Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nedskrivning

SuperRay

over 20 år siden

SuperRay

Hei,

Kan man skrive seg ned over 9 hull, eller må man gå 18?

wahtever

over 20 år siden

wahtever

du kan, om du er i hcp kategori 4, eller hva den nå heter.. mellom 26.x og 36. Legg 18 til stableford poengene du får.

Tron

over 20 år siden

Tron

Hvis du er i den "høyeste" handicap-katigorien (5?), så kan du skrive deg ned over ni hull, så fremst du spiller bare ni hull. Du kan ikke skrive ned på grunnlag av ni første eller siste av en 18-hulls runde.
Dette står det om på handicapkortet, mener jeg, men jeg hadde ikke kortet tilgjengelig akkurat nå.

H

over 20 år siden

H

På det hvite kortet står det at hvis du er i hcp-kategori 5 (25,5 til 36) kan du skrive deg ned etter 9 hull. Har du da 20 p etter 9 legger du til 18 p for de siste 9 og så har du 38 p.
Men da må du avslutte etter 9. Nytter ikke å spille 11p på de siste 9 og skrive 18p.
Vil uansett ikke anbefale å skrive seg ned etter 9. Har sett eksempler på at mange sliter fra 26,5 etter å ha tatt snarveien. Sjelden man spiller stabilt i 18 hull. Men, det er lov.

H

over 20 år siden

H

Så ikke Tron's svar da jeg postet mitt

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her