Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skal jeg gjøre!!

Kenny

over 20 år siden

Kenny

Gikk i kveld 18 hull på Holmsbu golfbane første 9 gikk jeg med mine egne køller, det er et helt greit sett som er kjøpt i USA ca $350 for 5 år siden. Den andre runden fikk jeg låne kompisen min sine Big Bertha køller, det var som om en ny verden åpnet seg. jeg hadde aldri prøvd dem før og fikk 25 poeng, med mine egne fikk jeg 16 poeng. det jeg lurte på er om det er så inmarri stor forskjell køllene på mitt niva som det føltest i dag? Jeg har 28 i HC.

Hva må en regne med å betale for helsett i jern som jeg kan ha nytte av i mange år famover?

Hvilket merke bør jeg velge, jeg slår ikke langt!!

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Det er ikke lett å være til god hjelp sett i lys av opplysningene dine. For å kunne si noe konkret om hvorfor du opplevde BB som en ny verden er det greit å vite hva slags køller du har. BB er køller med bred såle mye offsett og vekting i bladet konstruert for lettspilthet eller tilgivenhet om du vil. Det trenger ikke å være hele svaret på den opplevde forskjellen på første og andre runde. Var første og siste ni de samme hullene? Andre variabler. I tillegg skal du vite at mange skjerper seg litt ekstra med nytt verktøy i hendene å derfor presterer bedre.
det beste er å sammenligne kølle mot kølle på drivng rangen eller treningsområde.

Ditt oppsummeringsspørsmål har heller ikke noe enkelt svar. Personlig så mener jeg det er viktig å bruke tid på å tenke igjennom ambisjonen med sporten. Valg av utstyr kan med fordel ses i sammenheng med hvor mye tid du er villig til å legge ned i trening.

Lettspilte køller med god kvalitet ala BB blir aldri feil. Jeg anbefaler å ta kontakt med pro i din klubb for en samtale om tema. Er som regel vel anvendt tid.

Kenny

over 20 år siden

Kenny

Beklager at det var ufullstendig, køllene jeg har nå heter Principles. Jeg gikk de samme ni hullene på andre runden.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Big Berta er noe av styggeste og mest tilgivelige du finner.
Har aldri hørt om Principles, men tipper det er et billigsett som er greit mens du lærer å treffe ballen.
Med Big Bertha får du mange flere bra balltreff, du får ballen lettere opp i lufta, og de er stødige og retningsstabile.
Dette kombinert med at du hadde slått deg varm, og litt tilfeldigheter gjorde at du fikk en kanonscore på de siste ni.
Vet ikke hvordan Holmsbru-banen spiller heller, du må selv vurdere om de passet din (mangel på) spillestil eller ikke.
Tror ikke det hjelper så mye å spørre proen, han vil være mer opptatt av å justere svingen din enn å objektivt vurdere køller, bortsett fra at han ganske sikkert vil anbefale noe han har i shop'en sin.
Det finnes en jungel av ulike modeller på markedet.
De fleste game-improvement køller er bra, det som avgjør hvilke køller du til slutt kjøper er hva du føler er best å slå med, og dette blir ofte igjen styrt av underbevisstheten som forteller deg at de køllene som er "mest behagelige for øyet" er de beste.
Fortsett og prøv køller hos kompisene dine, finner du noe som funker bra så kjøp makan.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

LØP OG KJØP!

Ja også prut litt da. Om en måneds tid når sesongen er på hell får du gode priser.

HCP

over 19 år siden

HCP

28 før eller etter 18 hull til 41 poeng?

mic

over 19 år siden

mic

Han kan vel ikke skrive seg ned etter å ha lånt køller underveis.

Craz-E

over 19 år siden

Craz-E

Å joda! Skriv deg ned du!:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her