Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hole-in-one på par fire

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Så i VG i forrige uke at en grønt kort-spiller fikk hole in one på en far fire (tror hullet var 340 meter rett fram, bekk 20 meter foran green).

Flere enn undertegnede som aner ugler? Altså, ikke at fyren bløffer, men at noen "dårlige" venner eller unger har kødda.

Et drømmetreff i grøntkortklassen pleier å ende på 240 +/- (med rull), når Tiger driver et 340 et par 4 viser produsentene slaget i reprise gjennom hele helgen.

Men for all del; helt flott hvis dette virkelig er sant.

PS: Blir nok mange fine stableford-premier for grøntkortspilleren før han skriver seg ned...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det hørtes både mystifistisk og merksnodig ut. Det går jo an å treffe sprinklerlokk etter sprinklerlokk helt fram til hullet også ;)

H

over 20 år siden

H

Jeg tror jeg leste at det var 325 m langt hull. 325 m er også vanvittig langt, men ....

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Var det JOnny som kutta dogleggen kanskje?

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Kom det på VG nett? Hvilken bane og hvilket hull?

Et par 4 hull som er mulig å få hole in one på er hull 9 på asker, 236 meter, voldsom høydeforskjell(20 meter ned?) og ingen store hindringer.. Fikk årets andre birdie der i går :)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Kanskje det var 325, husker ikke helt nøyaktig. Det var ikke dogleg, men rett fram. Vannhinder 20 meter foran green, så vi snakker om enten 300 carry eller x antall sprinklerlokksprett. Tjohei!

Jubbis

over 20 år siden

Jubbis

Det er et hull på Bjørnefjorden også, 235m nedoverbakke par 4, latterlig enkelt. Slo meg inn med en 23 graders hybrid der i fjor i øsende regnvær og satte eagleputten. Hvordan kan et så kort hull være par 4 ???

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Setter penga mine på JOnny. Ikke glem at han kan kutte meter selv om hullet er rett frem. Tipper han slo et rolig åtterjern over buskene.

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Finnes det noen link til denne artikkelen?

Her er forøvrig en link til en morsom artikkel angående golf og sex: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1943923

kaek

over 20 år siden

kaek

det tviler jeg på. har spilt golf en del år og er fortsatt ung og sprek. slår fra 220-260 meter, alt etter vær, vind og dagsform. Det har nok aldri i verdens historie skjedd at en grøntkortspiller slår over 280 meter. Den rette teknikken til å slå så langt kan ikke læres så fort, mener nå jeg

Simen Fulland

over 20 år siden

Simen Fulland

Tror nok jeg må arrestere deg på den Kaek. Det er folk der ute som slår naturlig langt også med grønt kort. Det er ikke mange men en og annen her og der. Litt typisk reaksjon fra mange golfere. "Det var ikke jeg i nærheten av å klare så det klarte ihvertfall ikke han "....Dessuten tror jeg de fleste,meg selv iberegnet,heller bør slå rett en langt.. Antagelig vil de som kjenner meg le seg i hjel når de ser at akkurat jeg skrev dette:-) Simen Fulland

Hakk i plata

over 20 år siden

Hakk i plata

Fra tid til annen dukker slike historier opp: "Sjuåring med 3 hole-in-one på samme runde", "Bestemors gullgutt med hole-in-one" ... Felles for dem alle er at de beskriver oppdagelsen likt. Den starter slik: "Vi lette først etter ballen uten å finne den, men da vi kikket i hullet, så vi at..."

Holder med Lavida. Noen kødder kødder med oss.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

asker er en drøm for de som har en rett drive hvertfall, er ganske greit å nå green på driven på både hull 1, hull 9 og hull 17. dessuten er det ganske greit å komme inn på to på hull 7, hull 11 og hull 16. ergo 6 gode eagle sjanser for den som har grei kontroll på drivern i asker, noen andre baner som spiller tilsvarende kort?

Terje

over 20 år siden

Terje

Jeg slår ballen like langt i dag som den første dagen jeg gikk på en golfbane, så man trenger ikke mange år med læring for å slå en golfball langt. Mitt lengste utslag hittil hadde jeg på hull 1 på borre med en 3'er wood 3 uker etter at jeg tok grønt kort (285 meter).

Noen som er godt trent og kommer fra miljøer som f.eks hockey / bandy etc og har bra hånd / øye koordinasjon kan godt slå en ball 300 meter med driver etter noen uker med trening.

Det høres allikevel veldig merkelig ut å lage hole in one på et par4 hull med over 300 meter carry.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Dette var på Bærheim golfbane utenfor Stavanger.

Det er en bekk ca 20 meter foran hullet. Dvs. enten er det carry på over 300 meter, eller så traff ballen noe hardt og spratt over bekken.
Uansett, så var det et utrolig langt slag.

Forøvrig, så er det ikke mulig å se hullet fra utslaget. Dette kan jo få noen og enhver til å spekulere. Hvor mange grøntkortspillere er det som annonserer hvaslags ball de spiller på, eller merker ballen.

Hvor sikkert er det at det var den spilte ballen som lå i hullet??

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Tja. GK spillere kan slå langt. Min kompis Daniel har spilt bordtennis, basket, fotball og slike dingser. Han er sterk og koordinert. Han har GK og han drivet 250 meter i svak oppoverbakke på hull 8, Miklagard. Uten vind.

Hepp. Det er mulig å slå like langt som deg kaek med GK ;)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Selvsagt kan GK spillere slå langt og i Stavanger er det mange hockeyspillere - aktive og tidligere aktive - som spiller. Det er i stabiliteten problemet ligger.......

På Stavanger GK's hole in one liste finnes (eller fantes hvis den er tatt ned) en hole in one på hull 1 av Harald Abrahamsen. Der kan du heller ikke se hullet fra teestedet. Abrahamsen var ingen long hitter... for å si det pent. Men en heldig dag slo han over bakkekammen og vips løp det noen smågutter ut på fairway og schni-schna-schnappet ballen og puttet den i koppen..... Mannen ble så stolt at han nesten gråt og ingen har fortalt det til ham og etter det jeg vet så er han i penalet nå.

Sier ikke at det var det som skjedde på Bærheim men....

Ednal

over 20 år siden

Ednal

tror det var formannen i sandnes gk som slo holeinone på bæreheim han gikk i en tre ball så det var to vitner

dfhbdfb

over 20 år siden

dfhbdfb

hull 8 og svak oppoverbakke på miklagard! spilte dere fra rød?

seb

over 20 år siden

seb

hadde dere spilt hullet så ville dere set at det ikke er umulig , men ikke langt i fra , men lengden på hullet blir litt korter i og med det går nedover. men jeg og kompisene som spiller på denne banen har store problemer å se hvordan han skal ha greid dette men . men utroligere ting en dette har vel skjedd i verden så det er ikke umulig

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her