Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Den evinnelige lengdedebatten!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Debatten "jeg tror deg ikke fordi det er jo (nesten) like langt som de beste på pga touren" har jo pågått en stund ;-) Men folk bruker gjennomsnittsdataene fra pgatour.com, og tar ikke høyde for at gutta kan drive *langt* hvis de vil. Det viser denne ukes PGA championship der longdriverne ikke har noe problem med å drive 350 yards +.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Problemet med debatten er at lengde og carry brukes om hverandre!

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Problemet er at mange golfere observerer feil og tror at de har slått mye lenger enn de tror. Slik at de får urealistiske oppfatninger om sine prestasjoner. Enig med bernt i at man snakker om epler og bananer om hverandre.

Observant

over 20 år siden

Observant

Nå er forskjellen på totallengde og carry heller liten på PGA, noen ganger ruller ballen bare 3-4 m.
De her inne som tror de driver så jævlig langt kan jo ta turen til Kongsberg, pegge opp 50m bak på utslagsstedet på hull ti og sikte over vannet. Kommer du da over har du carry på ca 275m (har lagt på 5m pga nedoverbakke).
Tenker at både Gunder og Cavalier hadde blitt bleike om nebbet når de sto der med et dusin Pro V1x baller for å forsøke.
275m carry, kjøss meg i ræva !!!!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Errr. Så dere mener jeg slår langt? hihihihihihi. Jeg er en kortslående lavhandicapper med bra nærspill. Det er egentlig merkelig jeg klarer å ha 4 med de ustabile lange slagene jeg har i baggen. Lenge leve nærspillet.

Ja jeg er nok langtslående ja. Med en carry med drivern på 210-220, varierende rull fra 10-30 meter. og lykketreff som går litt lengre. Joda. Jeg slår langt jeg... errr

Observant, du kan jo teste å observere p4-spillerne. Da vil du se at norske spillere kan slå langt.

Observant

over 20 år siden

Observant

Jeg var tilstede på P4 i Drammen, og så hvor langt de slo.
Satt lenge i svingen på hull 15 nettopp for å se hvor lengt og rett de slo i forhold til meg selv, og det var 3-4 stykker som slo 20-30m lenger opp enn der jeg bruker å ligge, men de fleste la seg ganske likte med meg. Og jeg har carry på 230m på flat mark.... helt sikkert noen som slo lenger enn de jeg så også, men tror fortsatt ikke at de som skryter på seg 275m carry her inne var blant dem.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

På hull 15 i DRammen er det ingen hensikt i å slå helt opp. Faktisk bedre å være 50 meter kort i forhold til toppen. Da kan man kutte dog-leg'en til venstre å ha et innspill i underkant av 100. Isteden for å få treklynga i dogleg'en i spill hvis man ikke når helt opp.
Velger 3-wood på dette utslaget. Kanskje andre som også tenker taktisk på dette hullet.
Derimot på hull 3, 9 og 18 kan man kline til.
Spilte der på lørdag. På hull 18 landa driven min nøyaktig på det hvite merket. ;0)))).
Så det er godt mulig også for oss med høyt hcp. å slå langt og godt over 275 carry......

PC

over 20 år siden

PC

King Ben:
Det er 295 carry til det hvite merket (200m markering) fra gult på hull 18 på Skoger. Slo du kanskje fra rødt? Regner med at du hadde en kvart lob wedge inn på to?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Observant
Oki. Men da slår du jo lengre enn meg - så da kan du godt slutte å vævle søppel som "Tenker at både Gunder og Cavalier hadde blitt bleike om nebbet når de sto der med et dusin Pro V1x baller for å forsøke". Er enig i at 275 virker magisk når long distanse-driver karene våre klarer 275.

PC

over 20 år siden

PC

Litt mer fra P4 Tour Drammen:
På hull 9 slo H Bjørnstad carry til 150m merket (260m), men fikk ingen rull. Schiager og Christian Nilsson var på høyde med treet med rull (300m). Lene Krog var forbi treet med rull (230m)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Au det er langt. Jeg vil også slå slike. På Amatouren på Miklagard stod svart utslag til hull 17 på hull 12's sorte tee. 30 meter lengre. Bjørnstad og Aronsen slo seg til den lille solo-bunkeren midt i bakken. Altså cirka 280 meter til forkant av den bunkeren. Altså slo de 260 carry i litt motvind.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Til PC.
Du har helt rett i lengden. Ingenting å si på matematikken din...... Jeg var desverre ikke inne på to. Har vært det før, men det sviktet litt på lørdag.
Og ja! Jeg slo fra gult og ikke rødt. Leit at det ikke alltid er like bra/stabilt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her