Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Video

Mollemei

over 20 år siden

Mollemei

Jeg synes det er fasinerende å se de "stillbilde" videoene av utslagene til spillerene på PGa touren på Via Sat. Personlig har jeg lært mye av å se på andre. Både deres feil og deres mer positive sider.

På mitt "halvtimes" grønt kort kurs tok proen film av meg i flere forskjellige retninger. Han hadde de samme svingvideoene av en del pro spillere. Så kjørte han videoen oppå hverandre, og ved siden av hverandre. Ganske morsomt egentlig.

Er det noen som vet hvor jeg kan finne slike videoer ute på nettet som jeg kan laste ned?

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Sjekk http://www.golfdigest.com/instruction/swingsequences/ (login, så du må registrere deg). Her finner du en del svingvideoer av PGA-proer.

Terje

over 20 år siden

Terje

Jeg kunne også godt tenke med å dra til en Pro som videofilmer og finne ut hva jeg kan jobbe med på svingen min. Hvor var det du hadde det kurset hvor du ble filmet, og hvor dyrt er det for en slik time ? Får man filmen med seg hjem etterpå ?

Hadde vært morsomt å sett en sammenligning av min sving og en "pro" sving. Nå er det jo ingen som svinger likt, og mange av de beste spillerne har uortodokse baksvinger, men de gjør jo sikkert mye riktig :)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Kenneth på Ballerud viste meg svingen min på video.

Det gjør sikkert også de andre pro'ene der.

Litt trist å se på............
Men lærerikt!

Mollehei

over 20 år siden

Mollehei

Det var hos Darren Webster Clarke på Miklagard. Dette var to år siden. Men regner med at han driver med det fortsatt. Mener å huske at han sa at han hadde tatt filmene av proffene selv.

Noen som vet om han gir pro timer fortsatt? Han har vel noe med landslaget å gjøre nå? Har ikke hatt en protime siden kurset, men kunne gjerne tenkt meg en halvtime til hos han igjen.

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

I 1999 jobbet jeg noen måneder i en bank i Frankrike hvor en av bedriftskundene solgte og leide ut bokser med videoutsyr som ble montert på driving ranger. På disse kunne man ved å legge på penger eller sjetonger ta opp svingen sin. Hadde man en VHS-kassett så kunne man ta med opptaket hjem for videre analyse. På den tiden spillte jeg ikke golf og kunne ikke se nytten av dette. Jeg lurer fælt på om dette produktet fremdeles finnes. Har noen vært på en driving range med slikt utstyr?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her