Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Yamato køller

Kenny

over 19 år siden

Kenny

Har et tilbud om å kjøpe Yamato køller til en fornuftig pris, importøren påstår at køllene er svært gode med gunstige priser da han selger direkte til kunde og ikke til butikker. Er ikke helt overbevist! Er det noen som har erfaringer med Yamato?

Jahamato

over 19 år siden

Jahamato

Yamoto er billigste sort klone-køller.
De er helt greie for ferske nybegynnere.

skiboy

over 19 år siden

skiboy

Jeg har spilt meg ned fra GK til 28 i HC på 2 måneder, har ikke brukt Woods. Føler at tiden er inne for å slå litt lengre. Hvor mye kan jeg regne med å bruke på en tilgivende driver på mitt nivå?

Exportøren

over 19 år siden

Exportøren

Påstod importøren at køllene var svært gode? Det var vel ikke noe sjokk... :-)

Jeg vil heller forslå en hybrid-kølle istedet for driver. Hva med en Ben Hogan 3-wood? Tipper du får flere baller på fairway med denne enn med en driver. Billig er den også (1300-1500,- ?)

Tyrihans

over 19 år siden

Tyrihans

Hint:
Det er 30% rabatt på Ben Hogan og Callaway i proshopen på Tyrifjord ut august!

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Kenny, jeg har spilt med yamato siden 2002 og er svært fornøyd. Veldig variabelt hvor mye jeg har spilt, men har etterhvert havnet på et handicap på 24 med dem..
Tror fortsatt ikke at det er køllenes feil at jeg ikke har kommet lenger ned..

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Forresten, de er ikke klone køller.. Hvertfall blir det ikke opplyst om hvilke køller de prøver å etterligne..

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

olemartin, det er helt sikkert ikke køllene som er skyld i at du ikke har kommet lenger ned. (Unnskyld, jeg mener ikke å være frekk eller spydig)
Yamato er bra køller, de bare mangler status, og personlig synest jeg de har billig og kjedelig design.
Og så er de kloner av både det ene og det andre merket, alt etter om du ser på putter, driver eller jern.
For dem som spiller golf av og til og er mer opptatt av å ha det gøy på banen enn å vise seg frem for andre, så er Yamato mer enn bra nok.
Er du seriøs og begynner å nærme deg single hcp ville jeg valgt noe annet.
Jeg vil også ha vurdert brukte og ferdig oppskrapa X-14/X-16, TM-OS/Titleist OS eller lignende hvis prisen er den samme.

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Har spilt med diverse Yamatokøller i flere år...har etter som de har blitt slitt byttet ut wwoods med andre spesialkøller som jeg har følt for... men 3wood, 5 wood, SW 63 grader og en ordinær putter befinner seg fortsatt i min bag. kona har hele sitt sett i Yamatokøller, men jeg ser at etter 4 år begynner grafittskaftene og miste... den gode følelsen.... så...hun trenger antagligvis nye skaft...eller som enklest og mest moteriktig...hehe.. nye køller... Hun spilte seg fra GK til 21 i HCP på 3 år mrd køllene... og jeg har havnet litt under midten på skalaen...så.... billige og greie køller spør du meg...statusen...er det sikkert så som så med... mange bytter jo køller hele tiden... (mulig de skylder på køllene hvis det går dårlig) nye køller gir en ny opplevelse.... sånn er det jo også med andre nye ting...som ektefeller, men med en gang du har møtt noe motgang, husker man fort svakhetene...og...faller fort for å bytte ...igjen...hehe... Nei vær glad i de køllene du har og nyt golfopplevelsene...

Kølla

over 19 år siden

Kølla

Importøren er også den eneste som selger Yamato. På Røa om jeg ikke tar feil. Det er nok billigere en tilsvarene et annet sted. Kan ikke si noe om kvaliteten desverre.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Kølla
Det er riktig at Yamato er billige, og det er vel ikke mulig å selge noe billigere. Alikevel er det ikke nødvendig å betale mere enn noen hundringser for ett topp kvalitetsset med dokumenterte spilleegenskaper, tilpasset den enkelte. Se på Toski T56, pris i USA er 599 $, selges av nettogolf.com for 4400 kr med grafit eller stålskaft. Du kan se dem her: http://www.golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_1403SCSET

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her