Per Kristian
Jeg kom meg relativt helskinnet rundt med mine 11 tildelte slag (hcp 8,9). Etter åpning med bogey, bogey, satt nærspillet bedre og jeg ble vant til de veldig raske greenene. Rundet 9 hull 3 over par og forhåpningene steg. Kom meg raskt ned på jorda igjen etter en duff på utslaget og to chipper på hull 10, dobbel. Synes indexen på de korte hullene 12 og 13 var gavmild og gikk av med par på begge og poeng i kassa. Etter å ha reddet par på korthullet 14. trodde jeg at nå skulle gutten ned i handicap. Men etter besøk i fairwaybunkeren, duff, greenbunker og et par putter på hull 15 ble det nok en dobbel. Med bogey inn etter dårlig nærspill og besøk i roughen ble det tilslutt 11 over par og 36 poeng.
Må si jeg ble imponert over banen! Roughen var særdeles tjukk og vanskelig. Var heldigvis relativt presis (men kortere) med driveren, men de gangene jeg var i roughen var det vanskelig å få lengde på innspillet. Lignet på roughen på Baltusrol! De fleste bunkerene var perfekt plassert i forhold til mine utslag virket det som og lange bunkerslag må heretter trenes på! Det var ingen (!) hull som jeg syntes var "rare" eller med merkelig design. Hyggelige folk gikk jeg med også!
Og takk for alle tips! Leste Brian sine tips før hvert hull og det ga større selvtillit når man spiller en helt ny bane. Klarte selvsagt ikke følge alle tipsene, var f.eks. til høyre på 9. green, altfor kort på innspillet til 16 og til venstre for fairwaybunkerene på 17. Men banen på Evje vil jeg anbefale for alle som vil ha en skikkelig test på ferdighetene!