Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Den verste og beste runden

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Hva er den verste og hva er den beste golf-runden, eller golf-opplevelsen dere har?`

morsomt å lese om folks opplevelser... håper det kommer noe glade noen også... ;O)

bdk

over 20 år siden

bdk

Hei

Kom til å tenke på en litt morsom episode fra en golfrunde jeg gikk i Egypt, nærmere bestemt Sharm-el-Sheik (eller hvordan det nå enn skrives). Jeg gikk i alle fall alene rundt på banen. Det var 37 grader og grisevarmt. Etter et par utslag havnet jeg i et vannhinder. I det jeg går mot vannhinderet, syns jeg at jeg ser at ballen ligger og flyter i hinderet. Først tenkte jeg at jeg hadde fått solstikk, deretter tenkte jeg at de ballene jeg hadde kjøpt måtte være av særdeles dårlig kvalitet. Det tok noen sekunder før jeg kom på at det selvfølgelig var saltvann i hindrene. Det var første gang jeg hadde sett, men det er sikkert vanlig i rundt om på baner som ligger i tørt klima nært havet, eller? Noen andre som har erfaring med slikt?

Juri

over 20 år siden

Juri

Takk for et godt råd, nå skal jeg gjøre innbrudd hos vegvesenet og stjæle noen sekker veisalt som jeg skal dumpe i et par vannhinder jeg vet inneholder hundrevis av lakeballer. Så flyter de opp og kan plukkes enkelt og lett.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Tiger,

My worst memory on a golf course woule be the time I booked a tee time at Royal Birkdale by letter about two months before. We arrived in April and it was freezing and I had not played since September.

I arrived on the tee and the starter looks at the start sheet...and says...

'there are a couple of women in front of you and with your handicap (I had a handicap of just under 6) they might hold you up but it should go okay as they are members.'

So anyway...the 1st has out of bounds all the way down the right and it is blowing a gale from left to right. I normally hit a high fade which means I am even more nervous than ever.

I set up and take a practice swing. You know when you take a practice swing and it just feels like shit...well this was it but ten times worse!!

I get behind the ball and swing (or try to).....I MISS!!

Red face....set up.....try againg...DUFF just in front of the tee....

Set up again with a 6 iron to hack it out of the rough....you guessed it.....SWISH....OUT OF BOUNDS!!

I give up and run towards the middle of the fairway and drop a ball...

The only decent thing about the round was an eagle on the 8th.

Brian.

Tiger McDough

over 20 år siden

Tiger McDough

Min verste runde er uten tvil fra slutten av august i fjor.
da var jeg med og spilte Asker Næringsopen, og startet helt fantastisk med 5 par og en birdie......

Så ringte telefonen min(dette var sånn omtrent midt på dagen) og en kunde ringte for å fortelle meg at han hadde et problem som jeg måtte hjelpe ham med. Jeg kunne jo ikke bare gå av banen, så jeg gikk i stedet resten av runden og tenkte på hans problem(som var en latterlig uviktig bagatell) og klarte ikke slå et decent slag. det var helt utrolig teit, og ødela hele runden. endte opp med 26 poeng, når det startet med noe som burde ha endt med 45...

ja, jeg vet at jeg ikke skal ha på telefonen, men den sto på lydløs,med vibrasjon, og siden jeg driver eget firma, så tenker man automatisk på kunden når de ringer.... ;)

så mange døffer trodde jeg ikke det var mulig for en med hcp kort å slå på en runde.....

Beste runde eller opplevelse kan jeg si med stor sikkerhet at var Kingsbarns september 2004. (to uker etter flausen over)

fantastisk vær, fantastisk bane, fantastisk utsikt og en relativt bra runde, tatt i betraktning at det var 12 sekundmeter vind, med sterk kuling i kastene.. :D

spilte med Caddie, som hadde utrolig peiling på banen og som lærte oss et par triks underveis.
takket være ham så satt den ene langputten etter den andre... her var det ikke nærspillet som var verstplutselig, for vinden var fienden og greenen var vår venn :D

en opplevelse jeg håper å gjenta om ca 3 uker når vi samme gutta reiser over igjen for å få godfølelsen tilbake.... :O)

Brian, du har spilt Kingsbarns vet jeg.... hva synes du om innspillet på hull 18?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg har en lignende tee 1-episode fra Australia.

Hadde spilt mye golf og svingen satt egentlig veldig godt. Egentlig. Det slo ut tre stykker fra vanlig tee, men jeg følte meg i god form så jeg ville spille backtee. Tusla bak dit med restauranten rett i ryggen. Hørte folk si: "thats a decent swing, I recon he's gonna cut over the trees". Så full av prestasjonsangst stilte jeg meg opp - hadde den normale nervøse følelsen med "dette kommer aldri til å gå bra". Så jeg smelte til, traff ballen meget godt, snap-hooka tidenes største snap rett ut på 6-felts motorvei der den smalt inn i siden på en sort bil.

Applausen fra restauranten er nok det jeg husker best.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Men den verste runden ever må være en av to. Enten den jeg spilte med Tiger McDått på Miklagard eller den runden på Tyrifjorden. Vi spilte ikke på EN fairway som var bein, ikke EN green som var flat, og alle flagg stod helt malplasserte. Dessuten hadde dem planta trær på helt teit steder. Det var masse vann i veien også som bare førte til at vi mistet baller. Nei og nei. Curling skal jeg starte med. Der er i alle fall banen flat.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Gunder.
Æ trur æ krepere ..HYYYL

Bernt

over 20 år siden

Bernt

2. runde noensinne, Gramacho, Algarve. Siste hull (double nine da, 2000)
par 5, 4jern 6 jern 6jern, 12 meters putt i koppen - birdie, stående applaus fra full terrasse, men ble dritflau, og tenkte; herregud, hadde dere visst hvor sinnsykt elendig jeg er......

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Gunder, LOL!!! Skulle gitt mye for å ha vært der ;-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Bobby: Du hadde i alle fall hatt det morro hver gang de jeg spilte med sa: "Hm.. Isn't that a black car waiting over there?" Sa ble Gundern rar i trynet og adrenalinet pumpa bigtime. Slitsom runde ja.

En annen teit ting jeg har gjort var å velge 4'er jern når jeg tenkte 6'er jern på innspill mot en green med 40 publikummere rundt. Ballen landa på taket til en buss bak folkene - akkurat passe out-of-bounds.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Den verste runden gjorde jeg på den største turneringen jeg noen gang kommer til å delta på: Peugeot Classic i Frankrike 2001, Verdens nest største amatørturnering med deltagere fra hele verden. Banen til Peugeot (Prunevelle) var den gangen min hjemmebane, og jeg hadde kvalifisert meg til turneringen på hjemmekvote helga før.
Sto på første tee og visste at jeg måtte tangere persen min på den banen om jeg skulle ha sjanse til å klare cuten.
Men så ropte Starteren STOPP i baksvingen fordi en av forecaddiene på hullet ikke var klar, men jeg klarte ikke å stoppe og ballen traff et tre 20 m lenger frem og spratt 40m bakenfor tee i kratt og høy røff.
Jeg ble forbanna og ville ha slaget annulert, men det fikk jeg ikke.
Litt urutinert valgte jeg å spille videre på ballen fra faenskapet den lå i, og endte til slutt på 10 slag på et par 4-hull. 6 bak allerede etter første hull, og rimelig sikker på at cut gikk på 4 eller 5 over par. Deretter spilte jeg 13 par på rad, men var nødt til å hente et par birdier for å klare cut, så jeg satset over evne og avsluttet med 3 quadruppel og en fempel for 95 slag og delt sisteplass. Tror neppe noen har sprukket verre i golf noensinne.

over 20 år siden

Gunder:

rettelse: hull 1 og 9 har rett fairway, hull 12 har temmelig rett fairway og hull 16 har ganske så rett fairway....

er du dum eller?

og den snaphooken dinn traff ikke bare bilen i gata, den spratt tilbake og laget hull i hodet ditt også.. og sånn at alle vet det! der sitter den enda, og Gunder tar 15kroner for at dere skal få se den.

Forresten så lukter du hest.....

hihi

:O)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Har funnet ut at 15 er for mye. 9 kroner er det nå. 9 virker billigere enn 10 ikke sant? Det bare ikke _virker_ billigere, det ER billigere.. NAM!

Jalla: Det der hørtes totalt forferdelig ut. Rart at han karen skulle få lov å hyle midt i baksvingen din ja, men det er vel ingen regler som tilsier at du skulle fått lov å slå på nytt. Men huff. Ikke bra i det hele tatt. La oss konkludere med at: "it wasnt meant to be" ;)

Tiger McTeacher

over 20 år siden

Tiger McTeacher

ehem.... Gunder:

Wasn't, ikke wasnt

du må lære deg engelsk, ellers kommer ræmmis og overtaler deg til å si "pøtt"

Gunder

over 20 år siden

Gunder

D'u e'r s'å t'e'i't d'u d'å't't'e'n :)

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Tiger og Gunder: Get a room!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Pøh

wahtever

over 20 år siden

wahtever

tiger & gunder sitting in a tree... ja slutt og vær kompiser på forumet.. det sømmer seg ikke ;)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

kompiser? nå drar du den langt. Vi er bitre fiender og tåler ikke hverandres selskap. Om den ene spiller bra er den andre veldig klar for trakassering og forstyrrelser. Golf med Tiger er en prøvelse større enn det meste.

over 20 år siden

Det kan jeg bekrefte

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ja jeg og

over 20 år siden

GHander, gå og jobb....... dette har du ikke tid til...

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Man tukter den man elsker, dere er søte...
;)

over 20 år siden

hehe......

wahtever, vil du være med så heng på...

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Korsør golfbane, Danmark. 04.05.2003, hcp: 7,7 Tildelte slag: 7 (noe som er lite i Danmark = "lett" bane). Det eneste som funka var 3w fra tee, traff 9 av 15 fairway's, og de andre var ikke så veldig langt ut mener jeg å huske.... Men resten var helt katastrofe. Banen så ikke ut som den var klippet på de siste 14 dagene, vi gikk etter en turnering og ble stoppet 10-15 minutter pga omspill. DM i match ?? 1 gir, 38 putter, 4 lost, 108 slag, 16 poeng.

Min største opplevelse: April 2004, St. Andrews, bare komme rundt svingen å se klubbhuset, 1 tee, 18 green, gå rundt på banen, se the road hole.... "It's like you'v been there before, it's like you'r meeting and old friend...." var den en som sa.... Ubeskrivlig bra. Og selvsagt å spille The Old Course: stateren i høytaleren: 07.08 match, tee off please... nærvøs.... pegger opp ballen... pulsen er veldig nær maxpuls... tar en superrolig sving med 3w.... YES... en pen "pling" ihvertfall.... venstre... bra... liten fade... kort, men greit..... jeg så en kineser i går som hakka'n 4 meter foran tee så...... Hull 9.... rolig 3w ned langs venstre side....chipp... 1 putt birdie... halleluja.... Hull 17... sikter på C i old Course.... BIG pull.... ok, jeg ser ballen.... god 5w til front green..... chipp... misser parputten... søren.... Hull 18... 3 putt til par...... ikke fornøyd med scoren (86), men for en opplevelse... kommer til å følge meg i graven....

Jeg er ikke så jævlig god til å skrive, men etter fattig evne å beskrive litt av runden... håper det ikke ble for patetisk.... Brian: kanskje du kan beskrive følelsen av "første gang" i St. Andrews ?

Mr.X

over 20 år siden

Mr.X

Sousse, Tunisia, mars, 1998: 3 glade lakser prøver golf for føste gang, uten grønt kort. Hakker rundt 17 hull, men på siste innspill pegges ballen naturlig opp på en gresstust. Jeg drar fram den lengste kølla og treffer klokkerent. Ballen drar 30-40 meter forbi greenen og treffer klubbhuset, 1 meter fra den innglasserte terassen/kafeterien. Jeg lusker av og finner ballen i blomsterbedet. Jeg er den eneste av oss som spiller i dag, og jeg tror jeg kan si at det var det treffet som fikk meg hekta på golf...har fortsatt ballen.

Judy

over 20 år siden

Judy

Verste runden (eller nesten-runde): Tidlig i juli, fantastisk vær, sol, vindstille, perfekt morgen. Dro avgårde til Evje for å spille en hyggelig runde med gode venner. En rolig bøtte på rangen. Alt stemte, humøret var på topp. Gikk mot første tee. Skulle plukke opp et par pegger fra bagen. Dermed var det noe som sa pang i nakken. Kraftig kink, fikk karret meg ned på en stol i restauranten, hvor jeg satt i fire og en halv time, med så vondt i nakke og rygg at jeg ikke kunne bevege meg.
Årets verste golfopplevelse.

Hansen

over 20 år siden

Hansen

Fjorårets verste dag!

Kjørte fra Harstad til Narvik for å spille grytidlig en søndag. Stod opp tidlig så jeg hadde masse tid å gå på. Lagde meg en meget bra frokost. Slappet av på bryggekanten til en nordnorsk sol som står høyt på himmelen klokken 6. Hentet bagen min og chippet litt på plenen. Slo noen meget bra driver ut på havet. Kjørte i 2 timer til Skjomen. Spiste meg litt mat ved 18. green og hadde det som en konge. Dro masse Jane Fonda-øvelser for å myke opp kroppen. Kom da på at køllene stod på plenen hjemme.

Hansen da!

over 20 år siden

Hansen da!

Kunne du ikke leid køller?

Hansen

over 20 år siden

Hansen

Hm. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Kremt. Var sikkert sur

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her