Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mitsubishi Diamana

Mizuno

over 20 år siden

Mizuno

Jeg vurderer å sette et Diamana-skaft i min r5.

Noen som har erfaringer med dette skaftet?

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Diamana skaftene er blant de aller beste skaftene som er tilgjengelige. Jeg spiller med Diamana 83X i min driver og er utrolig godt fornøyd. Hvilket skaft er det du tenker på?

Mizuno

over 20 år siden

Mizuno

Planen er å få noe mer lengde. Skaftet som sitter i driveren nå er M.A.S. 65 Stiff. Svingen er grei så håpet er å få maks ut av skaftet.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Diamana-skaftet er ikke et "lengde"-skaft, det er et godt kompromiss mellom lengde og kontroll.
Det er et kanonbra skaft, bevares, men det er enda mer en komersiell pengesuger som leverer topp performance til 3-dobbel pris.
Er du på jakt etter lengde bør du kikke på Aldila NV, Accuflex AssassinII eller FGS Ultralite, et lavbudsjett-skaft som latterliggjør prisen på dyre skaft:
http://www.diamondtour.com/product_info.php?products_id=510

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Selvfølgelig er Diamana skaftet dyrt, men jeg har aldri prøvd et like godt skaft før. For meg er det absolutt verdt de ekstra kronene. Først og fremst så har det økt stabiliteten på utslagene. Personlig synes jeg det er bedre enn NV skaftet til Aldila. Men det er viktig å understreke at dette er en SMAKSAK og et spørsmål om hva som passer den enkelte.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

uansett hva du kjøper, så er det nesten garantert å være bedre enn m.a.s skaftet som sitter i drivern i dag. et annet skaft fra accuflex som gir veldig god lengde er icon lite, er dog det dyreste skaftet til accuflex såvidt jeg vet, men om du vurderer et diamana så er det alikevel under halv pris ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Enda en som har lest at Tiger Woods har Diamana-skaft på driveren...???

Mizuno.
Hva er hensikten med et skaft i den prisklassen når de to nevnte skaftene NV og Accuflex har strålende skaft til under halve prisen......?

Mizuno

over 20 år siden

Mizuno

Bernt, skal bli spennende å hvem du er for en raring til helgen.

Mizuno

over 20 år siden

Mizuno

se

Padre

over 20 år siden

Padre

Blir hard kamp på Konsberg til helgen, ser jeg.
Gleder meg til å se resultatet fra KM!
Hvem vil ta 2. plassen?

madre

over 20 år siden

madre

KM på Kongsberg er like spennende som marokkans mesterskap i langrenn. Til å ha så bra bane og være så veletablert er det forbausende dårlig rent sportslig. Hatle-brødrerne fikk nok av dårlig opplegg og stakk til Nøtterøy. Ser de skal spille KM på Kongsberg likevel, blir grei 1ste og 2dre plass, og laaaangt ned til 3dje...
Men sånn blir det vel når de fyller opp styrene med gamle feite høy-handicappere

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Madre: DUST !! Det er greit med seriøs kritikk men det der var over mål.

Og en ting til: hvis det er så jævlig dårlig sportslig nivå på Kongsberg, hvorfor stiller de da opp i KM der og ikke på Nøtterøy ? De må da ønske å være der det er sportslig best nivå ?

Hatle brødrene er i en klasse for seg selv, ingen tvil om det, men jeg tror nok ikke avstanden fra 2 til 3 blir så stor. Men vi får svaret på søndag.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Hatlebrødrene burde fått bedre støtte til turneringsreiser av Kongsberg, tror det var derfor de dro til Nøtterøy, det sa ihvertfall William til meg...

Mizuno.
Blir like spennende for meg å se om du tør kalle meg raring face to face.......denne raringen tør ihvertfall vise hvem han er i motsetning til deg...

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Mizuno har vel aldri skjult hvem han er ? Da burde han vel benyttet et annet nick. Mizuno er en hyggelig kar, han kommer sikkert "med neven" i helgen.....

Hatle: ja, det er riktig. Nøtterøy satset stort med å tilby mange (?) god støtte osv. og et sportslig miljø med en eller anen "stor" spiller i spissen (var det Morten Hagen ?).... Det var en statsning Kongsberg ikke kunne matche, og derfor valgte de Nøtterøy. Tipper pappa også hadde et par ting å si i saken, noe en pappa skal selvsagt.... Det kunne dog vært intressant å høre hva det ble til i praksis. Leste noe om at Morten Hagen ikke hadde fått det han skulle ?? Understreker: ikke sikker !!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Runar.
Hva er det i "Mizuno"-nicket som gjør at det kommer frem hvem han er ???

Mizuno

over 20 år siden

Mizuno

Jeg har bestilt Accuflex Evolution.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

madre.
Vet ikke hvem som sitter i styret, men spilte en runde med en usedvanlig høflig og trivelig kar. Veltrent godt voksen mann med lavt Hcp, rundt 6-7.... Fikk høre han var formann i klubben etterpå, da jeg kommenterte hvor utrolig hyggelig den mannen var....visste ikke det før runden var over...Finner ikke bedre folk enn han til å ta verv...!!!

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Hva i nicket "Bernt" sier hvem du er ? Med unntak at det er fornavnet ditt da :-)....

Mizuno, 3,9 hcp, Kongsberg. Det kan vel ikke være mange. Vi kan snakke om det i helgen så skjønner du hva jeg mener....

Webtrollet

over 20 år siden

Webtrollet

masse seriøst snakk rundt Mitsubishi Diamana her.......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Sorry webtroll.....

Runar.
Har sagt mange ganger jeg heter Bernt Stellander, men din argumentasjon er snodig....at Mizuno er en jeg burde vite hvem er, bare fordi han sikkert har baggen stappet med merket....

HerreGud

over 20 år siden

HerreGud

Men herregud da Bernt!! Har du tungt for det??? Nå har du fått tre ledetråder. Kongsberg,Mizuno og 3,9 hcp. Ække hjemmebanen din Kongsberd da? Følg med, våkn opp!!!!

Geir-Arne

over 20 år siden

Geir-Arne

Chick-fight på Tyrifjorden GK i helga !! yay. Dette må filmes. Ta med popcorn.

Powah

over 20 år siden

Powah

Kongsberg ja. jeg stiller også opp for å se på.

Heier på Bernt jeg.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

du får gi rapport om evolution skaftet, har lest utrolig mye bra om det. det spiller ganske stivt, så jeg håper du fikk valgt riktig flex.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Herregud.
Den infoen var ikke der i morges!!!

Jeg liker litt temp, men tåler ikke folk som kaller navn når de ikke tør si det ansikt til ansikt..... men Mizuno er sikkert en hyggelig kar han, broren er ihvertfall toppers, og målet mitt er å slå han i helge, men han er nok litt for stabil for at jeg klarer han.... men man skal jo ha mål og lage litt kniving ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her