Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Manglende svisj

Svisj

over 20 år siden

Svisj

Hva mangler når man (særlig jeg) kun slår en fin bue, men helt uten den utrolig deilige svisjen som naboen på rangen tryller frem....?

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Tempo fremover? Jeg ser altfor mange med raskere baksving enn gjennomsving på rangen der jeg trener!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Riktig hoftebevegelse.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kanskje du ikke klarer beholde vinkelen mellom fremre arm og skaft lenge nok i nedsvingen, at du releaser for tidlig, da mister man køllehastighet, aksellerasjon og kraft....

Det de foran nevner er relevant men ikke det viktigste....

for man kan stå helt i ro og lage skikkelig svisj bare med håndleddene.....

Hold lett grep med bakre hånd, og ikke slå med denne, det er en sving, derfor skal du trekke med fremre.........dette forsinker releasen, holder deg på innsiden av svingplanet i nedsvingen og gir svisj når du trenger den GJENNOM impact :)

Svisj

over 20 år siden

Svisj

Takk til alle, og særlig Bernt.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

En fin øvelse er å stå uten ball på gresset og "klippe gress", da må du få litt snapp/svisj på slutten for å klippe skikkelig uten særlig motstand i hendene, køllehodet gjør jobben ved aksellerasjonen så sent som mulig i nedsvingen....

begynn med halvsving,, full sving er unødvendig for å få følelse for dette....70 % av svinghastighet ligger i håndleddsknekken...dette er også en fin måte å få en følelse for vektforflytning, slik at man klarer få en balansert finish....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her