Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

morten orveland

real

over 20 år siden

real

må ta ut greiene i øra sine og klippe håret sitt, det ter seg ikke å gå med damelangt hår på en golfbane. det ser ikke ut.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Orveland er en fargeklatt i en ellers grå og til tider søvndyssende masse.

Forfriskende motvekt til alle Gant-guttene i kaki/marine og linjalrett sideskill i sveisen.

Flink å spille er han også.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Noen kler Gant, Andre kler hippie.
Morten kler stilen sin med stil...
En herlig motvekt mot alle pappaguttene

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Kler stilen my ass, gutten ser jo ut som Labbetuss på en dårlig dag!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Herregud!

Labbetuss er jo cool!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Alle som har guts til å være seg selv til fulle fortjener honnør!!!

Morten Orveland er en cool dude :)

Hvorfor må alle ha et "godkjent" utseende og stil???

Til helsike Janteloven

wahtever

over 20 år siden

wahtever

ordnung musst sein....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kan vel være kul selv om pappa har penger....

hilsen fattig kar uten foreldre eller arv...

Leslie

over 20 år siden

Leslie

Yeah, Morten har kul stil! Endelig en som tørr å skille seg litt ut og gi golfsporten en kul image. Altfor mange kler seg som Vijay med strikkavest og stripete Ashworth-skjorter. Fysj!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Orveland - og alle andre må kle seg som de vil for meg.... bare det er innenfor etikette - og han er langt innenfor...

golfer

over 20 år siden

golfer

Folk må vel få kle seg akkurat som det passer dem når de spiller golf. Om de er utenfor eller innenfor det enkelte oppfatter som vanlig etikette spiller vel ingen rolle. Om man spiller i smoking, grilldress eller olabukser er vel det samme. Synes golf er like moro uansett hva andre på banen måtte ha på seg.....eller hvor langt hår de har. Det er helt utrolig hva golfspillere lar seg irritere over......god bedring sier nå jeg.

Observant

over 20 år siden

Observant

Observerer at flere og flere unge går på banen med basket/fotball-shorts som ligger langt utenfor etikette. Ser vi endelig en oppmyking i snobberitvangen ? Det vil i så fall være velkommen.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Er helt enig med golfer. Greit nok at jeg synes det er ok å ta vare på tradisjoner, slik at noen baner ikke tillater jeans. Men jeg bryr meg midt i katta om folk spiller med det. Blir for teit som på noen baner at man må ha lange hvite sokker til knærne om man skal spille med golf. Respekterer dog at noen klubber på jorda har slike restriksjoner, men i Norge gjør det bare saken verre. Hvordan får vi vekk snobbestemplet? Håper golf blir like folkelig som i Sverige om ikke så lenge.

snappy

over 20 år siden

snappy

Vil nok si at jeg er for kleskode, men ikke slik at jeg ville kastet mennesker av banen osv.

Min oppfatning av denne saken er at nye spillere, morsjonister osv kommer til golfbanen for å gå seg en tur. Etterhvert som de blir bedre kjent med klubben, andre spillere og føler en tilhørighet i klubben vil de automatisk bruke klær som nettopp kleskoden krever.

Kjøper man motorsykkel kjøper man en kjøre dress, blir man med i en Mc-klubb vil man få, etterhvert lik kles stil som de andre i klubben. Dette gjelder da også for golf.

Mener at denne diskusjonen bør avsluttes i Norske forum, dette går seg til på sikt.

Snappy

snappy

over 20 år siden

snappy

Spilte med Morten på P4-Touren i år, artig kar forresten. Ikke mye vondt i den karen. Om han har en rik pappa vet jeg ikke, men jeg tror han jobbet litt i barnehage e.l ved siden av golfen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her