Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solum. Mye kan forbedres.

Marius

over 20 år siden

Marius

- Driving range ballene var minst 20 år gamle.
Tom. det hvite var skrapet av ballen.
Hadde på følelsen at man slo en gele klump.
Dette er jo noe av det første man møter før man går en runde og skaper et dårlig førsteinntrykk.

- Banen var ekstremt lite varierende og kjedelig.

- Bunkerene var rene havnebasseng. Når først ballen lå utenfor vannet så var det som å slå på betong.

- OG..... De selger en utgått baneguide i proshoppen som avviker fra scorekortet.

Eneste positive var at den var enkel. Hadde med to GK. Spillere som greide å få 36 og 38 poeng.

Marius

over 20 år siden

Marius

Glemte å si at jeg måtte betale for baneguiden som var feil.
Kunne kanskje sponset oss med en utdatert baneguide til 20kr etter vi betalte greenfee på 1050,-

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Solum er en lav-budsjett bane. De tar en ting av gangen.

Helt enig i dette med rangballer, men jeg aksepterer at de ikke har "mest" med penger, og at ting er litt mangelfullt.

At banen er lite varierende og kjedelig ? Ok, men jeg er ikke enig. Man kunne kanskje diskutere layout og måter å gjøre ting på, men så mye forandringer med flate hull, oppover, nedover, dogleg's, trange, smale skal man vel lete lenge etter.... Et par hull på vei tilbake fra inne i skogen på back er litt for like, og bærer preg av "transport".

Hva var forskjellen fra scorekort til baneguide ? At baneguiden ikke er den beste er det ingen tvil om, men bedre enn ingenting synes nå jeg. Når alle lengder er til forkant green, MÅ man ha lengder på greenene i baneguiden. Bunkerne er ikke bra nok ennå - enig.

Men alt i alt synes jeg Solum var bra når man tar utgangspunkt i budsjett / satsningsnivå og at banen er fersk.

Geir

over 20 år siden

Geir

Flere som har innspill angående Solum GK?

Medlem

H

over 20 år siden

H

Spilte banen en gang og fikk et bra inntrykk. Hadde hørt mye negativt på forhånd. Alle vi 4 som spilte sammen fikk et bra inntrykk. Hcp 4, 11, 20 og 23) Solum er ikke dårligere enn mange andre baner.

2my

over 20 år siden

2my

Nå er det noen uker siden jeg spilte Solum sist så ting som har bedret seg iløpet av de 6-7 siste ukene, har jeg ikke peiling på. Her er imidlertid min dom;
treningsområde - greit nok, blitt pent med steinbelagt område, ok range og puttegreen
rangeballer - grei nok til oppvarming, men til trening (hvor du trenger riktig tilbakemelding på lengde) ikke bra
gresskvalitet fairway - bra på f9 til å være så ung, ikke spes bra på b9 (av samme grunn)
greener - litt trege men jevne og grei rull, går helt fint når du får inn lengden, bedre greener på f9 enn b9 (trenger litt mer tid)
bunkere - ikke bra, trenger mer og bedre sand, dårlig drenert (?) virker som om det blir veldig fort mye vann der
utslagssteder - helt ok
design/lay out - kanskje litt kjedelig b9 (enig med Runar i at noen hull bærer preg av ren transport..), noen av hullene blir veldig lik (1, 5 og 6).

Totalt sett er vel Solum en bane midt på treet når gresskvaliteten blir litt bedre. Akkurat nå; litt under middels. Men for all del; tar man budsjett og pengebruk i betrakting, synes jeg det er bra.

Allikevel, akkurat nå synes jeg green fee på 350,- fra fredag kl 1300 og resten av helga er i drøyeste laget. Spiller du sammen med medlem på f.eks. en kvalitetsbane som Nøtterøy, betaler du det samme...

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Spilte Solum for en uke siden:

Layout:
Banen er variert og tester mange aspekter av golfspillet, allikevel vil jeg hevde at den ikke er spesielt spennende. I motsetning til noen ovenfor synes jeg backnine var bedre enn frontnine. Banen spiller relativt kort og vi spilte greit 18 hull på 2.5 timer, folk var flinke til å slippe igjennom og det var fin flyt.

Kvalitet
Greenene var EKSEPSJONELT trege i forhold til det jeg er vant til, dog var de brukbart tette. Fairwayene var greie, men trenger nok et par år til på baken. Heldigvis var jeg ikke i en eneste bunker, de så steinharde ut og mange var fylt med vann.

Konklusjon:
Solum minner meg veldig om flere av de billige public-course'ne jeg har spilt i USA. Enkelt og greit, og en fin mulighet til å gå 18 raske hull. Vi hadde i hvert fall en hyggelig runde.

Og ikke minst, alltid trivelig å være på greenen på utslaget på flere par 4 hull! ;-)

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

2my: har du en naturlig draw i ballen ? Hull 1 synes jeg var meget spennende egentlig, med låven på venstre side og ob på høyre... med min fade er det ikke morsomt å ikke kunne safte litt mer venstre :-) Synes hull 1 var spennende.

2my

over 20 år siden

2my

Runar: ja jeg har naturlig draw :). Sikter på bunkerens høyre kant og da går det stort sett bra. Slår stort sett med 3wood på det hullet. Med bra treff går jeg over bunker, med mindre bra treff legger den seg til venstre...enten helt ut i semi-røff eller på fairway...

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Skjønte det ja... hadde du vært en fader (eller værre) så hadde du nemlig ikke synes at hull 1 hadde vært likt noe som helst annet.... Det var det nemlig ikke for meg :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her