle jordens forumer.

Er det mulig å lage filter Webmaster? automatisk fjerne ordene: "ng, moe, fotballskade og kattunger"?

Einstein

over 19 år siden

Einstein

Jeg venter fortsatt på at Ulf Laurang skal melde seg på. Vil gjerne ha hans underskrift på hcp-kortet når jeg skriver meg ned

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Ikke meningen å forvirre noen nå. Men....

Jeg registrerer at det er veldig få som er meldt seg på ift hvor mange innlegg det er her.... Noen har jo utrykt at det er dyr greenfee osv.

Jeg har et klart opplegg på Skoger Golfbane med en hel pakke.

Denne pakken inneholder greenfee, arrangement, grillbuffet og rabatterte gavekort som premier......

Dette er kunn en telefon fra virkelighet. Om dette medfører at flere blir med er det jo noe å tenke på.

Banen er det ikke noe å si på. Det har vært arrangert p4-tour der også. Her er det også mange dogger å kutte ;o))))

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Sorry! Glemte prisen....

Det er 600 totalt. Glemte også at det inneholder baguetter før start....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jepp. Jeg er forvirret allerede.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Men ikke mer forvirret til å si at turneringen blir på Miklagard den 10. denne gang. Flott at vi har flere tilbud til neste gang ;)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Misforstå meg rett Gunder!

Jeg er med uansett hvor det blir! Om det så arrangeres på Valderrama.
Det eneste jeg tenkte på er at det faktisk kan være noen som har veldig lyst men sliter litt med lommeboken. Derfor dette utspillet. Jeg ønsker at alla blir med og penger bør ikke være et hinder.....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg forstår deg helt korrekt ;) Hvis det er for dyrt med 500 tipper jeg 600 også er for dyrt. Men nå har folk begynt å melde seg på, og det blir bare klønete å starte ny påmelding en gang til. De som synes 500 er for dyrt på Miklagard lar bare vær å spille. De kan komme neste gang når vi kanskje har en bedre deal.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

syntes prisen var stiv først jeg også, men ved nærmere ettertanke så er det vel ikke så ille alikevel. om det var 350 så er ikke diffen mer enn 150 kroner, tre halvlitere mao ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

veggiss: det kan fort bli tre halvlitere om vi skal spille fra svart. Da er det langt fram til rød tee innimellom ;) så hver gang du blir nervøs på tee'en, må flightmedlemmene dine få halvlitere.

Dette blir en genial turnering. Kanskje hvit tee er nok :p Eller.. Kanskje gult burde holde.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Med de lengdene som det har vært snakk om her blir ikke svart noe problem ;o))) he-he.... (we´ll see)

Når vi først er på Miklagard bør vi vel spille fra svart. netto Slag....

704

over 19 år siden

704

Jeg får uansett ikke mulighet til å være med, men jeg vil nå si min mening om konkurranseformen uansett.

Det burde absolutt spilles slag, og det brutto. Handicapjustering syns jeg blir litt for uproffesjonelt i en slik forsamling med fantastiske golfspillere. Dessuten er det jo (i noen debattanters mening) de beste spillerne som kan mest om golf, så da får man jo avklart en gang for alle hvem som har rett i alle diskusjonene her inne. Det bør derfor ikke ta lang tid før alle middelhavsfarere og høyhandicappere (som stiller) holder kjeft om ting de ikke har peiling på ;o)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Om du tar en titt på deltagerlisten 704 så ser du at snitt hcp ligger på 16,4.

Da er det idioti å spille brutto slag når det kun er en handfull s-hcp med.

Denne turneringen er ment å være sosialt og gøy for alle, ikke kun de med hcp under 10......

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hahahahaha. Nice one 704 ;)

Andre konkurranser vi må ha med:
- longest drive hull 17?
- closest to pin hull 5 og 10? gøy med to sjanser ;)

Kan ha:
- closest to pin på to slag hull 6 eller 13 (par 5)? Flagg i fairway, eventuell greenmarkering til King Ben og Cavalier ;)

Andre ting jeg har glemt?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Chicken Ben

Gunder vet hvorfor jeg må avvente påmelding, men kan ikke si årsaken her.......hundevalpen blir det vel en råd med, men ikke det som kan crash'e, venter på svar der....

Sjansen er fremdeles stor for at jeg stiller BennyBoy. 75% siden det er fire helger i september

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Bernt! Nåen spes. grunn til at jeg skulle få tillnavnet Chicken?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

medisineringspratet ditt går ikke upåaktet hen.....er litt lei av det.
Går vel an å være engasjert og gi av seg selv, men ikke sagt at jeg er "fyrt opp" for det......

MEN å tilskrive folk medisinske diagnoser har jeg svært lite til overs for, det er en billig hersketeknikk

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Bernt, kom deg ut på banen og spill golf i stedet for å sitte der og klynke sammen med hvalpetassen din. Jeg går ut klokka 15, kommer du ????
Ser ut til å bli en orntlig regnkveld, hærelig med tanke på at jeg bare senker hcp når det regner....

Bernt

over 19 år siden

Bernt

liker ikke tonen din Jalla!

litt kort varsel, 30 min

veggiss

over 19 år siden

veggiss

hadde jo seff vært kult å spille fra svart, men er nok rimelig sjanseløs fra den lengden. hvit eller kanskje helst gul er vel best for meg, en jeg stiller opp uansett lengde.

Janec

over 19 år siden

Janec

Kan noen si hva slags turnering det blir, netto slag eller stableford.
Flere klasser?? Er påmeldt men flere av mine GolfBuddies ( som e medlem av SG ) lurer også på det.

Og JEG vil gjerne møte BERNT, og andre med en positiv innstilling.....

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Regner med at det blir netto slag.
Det er det mest retferdige for alle iom at snittet ligger på ca. 15 hcp.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Etter litt prat med Webmaster foreslår vi enkelt og greit Stableford, eventuelt netto slag. Hvis det blir mange spillere kan vi dele opp i klasser, men det tar vi siden. Det er meningen å ha en sosial turnering, og som King Ben sier ser vi på handicapene når vi bestemmer endelig turneringstype. Mulig det blir ekstrapremie til den med flest birdies, eller best brutto.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Kan dessverre ikke være med selv, men har et forslag til turneringesform, som jeg fikk en ide om etter å ha lest tråden om hcp-krav på teesteder.
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=23459

Det er enkelt å greit "bruttoslag med teestedsjustering for hcp".
Dvs. de med lavest hcp fra hvit og de med høyest fra rød, og de resterende fordelt jevnt over det antall teesteder som er mellom.

Dette er jo et forum som skal være med å utvikle den norske golfen og bør derfor være åpen og eksperimentell i sine turneringsformer.
Blir det en suksess så vurderer jeg å patentere turneringsformen og kalle den for SnoopScan.

704

over 19 år siden

704

King Ben, tok du ikke ironien??

Gunder

over 19 år siden

Gunder

704... Jeg mener å ha lest en plass at barn ikke skjønner ironi før dem er 10-11 år... knis..

King Ben: henviser ikke til deg altså ;)

Snoop: japp ikke så dum turneringsform. Man får jo forskjellige antall slag fra forskjellig tee så det er helt kurrant. Men det er en turneringsform som favoriserer de med høyest handicap. Jo lengre bak an stiller seg, jo bedre må spillet sitte den dagen for å spille til hcp, selv om man får flere slag. Men det hadde vært gøy å prøve ja. Vi får se hva folk mener :)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

heh...forrige gang jeg spilte fra rød fikk jeg 47 poeng, jeg har ikke lyst å spille fra rød på mikla. ikke at jeg slår veldig langt ellerno, men regner med da de fleste fairwaybunkerene osv er ute av spill da.

Einstein

over 19 år siden

Einstein

Jeg vil spille fra svart, må ha litt valuta for pengene. De som synest det er for langt kan dra til Bogstad

Zibben

over 19 år siden

Zibben

Jeg spilte Mikla fra svart under ama touren, og den er ikke særlig lett da..
Da kommer all den sanda de har hentet fra Sahara inn i bildet, og på siste runden der, var jeg i det som var av bunkere i utslagssonen..
Gikk på en liten smell da gitt...

Einstein: Tror du får nok valutta for pengene fra hvit eller gul tee. men du får selvsagt mer frustrasjon fra svart..
(har du meldt deg på da???)

Jeg stiller med en 50lapp til de som skriver seg ned fra svart tee!

Zibben

Einstein

over 19 år siden

Einstein

Vi har jo spilt fra hvit før du og og jeg, Zib, og da vant JEG mot alle odds til tross for 6 straffeslag i vannhinderet på 16, remember ??? Nå gir jeg deg som er en mye bedre spiller muligheten til å få revansj fra svart. Eller ble du bleik etter ama-touren der ??
Har cruiset gjennom fra hvit tidligere, nå er det svart som gjelder.
Golf SKAL være vanskelig, lette ting som blir gjentatt for ofte blir kjedelig.
Foreslår slaggolf fra svart for de med single hcp, og stablefordkos fra gul for resten.

Chip

over 19 år siden

Chip

Når er denne turneringen? jeg stiller selfølgelig. Miklagard er alltid morsom

Zibben

over 19 år siden

Zibben

Einstein: Jasså er det denne karen :-)
Jeg husker godt den hjulvispen nede i vannhinderet på hull 16 hehehe..
Jeg tar utfordringen på strak hånd, og gleder meg til å se det støvete utstyret ditt komme i bruk igjen (etter en kort frustrasjonspause) :-)
Men på den andre siden, pleier du jo å spille godt sammen med meg. HIO og greier... makan..

Chip: Les gjennom hele bloggen, så ser du. (lør 10.sept.)

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Hallo i luken!
Det virker som om noen missforstod.

SnoopScan er altså en ren slagturnering(heter ikke det brutto slag), hvor den eneste kompensasjon for hcp er forskjell i teested.
Altså ingen stablefordturnering, eller fratrekk av tildelte slag.
Komprende!

PS! Tror jeg må være litt tydeligere når jeg sender inn turneringsformpatentsøknaden...
:-)

over 19 år siden

jeg skjønte det. bare de andre (de som får spille) som er dumme....

:O)

Einscjhtein

over 19 år siden

Einscjhtein

Hvorfor ikke la folk få spille hvra hvilken tee de vil og bruke antall tildelte slag de får der de spiller.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Snoop: AHA !!! hehe.. Så lurt. Jeg er litt treig ja men nå skjønner jeg. Morsom ide ja.

Synes det høres fett ut det Einstein sier. Man spiller fra den tee'en man vil og regner bare netto-resultat. Da får alle spilt far der de ønsker.

Chip: http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=pam

Zibben: hah.. enkelt å skrive seg ned fra svart. det gjorde jeg på amatouren. Men la oss ikke snakke om den andre runden, og heller ikke om KM-resultatet ;) Ikke mye nedskrivning da nei. Spesielt når jeg tenker på 18. tee: "Nå har jeg 36 poeng. Nå skal jeg skrive meg ned. Oi der driva jeg i bunkeren. Ops der slo jeg en dbl."

Golf er no dritt.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Gunder: høres fra ut det, tror ikke de to slagene jeg får ekstra fra hvit i forhold til gul vil være nok, jeg stiller derfor på gul tee hvis det er mulig.

en annen morsom greie man kan ha er at hvis noen i ballen treputter en green, så må de putte med rosa ball helt til noen andre i ballen treputter. dette blir jo et lite regelbrudd (spille på feil ball), men hvis folk godtar det så er det jo bare gøy :)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hehe veggiss. Morro. Jeg fireputta i klubbmesterskapet, fra 1.5 meter. Hva ville straffen vært da? ;)

Einstein

over 19 år siden

Einstein

Hvis du 4-putter blir straffen å spille neste hul med en ORANSJE BORDTENNISBALL fra STIGA

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Etter at jeg nevnte denne turneringen i min klubb, har mange spurt om å få være med.
Kanskje flere kan gjøre det samme og få med seg flest mulig. Jo flere jo morsommere....

pelle

over 19 år siden

pelle

Bare jeg slipper å slå ut kl 17 pga "alle" skal bli med så...

veggiss

over 19 år siden

veggiss

det er vel reservert 9 starttider. nå vet jeg ikke intervallene på mikla, men den siste ballen vil da gå ut klokken 14.50 med 10 min intervall. overlever nok det. blir turneringen full, 36 stk, så blir nok det bra tror jeg :D

Runar Nyrud

over 19 år siden

Runar Nyrud

Texas 2-manns lag fra sort... ;-)

John Wayne

over 19 år siden

John Wayne

Da må Runar stille i Stetson-hat og cowboy-støvler samt kløv-hest i stedet for tralle.....

Proff Essor

over 19 år siden

Proff Essor

Runar, det here ikke texas for 2-mannslag.
Såkalt Texas-scramble er når ALLE i en ball spiller scramble sammen.
2-manns scramble er noe helt annet, og en ganske fin konkurranseform.
Texas-scramble er for kjerringer og ferskinger som ikke kan spille.
Sist jeg spilte Texas kunne da andre ha holdt seg hjemme, for som single handicapper teamet opp med en 34 handicappet 13-åring og 2 seniordamer med grønt kort og slaglengde max 80m med driver fra tee hadde ikke de andre så mye å bidra med. Jeg slo selv 76 av 83 tellende slag.
Ene dama som ikke hadde fått brukt sitt slag en eneste gang ble dritsur og forlangte at hun også fikk inn et tellende slag når valget lå mellom hennes ball i fairway-bunker 10m fra der hun slo, eller min ball i semirøffen 2m fra greenkanten 160m lenger fremme. Vi lot henne få lov, og fikk trippel i stedet for sikkert par.
Har hørt at Texas-scramble skal være en svært populær turneringsform på Kongsberg.....

Scramble

over 19 år siden

Scramble

har som regel krav til minimum 3 utslag per spiller. Da har du max 9 utslag. Saa enten spilte du en turnering du kunne vaert foruten eller saa broet dere reglene. Uansett har du misforstaatt poenget med 4 paa laget...og det er vel ikke rart at dine slag som regel var best?

Mia

over 19 år siden

Mia

Er det noen damer som har meldt seg på turneringa?!

over 19 år siden

Proff Essor faller inn i gruppen mennesker som har rett til å uttale seg, og som er flink til å spille golf.

Et menneske vi andre kunnskapsløse høyhandicappere bør respektere, og være enige i. disse gutta vet alt, og har alltid rett.

Sosiale antenner derimot, det ser ut til å mangle totalt.

Texas Scramble er en sosial turneringsform, hvor alles ferdgiheter blir tellende for alle.

Dersom du hadde 76 av 83 tellende slag, så tviler jeg på :
1. at du er singlehandicapper, men derimot heller en egoistisk jålehandicapper som ikke har respekt for andre som er i en situasjon som du selv var i for en tid tilbake
2. at du er noe annet enn en skrønemaker som prøver å kuppe denne tråden som handler om en turnering og ikke om særinger som ikke vil dele med andre.

hehehe......

pick one.....

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Har egentlig ingenting på hjertet, vil bare ha tråden høyere opp igjen. Må jo prøve å få med flere enn de som er påmeldt til nå.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hehe den støtter jeg Børje. Bra tiltak.

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Ja...tror jeg tar sjansen å melder meg på jeg også...... Blir helt sikkert en opplevelse.... :)

Janec

over 19 år siden

Janec

Hvordan går det med arrangementet. Er alt i rute?
Ser at vi er oppe i 24 påmeldte pr. nå. Synes det var litt få.
Forslag til webmaster at det lages et banner e.l. på forsiden eller Com siden som forteller at det faktisk bli arrangert en turnering for ScanGolf medlemmer i år. ellers enig med Børje, få tråden høyere opp.

Mia spurte om det var påmeldt noen damer, hun har ikke fått svar, jeg bare lurer på hvordan det går....

pussa

over 19 år siden

pussa

Tror ikke scangolf har så mye med selve arrangemenetet. De hjelper bare med påmelding og sånn. Tror ikke de kommer til og være der oppe selv.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Pussa. Du tar feil......

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg tror ikke det er noen damer som er påmeldt til nå, men vi ønsker oss jo det! Kjør på golfens kvinner - dette er deres livs sjanse!

Alt er i rute.

Trude Lutt

over 19 år siden

Trude Lutt

Hei gutter. Jeg skulle gjerne vært med!

Hadde det ikke vært for at jeg egentlig er mann.

Og allerede er påmeldt...

Synd det.

Trude Ludt

over 19 år siden

Trude Ludt

Forrige innlegg er fra en navnetyv.

Trude Lutt

over 19 år siden

Trude Lutt

Vel - egentlig har jeg brukt dette nick'et til og fra i over ett år. Hvis du, Trude Ludt (med "d") ønsker å benytte det mer enn meg, så er det jo bare å reservere det...

Koz

pussa

over 19 år siden

pussa

king ben. Hvorfor tar jeg feil da?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Ville bar få tråden lenger opp på siden.... ;-))

golfer

over 19 år siden

golfer

Hva blir opplegget her? Er det noe turneringsform som er bestemt? Hvem har ansvar for at alt går i orden med registrering og scoremottak og sånn. Bare noe spm her.

Mia

over 19 år siden

Mia

Er det for sent å melde seg på?!

b

over 19 år siden

b

Kan vi ikke bare skrive scoren med en gang (det er jo data vi kan) - jeg fikk 37,5 poeng - noen bedre. Snakker om - 250 innlegg

Anton Reveriet

over 19 år siden

Anton Reveriet

Hallo! Hvor blir det av temperaturen her??? Skal det ikke være noe oppvarming før turneringen neste helg? Er det pause nå slik at dere kan starte oppvarmingen på torsdag eller noe sånt? Håper det kan bli et ordentlig vorspiel slik at ikke golfspillet og vinnerinnsinktet skal ta overhånd. La det bli samme temp på Mikl som her inne. Da vil de merke det helt opp til Nes og ned til Båksta at det er på "garden" det skjer.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Det blir nok mye innspill på fredag :-)

PIMP

over 19 år siden

PIMP

Kan noen svare på dette:

NÅR er fristen for påmelding ?
Når legges det ut startliste ?
Spiller vi netto slag eller STBford?

(Og hvor mange EXTRA slag får jeg tildelt hvis jeg stiller med 6 kvinnelige caddier iført T-shirt og håper at det regner?)

Ka du tru, arrangør????

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hellu folk. Det står da vitterlig "Påmeldingsfrist: 5. september kl. 1600" på påmeldingsskjemaet ;) Så nei. Fristen er ikke gått ut, ennå. For at vi skal orge ting og tang og ting med tang, så har vi satt denne fristen. Mer info om startlister og t-shirts til caddies kommer senere. Ser ut til at det blir 6 flaiter/flighter/grupper/baller som blir å pøtte/putte/patte rundt på Miklagard. Kanskje vi får med en gruppe til?

Det blir nok netto slagturnering fra valgfri tee - så får de som vil spille fra svart, og de som ikke vil gul/hvit, og damene kan jo tøffe seg fra gult og banke oss gutta derfra. Høres ut som en god plan.

Det blir forresten helt utrolig flott premiering! Mat-arrangement forskes på de første dagene til uken og presenteres asap.

pelle

over 19 år siden

pelle

Ja, kommer Mr Ramnefjell eller? Synes vi godt kan invitere med Ole Petter W. også nå etter de siste diskusjoner :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her