Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

5 kjedeligste spillerne

Magne

over 20 år siden

Magne

Her er topp 5 på de kjedeligste, mest ukuule og tilsynelatende mest utrente spillerne - det er slike som gjør at ungdom ikke vil starte med golf!

1. Vijay Singh
2. Colin Montgomerie
3. Davis Love III
4. Bernhard Langer
5. Phil Mickelson

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Ben Crane... man rekker jo å zappe innom en 5-6 andre kanaler mens han gjør seg klar til å slå.

Helge

over 20 år siden

Helge

Hva er dette for noe vissvass?

Fem av verdens beste spillere kan da umulig være utrente. Mulig de ikke er de hippeste spillerne på touren, men duverden for noen spillere de er. Synes heller ikke det er spesielt kjedelig å se Singh eller Mickelson drive ballen +300 for deretter å være inne på to på allverdens par-5 hull.

5 fantastiske spillere som er alt annet enn kjedelige.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Vijay Singh trener flere timer styrketrening hver dag han!

Lillian

over 20 år siden

Lillian

Mulig Vijay trener mye styrke. Men han ser kjedelig og ukul ut likevel. Om han skifter ny klesstil og smiler litt oftere så blir han kanskje kul han også :)

Bored

over 20 år siden

Bored

Jeg liker kjedelige spillere, gjerne maskinspillere som minner litt om tysk fotball. Dette er derfor flotte spillere etter min mening. Jeg skjønner ikke hva som er så kult med "show-spillere" som John Daly osv.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

De fem kjedeligste spillerne på PGA har vel de færreste av oss hørt om engang ;-)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Mulig at Monty fremstår som kjedelig, men det påstås at han er hyggelig å spille med og at han er en ganske ok fyr av banen.

Hvis det er noen som er kjedelig så er det vel Tiger..... "I dag er det søndag - da er det rød trøye..." "Oj den gikk nesten i hullet - da må jeg huske å gjøre bevegelsen pappa lærte meg". Han har vært proffspiller siden 3 årsalderen og det sier vel litt om horisonten hans....

.... men ingen av spillerne som nevnes i første innlegget er kjedelige i spillet.....ikke Tiger heller ;-)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lillian.
Ordet kul kommer fra engelske cool, som også betyr kjølig/kald, og om ikke singh er cool, så er ingen det.....

Enig at han kan smile litt oftere, men som kjent smiler ikke folk når man er hyperskjerpet og konsentrert, sant ;)

Magne.
Du har valgt karakterer som er store golfspillere alle mann, og som har vært i toppen i svært mange år. Hvordan i all verden kan det være utrente folk (selv om Colin ser ut som et slakt, men det er bare genene hans, allikevel er han en stor personlighet).
Lurer på i sammenligning med disse om Magne er utrent, ukul eller kjedelig??? Må jo være det siden vi ikke har hørt om deg engang ;)
PERSPEKTIV er et ord mange ikke forstår, og en dyd svært mangler, deriblant du!

John

over 20 år siden

John

uff of uff. Uvitenhet irriterer meg.

Tenk å kalle Phil Mickelson kjedelig a?
vet du egentlig hvem det er.
Kjedelige spillere er spillere som Davis Love, J. Furyk og ikke minst kongen av dem alle, Justin Leonard. Han er kjedelig han.
Crane er også utrolig boring. Furyk skal alltid stelle seg opp å putte, før han går tilbake å ser igjen. Jævli irriterende.

De mest utrente spillerne skal vel ikke blandes med liste over de kjedelige.
Tiger har jo ikke akkurat sjokkert verden med ett klesplagg, betyr det at han ikke inspirerer unge mennesker til å satse på golf? Come on.

Har også hørt at både Monty og Singh er en trivelig type, særlig Singh skal være en artig type.

Magne

over 20 år siden

Magne

Helge/Bernt og andre:
Jeg skrev at de TILSYNELATENDE ikke er godt trent - og det er de ikke. Jeg vet selvfølgelig at alle er meget gode spillere - men hevder fortsatt at de ikke er spillere som får en 12 år gammel idrettsinteressert, ikke-golfspillende gutt til å si "Golf er kult, jeg vil bli som Vijay, Monty...". De virke utrente, ukuule og hjelper rekrutteringen i MYE mindre grad enn Tiger, Adam Scott, Poulter, Garcia...

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

For det første tror jeg at det er et sunnhetstegn ved golf at det blir litt større spredning på typene, klesstilen etc. Ikke sikkert at Preben fra Oslo synes de samme typene er kule som Reidar fra Jæren - og da er det bra at det er variasjon i forbildene.

Når det gjelder Tiger og Vijay så er vel det kuleste med dem at de vinner og spiller god golf det meste av tiden. Poulter og Garcia vinner ikke så ofte - men vil være forbilder av andre grunner. Det samme gjelder John Daly (som det sto på et debattforum; this guy has shown white trash all over the world that they can become stars in a game normally played by guys in Polo's.)

Ingen grunn til å lage noe skille mellom kul og ukul egentlig. Smak og behag ruler - og da er bredde i mulige forbilder viktigst.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Magne.
Skjønner hva du mente, men karakteristikkene var av en grad som om de ikke var et stort bidrag til golfen, og rekrutteringen....

Disse du nevnte er du "kjent med " gjennom TV-ruten.....Er det fair synes du, og si at de er dølle og ikke får folk til å begynne med golf, føkk det....

Det er golfen som får folk til å begynne med golf, og om jyplinger trenger sterke idoler for å ville bli god, ja da klarer sporten seg utmerket seg uten dem.... men ser poenget, at de yngste gjerne vil teste ut en sport med et kult forbilde, og Tiger-effekten er meget merkbar!!!

At Davis Love III virker døll er jeg enig i, men jeg dømmer ikke han utifra hvordan han virker gjennom TV-ruten, tipper han er en trivelig kar med morsomme bemerkninger og som sprer glede, men det vet ikke jeg.....

Singh derimot har jeg meget god kjennskap til hvordan han er som person via en kompanjong som kjenner han personlig, og har bare positivt å si om han...

Men i enhver idrett finner du solstråler, stjerner og orkaner som alle gir idolstatus, les Maruyama, Tiger og Daly i den rekkefølgen;)
Men i alle idretter finnes det flere grå typer som ikke viser sin personlighet, dette spesielt i konsentrasjonsidretter slik golf er...

TILSYNELATENDE ser kvinnelige LPGA-spillere svakere ut enn meg, men de spiller ræva av meg for det ;)

At Singh ser utrent ut er for meg et eventyr, en meget bra fysikk, men igjen er dette en konsentrasjons- og teknisk idrett, så hva er poenget...
Dumt om Grete Waitz så ut som Trine Hattestad, for da hadde hun neppe løpt bra ;)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Fint det Bernt, men det aller mest ukule med Vijay Singh er at han ALDRI tar av seg cap'en når han takker medspillere og caddier på 18 . green. Nesten som å tråkke i puttelinjen ...

SeeJay

over 20 år siden

SeeJay

Nei dæven...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lavida.
Enig med deg der, men har sikkert noe med hvor han ble oppdratt og vokste opp... ingen unnskyldning det ;)

Om man høflig takker og ser personen i øynene, betyr det vel ikke så mye at hatten er på hodet..........greit å være konservativ, men makan ;)

Observant

over 20 år siden

Observant

Det er mange kjempekule spillere som fullstendig mister auraen når de tar av seg capsen og blotter en snøhvit halvmåne og plutselig forvandles fra en sporty golfspiller til en hypergrå kontorsjef.
Nå tror jeg neppe Vijay har hvit halvmåne, men det er da vel for faen ikke så viktig om man viser frem en flattrykt krølltopp eller ikke.
Selv tar jeg heller ikke av meg lua når jeg holder ball og putter i den ene hånda og skal ta medspilleren ihånda med den andre.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Så et TV-portrett av Davis Love for en stund siden (Inside the PGA Tour). Fikk et helt annet bilde enn det som dannes av TV-overføringer av turneringer. Mannen samler på Harley Davidson motorsykler og virket alt annet enn kjedelig.

Har også sett TV-reklamer som Mickelson har spilt inn for Ford. Også alt annet enn kjedelig. Fyren har stor humoristisk sans og er på ingen måte selvhøytidelig.

Det er lett å glemme at når vi ser dem på TV, så er de på jobben, som de tar meget alvorlig.

H

over 20 år siden

H

Bra innlegg Dilter. Og PM er da smilende og blid nesten uansett hvordan han spiller.
Man bør huske på at de er så gode som de er fordi at de er supergode på å holde kons i 4-5 timer. Da må de lukke omverdenen litt ute.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Observant skrev:

"Selv tar jeg heller ikke av meg lua når jeg holder ball og putter i den ene hånda og skal ta medspilleren ihånda med den andre."

Observant: Takk for opplysningen, men hva du praktiserer og ikke praktiserer har vi et svært avslappet forhold til.

Poenget er at jeg - og mange andre med meg - har lagt merke til at Vijay hever seg over denne lille kollegiale gesten gesten som alle de andre spillerne på tourene respekterer.

Man kan gjerne synes dette ritualet er stivbent og gammeldags, men min konklusjon er at Vijay med dette avslører at han i egne øyne hever seg over fellesskapet. Hvor kult er det?

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Lavida, du er virkelig en skarping. Er nok et seriøst debattemne om man skal hilse med eller uten lue.
OG selvfølgelig tar vi denne latterlige uvesentlige detaljen alvorlig når den kommer fra din munn, for vi hører jo selvfølgelig mye mer på deg eller på "Observant"..... not !!

Har du ikke annet å mene noe om kan du holde deg for deg selv. Slike innlegg om ingenting gjør diskusjonene her gørrkjedelige og uinteressante.

Morty

over 20 år siden

Morty

Kjedelig eller ikke. Disse gutta er på jobb. En jobb som de tjener store penger på. En ukonsentrert dag medfører fort en dårlig plassering og dermed mindre penger. De beste spillerene har sikkert mer en nok fra før, men de vil alltid gjøre sitt beste.
Ikke alle er skapt for å smile hele dagen. Jeg driter i om ikke alle på min jobb liker meg, så lenge jeg utfører jobben meget bra og skaper fortjeneste/overskudd og får godt betalt.
Da for de som synes jeg er cool sitte der med slunken lønningspose og smile og håpe at alle liker dem.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Einstein:
"Har du ikke annet å mene noe om kan du holde deg for deg selv. Slike innlegg om ingenting gjør diskusjonene her gørrkjedelige og uinteressante."

Jasså? Hva har du bidratt med her inne, bortsett fra å rakke ned på andre? Her inne diskuteres stort og smått, og hvis det er for smått for deg, kan du vel bare lete opp dine egne innlegg og nyte vrøvlet en gang til.

Om det er viktig at Vijay er eneste som ikke tar av seg lua når han "shaker hands"? Nei, nei, nei! Om det sier noe om Vijay? Kanskje.

Er det en stor sak hvis Einstein bruker arbeidsgiverens frimerker på privat post? Selvsagt ikke. Ville det eventuelt sagt noe om Einstein? Definitivt, selv om Einstein ville synes det var for smått til å lage noen sak av.

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Nå er vi virkelig inne på noe som er relevant under denne tråden.
Bravo, Lavida !!!!!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Einstein, du skjønte verken sammenligningen eller relevansen, nei. (og du valgte Einstein som nick).

OK, her kommer det med teskje: Vijay er skikkelig ukul på banen. Privat og som menneske er han sikkert en alle tiders kar.

Jeg har tatt et eksempel, men det er mer å ta av. Bl.a:

- Sonet utestengelse for fusk på Asia-touren.
- Tourens kjedeligste intervjuobjekt: "....et slag om gangen... bla, bla, bla"
- Protesterer høylydt mot at Annika og Michelle får invitasjoner på PGA tour (aldri har noe skapt større interesse for golf hos kvinner mer enn disse to jentenes kamp på guttas tour)

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Bla bla bla bla...zzzzzzzzzzzzz

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Jeg hever meg over resten av denne diskusjonen.

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Det siste innlegget var ikke det jeg som skrev, men nå har jeg reservert nick'et mitt så ikke fantasiløse drittunger skal stjele det

H

over 20 år siden

H

2 av de fem "kjedeligste" og mest "utrente" ble blant de 5 beste (#1 og 4) i PGA Championship.

Magne

over 20 år siden

Magne

Det er synd for golfsporten H

H

over 20 år siden

H

Magne.
Jeg vet ikke om du fleiper eller hva det er som du prøver å få frem.
Bedre ambassadører for golf enn PM og D. Love tror jeg man skal lete lenge etter.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Observant
Hehe.. Henviser du til Thomas Bjørn eller Furyk når du snakker om likbleik skalle? :)

einstein er dust!!!

over 20 år siden

einstein er dust!!!

Alt einstein sier er bare piss. Denne mannen er så langt unna man kommer i og utvikle en relativitets teori

heia danmark

over 20 år siden

heia danmark

men thomas bjørn burde alltid ha no på hodet!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

elegante spillere med stor aura som Phil M vil alltid ha fans i alle aldre, og er et meget stort forbilde i USA!!!

Magne.
Mener du virkelig at kule folk trekker spillere til sporten, like mange tiltrekkes av prestasjoner.....og dette er en konsentrasjonssport, og da "ser" du ikke hvor kul disse typene er som personer....og alle som har hatt eller har et idol, ser litt større bilde enn de fem timene de er i aksjon....og får fanskare deretter....også svingen tiltrekker fans...har hørt småunger diskutere hvem som har flottest sving, ikke at de er kjedelige på jobb...

ernst hogan

over 20 år siden

ernst hogan

de fem kjedeligste er:
1: KølleKalle
2: Lavida
3: TigerMcWouldIfHeCould
4: Bern
5: Gunder

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Håper inderlig ernst hogan blir med på turneringen, så kan han få kjenne på kroppen hvor kjedelig jeg kan være å ha med å gjøre ;) LOL

Pester Jarnevik

over 20 år siden

Pester Jarnevik

De kuleste spillerne er:

Craig Stadler
Jason Gore
Darren Clarke
Craig Parry

De er vakre, trinne, smilende og aerobicsfrie. Det er golfspillere slik vi vil ha dem !!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her