Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

trege høyhandicappere

kaek

over 20 år siden

kaek

Noen som har et eller flere forslag/tiltak man kan ta i bruk for å slippe veldig dårlige golfere på samme flight?
1. ikke si at bookingen kan fikse dette grøntkort og høyhandicappere klarer alltid å rotte seg sammen idet dem helst ikke vil spille med "gode" spillere fordi dem tror de blir sett ned på, dette stemmer selvsagt sjeldent.
2. Ikke si at singelhandicappere ofte går like sent som høyhandicappere, dette stemmer nesten aldri UANSETT om singelhandicappere slår langt og skevt. et slag på 250 meter med litt for mye fade ut i hinder e.l. går mye fortere enn 4 slag på 70 meter.

igår opplevde jeg å gå bak en 4'er flight med noe som må ha stjelt grøntkortene sine et eller annet sted. Venta vel ca 7-8 minutter på hvert slag, (vi var 4 i flighten min og) virka som alle skulle fullføre hullet uansett om de brukte 80 slag. Aldri sett noe så talentløst i golf, men det værste av alt er at den meste tiden ble brukt på greenen. Hellingene på en nesten uondulert green skulle leses så tiger woods så ut som en drittunge, og putten ble til tross satt 3 meter feil. Pleier å være relativt rolig på golfbanen men jeg har aldri vært så dårlig humør i hele mitt liv tross bra spill fra min side.
på toppen av kaka var flighten foran også trege, fordet om de lå over et helt hull foran, iom at jeg var i en 4'er ball fikk vi ikke gå igjennom og helvete var løs.

Jeg gikk ut når klokka var 16:10 når jeg kom inn var det mørkt. Fordet om den flighten foran gikk av etter 9hull tok runden rundt 6 TIMER!

Dette må gjøres noe med, kravene til grønt kort må høynes. Herrer burde klart 8av 10 baller over 150 meter, og damer over 100 meter. Når damer som hacker ballen 25 m hver gang får grønt kort er det ikke rart det går seint! Jeg forstår at alle må begynne et sted men da får man begynne på driving rangen og stå der med 40 protimer om det må til for å få slått ballen. Marshallen burde kaste ut folk som går seint på flekken, hele dagen min ble ødelagt pga dette! grrrr

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Du bør inge til proshop når du opplever slikt. Det kan umulig ha vært noe banetjeneste tilstede.

Truls

over 20 år siden

Truls

Forbruk av tid har ikke noe med hvor langt man slår, men heller hvilke rutiner man har på banen. En erfaren spiller har utarbeidet rutiner som gjør at det går raskere å spille et hull enn en mindre erfaren spiller. Mindre erfarene spillere har heller ikke fått så mye kjeft enda at de ikke tør gjøre noe annet enn å slippe igjennom...

Men kaek; nå har jeg lest igjennom en del av innleggene dine på forumet og jeg begynner å lure på om du i det hele tatt har noen lyspunkt i livet (sett med golføyne). Samtlige av dine innlegg er klaging på andre og dårlige opplevelser. Du har ikke noe positivt å skrive, da?

Frank

over 20 år siden

Frank

Ta og kaek ham i hodet med no' hardt no'.

kaek

over 20 år siden

kaek

hehe bare tilfeldig at all dritten kom på en gang truls, joda har opplevd noen lyspunkt. og jeg er ikke særlig glad i miklagard er ikke noe mer. Jeg elsker golf serru!. Du har noen gode poenger, en nybegynner har større problemer med å disponere tiden i de rette tilfellene. Men jeg syntes kursene burde lagt enda mer vekt på tiden som blir brukt på banen. teorikurset blir for lettvint iom at det viktigste for en fersk golfer å kunne er å gå fort, og kunne de grunnleggende reglene.

Selv har jeg fått kjeft av en fersk som netopp hadde tatt kurset og mente jeg ikke gjorde ting på golfbanen etter boka, han fikk så øra flagra tilbake (jeg er en drittsekk :( )

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Mitt inntrykk er at opplæring inneholder det som skal om spillehastighet osv. Det handler om disiplin hos den enkelte spiller. Fungerende banetjeneste og et sekreteriat som tar klager alvorlig er også bra.

kaek: hva gjorde du for å påvirke situasjonen?

kaek

over 20 år siden

kaek

tydligvis ikke nok, jeg sa ifra "dere må gå fortere enn det her, en runde skal ta 4,5 timer, maksimum" Så fikk jeg svaret "pass på deg selv".. Skulle vært en banetjeneste ute, men det er lettere sagt enn gjort, banetjeneste skal jo helst være et mer eller mindre respektert medlem av klubben, og det er ikke mange som gidder å kjøre rundt å gjøre denne jobben, desverre! Kan jo ringe til proshopen men det er vel egentlig ikke så mye proshopen kan gjøre med dette, er jo ikke bare å dra fra shopen så ut på banen å kjefte på evt. idioter..

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Dersom det ikke er vilje til å gjøre noe med problemet vil klubben bli kjent for tregt spill. Vi trenger sikkert klubber for folk med holdninger som du gjengir her. De får mest sannsynlig også ha sin klubb i fred.

kaek

over 20 år siden

kaek

sant nok, men det burde jo ikke være sånn

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det er sykt kjedelig å havne bak slike grupper med golfere ja. Patetisk at folk ikke skjønner at dem bruker så lang tid. Det har med vanlig høflighet å gjøre å ikke svare deg kaek som de gjorde. "pass på deg selv". Morro. hvordan skal du passe på din spillehastighet når du må vente 5 minutter på ALLE slag du foretar deg?

Du burde få navn og nummer på slike folk og sjekke hvilken klubb de er medlemmer i. Send banemannskapet etter dem. En golfrunde skal IKKE ta 6 timer i alle fall. Jeg har vært med på 5,5 timer på det meste og det var et sant helvete. Man kommer aldri inn i noe rytme og golfrunden blir ødelagt.

Det tar jo folk 10 minutter å slippe gjennom en gruppe bak. Er det virkelig meningen at dem nekter å vente i 10 minutter, og krever at dere skal vente i 2 timer? Uforståelig ja.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg er ikke uenig med deg kaek, men det siste avsnittet ditt blir helt feil. Et barn med golfbag kan nesten ikke klare å gå en bane uten å slå baller på fire timer (litt overdrevet). Skal ungene begynne å spille når de blir 12 ? Eller må man gjøre som Tigers pappa å drille dem slik at de slår 100 yards når de er tre år. At voksne mennesker bør ha sinnsykt mye bedre disiplin på banen er helt ok og jeg irriterer meg like lite som deg, men hvis du lager de reglene for GK som du skisserer kan det bli dårlig med rekruttering.....

704

over 20 år siden

704

Banene må gjøre som Båkksta og en del andre baner i inn- og utland og sette hcp-krav til spillerne på de banene der det er mye press og fulle baner (dette gjelde i stor grad rundt oslo der det er nok av alternativer). så kan de som er gode spille der, mens nybegynnerne spiller de alternative banene (som også er helt fine golfbaner).

For øvrig tror jeg ikke det er så veldig mange som bryr seg så veldig om dette tidspresset. Har en følelse av at debattantene her inne ikke representerer "golfnorge" i det hele tatt, så det er vel naturlig at "vi" er litt misfornøyde med alle de idiotiske lavhandicapperne som surrer rundt på banene våre og kaster vekk tiden vår ;o)

enig

over 20 år siden

enig

grønt kort spillere og høyhandikapere er treige....

SKIKKELIG treige....

704

over 20 år siden

704

mente selvfølgelig høyhandicappere i den siste setningen.... hmmm, godt det er helg snart.... :o)

Saab

over 20 år siden

Saab

Kaek skriver at man bør høyne kravene til GK. Jeg tror ikke at det er det som er løsningen. Man bør heller få inn nye holdninger.

Man bør heller legge opp til at de som starter å spille med GK f.eks. starter på 150 meters merket og spiller seg inn derifra hvis de ikke slår lang. Så kan man heller trekke seg bakover på tee etterhvert som man får mer og mer trening.
Man må også få alle til å plukke opp ballen så fort man ikke har mulighet til å ta noen poeng på hullet.

Tore

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Jeg har tilbudt meg å gå fra rødt i sammen med nybegynnere i selskapsrunder. Uten særlig suksess riktignok. I min klubb oppfordrer vi alle til å starte fra grønt de første rundene. De som følger disse råd ser ut til å ha raskerer fremgang enn stabukkene som slår opptil flere ølballer per runde fra gult.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg tror hr. ink lu derende har rett og i kombinasjon med Saabs forslag og litt bedre holdninger blir det riktig bra.

Sist jeg spilte ble jeg så lei av å vente på en av spillerne som alltid satte fra seg bag'en på "baksiden av greenen" at jeg begynte å løfte den til riktig sted. Han ble veldig blid og sa takk for hjelpen, men gjorde ikke noe med det på de neste hullene. Hcp'et til fyren var 12 så det er neppe bare GK spillere som sliter med holdningen.

Pappagutt

over 20 år siden

Pappagutt

Denne historien virker litt merkelig... Du sier at det tok 6 timer, og en normal runde tar ca 4,5? Vil det da si at gruppen (ikke flight. Skal vel ikke ut og fly?) ikke hadde noen foran seg på de neste 3-6 hullene? Og de lot deg ikke gå forbi? Eller var det rett og slett slik at de også "gikk i kø"?

4 timer

over 20 år siden

4 timer

Dessverre gutter jeg synes det er kjedelig når en golfrunde tar over 4 timer i pent vær. For å unngå at det tar lengre tid er det mange ting som kan gjøres. Holdninger i å drille inn raskere spill. Klar til å slå med en gang - ikke vente til sin tur før man sikter og tar opp køllene, aldri ligge lengre bak flighten foran enn ett-to slag (ca. 8 min for alle fire). Sette fra seg traller og bagger der det er raskest å gå til neste hull. La de som slår kortere få honøren osv. osv.
Det er tidligere nevnt andre eks. på hva som kan gjøres og vi bør bli flinkere alle sammen. Helt ok at man sier ifra på en høfelig måte.

Andre ting er høyden på gresset. Mange baner har lang rough som fører til at leting tar lengre tid enn nødvendig. Spesielt på høsten når gresset blir seigt kan det klippes betydelig ned.

Enig i at det kan settes begrensninger på hcp krav. Alle 18-hulls banene i østlandsområdet er sprengt og kan med fordel bli litt strengere. (I sommer har det vært god plass noen steder, men det tror jeg er pga været)

Min erfaring er ikke damene som er trege fordi de slår kortere. De er oftere flinkere til å slå rett og til å plukke opp. Gutta spiller bredere og må ut og lete. Dessuten skal de mange ganger sikte som en proff på greenen.

Det blir mye hyggeligere å gå ut på formiddagene eller å starte lengre fram på banen når man har problemer med å spille til eget par. (Noen baner er merket med grønne utslag). Golf er for alle både de som er svært gode, middelmådige, mindre gode og ferskinger. Det finnes massevis av baner som alle kan spille på fra pay en play baner til mesterskapsbaner.

Det er også nevnt å se på GK-opplæringa. Dessverre har jeg erfart at flere av sinker'ne kommer fra "helge-kursene" og er fjernmedl. De har aldri fått nødvendige fadderopplæring og drilling i egen klubb. Regelverket kan endres for å bedre dette. Jeg har tillatt meg å spørre folk jeg har spilt sammen med som jeg vurderer som "sinkere" og mange ganger pushet på og fortalt hva som er smart å gjøre.

Jeg er dessverre en spiller som irriterer meg på folk som ikke følger opp flighten foran. Dett sammen med ubrukte greengafler og at man ikke legger tilbake oppslått torv.

Tiger Mcdrunk

over 20 år siden

Tiger Mcdrunk

lol....... sprengte baner er normalt?

:

kaek

over 20 år siden

kaek

"flight" er et golfuttrykk for en gruppe så du skjønte sikkert hva jeg mente?... det var 2 flighter foran, den en på hullet foran og en på hullet foran der igjen, flighten foran oss var litt over 1 hull bak den forrerste flighten. Du skjønner vel at det høres litt rart ut at en 4'
er *GRUPPE* skal gå igjennom 2 andre 4'ere?

Matematiker

over 20 år siden

Matematiker

Vet at noen baner stiller krav til hcp for enkeltpersoner.
Er det noen baner i Norge som har krav til sammenlagt hcp i en flight ?

Joker

over 20 år siden

Joker

Kravene til GK er helt ok, men grøntkort komiteene er for snille. Disiplin er hovedproblemet, men dette er ikke nødvendigvis gjennomgående. Det er faktisk nok at en "drittsekk" i en flight langt foran deg skaper problemer for mange flighter bak i flere timer.

Akkurat det samme som en drittsekk i trafikken eller hvor som helst.

Krav til total HCP i en flight er en måte å redusere problemet på. Krav om at alle med HCP 28-Gk spiller fra rød tee kan hjelpe.

Skal en totalt eliminere problemet ved å skape mange regler er det en fare for at det går på bekostning av rekruttering.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Den lengste runden jeg har hatt på en bane var nesten 6 timer. 5,50 for å være eksakt.
Når vi var ferdige viste det seg at de som gikk foran å sperret var en 4-ball hvor han med høyeste hcp spilte på 6,9.!!!!
De spilte slag og hadde tydelig en veldig dårlig dag.......

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

King Ben er enig ay dette er alt for enkelt og stignatiserende og ikke et positivt bidrag til å løse problemet.

Se tidligere tråer som bekrefter et mye mer komplisert bilde og ikke minst et sett av reaksjoner som må brukes viss man ønsker en annen adferd

H

over 20 år siden

H

Det er nok ulike oppfatninger om årsaker til tregt spill.
Gikk en runde med en 24 hcp som absolutt skulle gi 20cm putter. Jeg sa at jeg helst bare "tappet inn" uten å markere for ikke å legge meg til uvaner som man fort drar med seg inn i konkurranse. Da kom jo kommentaren om at det var slikt som gjorde at runder gikk tregt. Javel, det var bare det at fyren hadde preshot-rutiner som gikk på å "fryse" ca 30 sek over ballen for hvert slag, det være seg drive eller 30 cm putt.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jammen da hadde han jo rett da - det ville gått tregt om HAN måtte sette tap-in'ene.

Ellers er jeg enig med deg. Det tar ikke lang tid å sette dem, og det er tross alt koppen som er målet i golf.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg spilte også med en sånn fyr en gang, som først brukte et minutt på å lese, deretter sto han blikk stille i 30 sekunder (minst) før han puttet. Hver gang. Uansett lengde. Hva han tenkte på aner jeg ikke.

Sa det til ham etter at runden var over, tror ikke han ble så blid. Men men. Kunne jo ikke la ham fortsette slik :-)

Aigle

over 20 år siden

Aigle

Jeg var satt på en benk ovenfor greenen på hull 13 på Asker en gang og ventet på kjerringa som spilte turnering.
Plutselig sluttet det å komme baller opp bakken, det gikk nærmere 40 minutter før det kom en 4-ball bestående av herrer i 30 og 40 årene som også deltok i turneringen.
Bare fra de kom over "horisonten" 100m nedi bakken klarte et par av dem å bruke 5-6 slag inn på greenen. Puttinga gikk treigt for alle skulle lese og markere og sto passive langt fra ballmarkørene sine mens de andre puttet, og begynte først å lese linjer når det ble deres tur.
Når de endelig ble ferdige gikk de opp på neste tee, stoppet opp og diskuterte seg frem til hvor mange slag de enkelte hadde bukt.
De brukte så lang tid på dette at ballen bak hadde puttet seg ferdig og var kommet frem til samme teestedet FØR førstemann slo ut.
Deretter slo de til sammen 7 utslag, hvorav 2 gikk i røffen på venstre side og 4 gikk i skogen rett frem. Deretter lete lete lete, og ballen bak ventet i nesten 20 minutter og fikk besøk av enda 2 baller/flighter.
Jeg sjekket etterpå, og de treige herrer hadde hcp mellom 19 og 34.
Grunnen til at det gikk treigt var ganske enkelt at de ikke kunne spille golf. Om en lavhandicapper spiller på par og "fryser" 30 sek over ballen på hvert salg så er tidsforbruket peanuts sammenlignet med det en bunch med optimistiske høyhandicappere bruker.

Tyrifjordis

over 20 år siden

Tyrifjordis

Hei

Legger merke til at det er mange som irriterer seg over sakte spill. Jeg er også en av de.

Som flittig bruker av Tyrifjorden (ikke medlem) har jeg pratet endel med Derek (sportslig leder) og han er skotte med sans for flyt i spillet. Han har satt i gang et prosjekt som heter HAPPY GOLFING. Prinsippet er enkelt: Ingen regler så lenge 2 forhold er oppfylt:

1.ETIKETTE
2. Fra Tee til Neste Tee skal det kun ta 15 minutter

Hvordan du kommer deg fra Tee til Green er det ingen som bryr seg om.

Dette retter seg selvsagt mot de som har GK eller de som har vært borte fra golfen en stund og er litt rustne (høyhandikappere). Resultatet er at man stadig blir bedre og samtidig får forståelse for Etikette og Raskt spill.

Tror dette bør være en tanke for flere klubber! Ta bort prestasjonsfokuset i starten tror jeg kan være veldig viktig.

H

over 20 år siden

H

Aigle
"Om en lavhandicapper spiller på par og "fryser" 30 sek over ballen på hvert salg så er tidsforbruket peanuts sammenlignet med det en bunch med optimistiske høyhandicappere bruker."

Ikke hvis han har 24 i hcp og går på 100 slag. Og hvis han går på 80 så er det ikke peanuts. Det er 40 min pr runde og helt unødvendig.
Hvis 4 i samme gruppe går på 80 slag hver så er det 160 min eller 2 timer og 40 min med "frys" Huttetu, jeg grøsser

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Altfor få trener på preshot rutiner. Med gode rutiner vil resultatene også komme. Du tar bort tid og usikkerhet med gode rutiner.

ILD

b

over 20 år siden

b

Er det ikke tid for høstjakt nå sånn at de som kommer mer enn la oss si ca 7 minutter etter forrige BALL er fritt vilt - det tenker jeg hadde satt en rakett i de fleste.

Ellers er det vel gjennomgående store forskjeller på hvem som spiller sakte. En som spiller raskt en dag kan til og med få en dårlig dag og slakke litt på tempo. Har selv brukt både 3 timer og 4 timer på samme runde utene videre ytre påvirkninger. Har med dagsform å gjøre, både golfmessig og ellers...

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

For all del - "min" 30-sekunders-frys-før-putten-skjedde hadde hcp på 32 eller noe sånt.

Ellers så er jeg LITT enig med Aigle - det er forskjell på om du spiller på scratch eller hcp 30.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Slik jeg ser det brukes det lite tid på å tenke sitt eget slag FØR det er sin egen tur, aner ikke hvorfor, ren sløvhet kan jeg tenke meg. Dette gjelder overalt på banen.

Og så sier det seg selv at dersom man hele tiden er i fairway bruker man kortere tid enn om man må lete!

Jalla

over 20 år siden

Jalla

H,
hvorvidt en 24-handicapper som bruker 100 slag spiller sakte avhenger av hvordan han slår de 100 slagene.
Er han av den typen som slår i røffen og i skogen på annethvert lange slag, og attpåtil på død og liv skal lete etter ballen i 7 minutter hver gang, så går det laaaang tid.
Kommer flere sånne i samme ball blir det katastrofe.
Har selv spilte Asker på 6t 20 min under en turnering i 2003, og Asker er et godt eksempel på en bane der det kan bli mye leting hvis man ikke spiller smart.
Det at noen lavhandicappere konsentrer seg ekstra har kanskje gjort at de har blitt lavhandicappere... De bruker noen minutter ekstra i løpet av runden til å "finpusse" slaget og derfor unngår skeive slag som medfører leting.
Jeg endte i 4er-ball med 2 slike hjemme på Kongsberg en kveld for ikke lenge siden. Gikk og irriterte meg som f.. over hvor lang tid de brukte på hvert slag, og følte at runden tok evigheter. En av dem skule på død og liv også putte noen ekstra putter på hver green etter at alle hadde hullet ut.
Men vi holdt likevel godt følge med ballen foran, og gikk hele runden på 3t 50min.
Kan også bruke meg selv som eksempel; i mine høyhandicap-år brukte jeg halve tiden på å lete etter baller fordi jeg var evig optimist og spilte stableford og brukte alltid lengste kølla jeg hadde i bagen og selv med 25 i hcp var det vanlig hadde jeg flere birdier i snitt på 115-runder enn jeg har nå med 6-7 i hcap og stabile slagspill 80-runder.

Spillehastighet er imidlertid mye mer avhnegig av ballens samarabeid enn av enkeltspilleres adresseringsrutiner.
Hurtig spill oppnås ved at:
-Man vurderer avstander og køllevalg mens man går frem til ballen,
-Hvis mulig tar køllen opp av bagen mens de andre slår,
-På og ved greenen så chipper/putter den som først er klar,
-Puttelinjer leses mens de andre putter,
-Første og andremann som huller ut går videre og slår ut fra neste tee mens de andre putter seg ferdig,
-Korte putter gis når man ikke skal justere hcp,
-Skriver scorekort i ledige øyeblikk og ikke mens de andre venter på tee

Når jeg går alene bruker jeg mellom mellom 1t45min og 2t på Kongsberg, avhengig av hvor godt jeg spiller.
Høyhandicappere bruker kanskje 2t 30min på runden når de får gå alene. Ergo så har hver person en ventetid på 2-3 timer i en 4-ball som spiller på normaltid. Kunsten er bare å utnytte denne tiden, og det er lavhandicappere mye flinkere til enn høyhandicappere.

pankla

over 20 år siden

pankla

Blir helt matt av å lese svarene til dere såkallte lav handicappere! At det går an å irritere seg over sånne bagateller. Ødelegger rytmen, etc.... er man en konkurranse mann skal man takle sånne små bagateller... Jeg har vært på landslaget i alpint, viss jeg skulle syte sånn som dere da det er en masse "kofferter"(nybegynnere) i løypa, har jeg aldri kunnet drive på den sporten...

Helt enig at man skal følge etikette på golfbanen, men mange av dere singel handicappere er helt bak mål når det gjelder oppførsel på en golfbane.

Bodde 4 år i USA (Lake Tahoe), opplevde aldri dette der.

Slålam

over 20 år siden

Slålam

Forskjellen mellom alpint og golf er muligens at man i alpint kan styre unna koffertene, mens i golf står de midt i løypa? Jeg vet ikke ...

H

over 20 år siden

H

Jalla
Vet ikke om du tok poenget mitt.

Poenget er at hvis man skal stå over ballen 30 sek etter at man har adressert den så går det lang tid totalt. 1 minutt for hvert andre slag faktisk.
Man bør heller legge seg til rutiner som man kan forberede mens andre slår. Slik som Foore foreslår.
Det andre du foreslår med å være ajour er jo korrekt og bør komme i tillegg.

Men, en tap-in put tar ikke mer enn 3 sek. Så hva er det å tjene der da?

Buttwelded

over 20 år siden

Buttwelded

Det er en ting som Pankla og dere andre høyhandicappere ikke skjønner: Golf er en ekstrem konsentrasjonssport.
Det er også en ekstremt saktegående sport, og kan ikke sammenlignes med alpint på noe som helst vis.
Jo saktere det går, jo vanskeligere er det å holde konsetrasjonen time etter time, og jo lettere er det å bli distrahert og sporet av.

Man kommer seg lett og greit ned i 4,5 i hcp ved å bli flink til å slå ballen, men for å komme videre med kreves utrolig mye mer.
Forskjellen går bl.a. på å prestere i turenringer, la være å forenkle reglene, og å spille seg til birdier i stedet for par.
Hvemsomhelst kan enkelt gå ut og få par på de aller fleste hull. Ingen heksekunst å spille et utslag i røffen, slå seg inn i nærheten av greenen, chippe inn og sette putten.
Det krever noe helt annet å hver gang måtte slå utslaget så langt og rett at inspillet kan settes nær nok til å gi birdieputt samtidig som man skal være garantert å holde ballen i spill.
Dette er en helt annen sport.
Men bevares, det finnes sååå mange høyhandicappere og så få virkelig gode spillere at å ta denne diskusjonen her er som å pisse i motvind. Alltid en nybegynner som vet bedre.

Det pussige er at i alpint og golf generelt studeres de beste spillerne og man prøver å etterligne disse for å bli bedre.
Men på dette debattforumet forsøker uerfarne idioter som hakker seg rundt med høyt handicap å fortelle scratchspillere hvordan de skal spille.
Pankla og noen av dere anonyme forståsegpåere burde stikke fingrene i ræva i stedet for å lirke av seg dumheter på tastaturet.

Hilsen anonym spiller på høyt nivå som konsentrerer seg om hvert salg.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Jeg har også kjørt Alpint på høyere nivå, jeg er forsåvidt enig i at man må ha psyke for å prestere. Men at du ikke kunne drevet den idretten hvis du irriterte deg over turister i bakken er litt overdrevet. Veldig sjelden turister ødelegger en tur eller ellers er et irritasjonsmoment. Det er forskjellen på golf og alpint, koffertene er foran deg og de greier ikke plukke opp ballen når de ikke får flere poeng. Og de skal ihvertfall ikke slippe deg igjennom. Utrolig frustrerende synes jeg, ødelegger helt klart rytmen.

elbow

over 20 år siden

elbow

Mange gode røverhistorier om tregt spill her! :-)

Jeg bruker stort sett 105-120 slag på en runde, og har heller ikke den kjappeste preshot runtinen (gjelder først og fremst lange slag). Likevel bruker jeg aldri mer enn 4t-4t15min på en runde. Ned mot 3.5t hvis det ikke er kø. Grunnen til dette er at jeg sjelden bruker mer enn ett min på å lete og i tillegg er veldig effektiv mellom slagene. Greenene leser jeg i max 5 sek, jeg bommer stort sett på linjen min uansett.

Oppstilling

over 20 år siden

Oppstilling

Problemet med de fleste som bruker lang tid er oppstillingen.. De står litt for nærme ballen etter de har slått..

pankla

over 20 år siden

pankla

Ja ja Butwelded! Du spiller på høyt niva sier du! Da må du jo være rangert top 50 i verden da. Eller kanskje top 50 i Norge. Norge er jo en stormakt i golf.

Vips

over 20 år siden

Vips

oppstilling

hva mener du med det?? Skjønte ikke det jeg.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her