Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Flaut på Norges Cup!

Harald H

over 22 år siden

Harald H

Ser av resultatene på Norges Cup i Arendal at HELE 6 STYKKER ble disket som følge av kluss med scorekortet. Nå vet ikke jeg bakgrunnen nøyaktig, men de angitte reglene på resultatlisten sier i hvertfall at det er enten ført feil score eller feil med underskriftene.

Det må da være pinlig flaut av norske elitespillere å ikke klare og føre/sjekke scorekortet riktig engang! Til og med den lokale pro'en, som ledet etter 2 runder, ble disket pga dette!

Til sammenligning med en annen diskusjon ang. det dårlige nivået på Amatour (ikke min uttalelse), klarer ihvertfall disse å føre scorekortet på riktig måte selv om de sliter med å komme under 80 slag... ;-)

Harald H

over 22 år siden

Harald H

Ja, nå tok jeg visst for hart i. Det var "bare 5" som ble disket pga dette... Dog!

Grønnern

over 22 år siden

Grønnern

Ser vel bedre ut med disk enn 85 runde........

Bernt Olav Øvstebø

over 22 år siden

Bernt Olav Øvstebø

Må bare si til Harald H at han bør sjekke forholdene litt før han uttaler seg. Ja, mange ble disket. Men Walle kunne ikke noe for det selv. Han ble disket fordi det var en feil på markørens scorekort, og dette var ikke hans feil. Selvfølgelig kan man diskutere i det lange og det breie om dette, det er tross alt spillerens ansvar, men her var Walle bare uheldig.

Harald H

over 22 år siden

Harald H

Jeg skrev at jeg ikke visste bakgrunnen nøyaktig og forholder meg kun til de reglene som var oppgitt på resultatlisten. Jeg syntes selvsagt at det er synd at Walle ble disket pga dette, han hadde jo en god sjanse til å vinne. På den annen side, burde man sjekke hva både markør og spilleren selv har notert på kortet. Det er da helt naturlig og vanlig rutine og lese opp scoren for hverandre etter runden!

Udyktig, ikke uheldig

over 22 år siden

Udyktig, ikke uheldig

Når man ikke tar seg bryet med å sjekke sin egen å markørens score skikkelig i en turnering, er man udyktig på dette. Dette har ingen ting med uhell å gjøre.

Harald M

over 22 år siden

Harald M

Det er vel ingen tvil om at UDYKTIG er det korrekte ordet. Det er vel ingen som kan bruke ordet UHELDIG når man som elitespiller (og PRO) ikke klarer det enkleste av det enkleste, nemlig å påse at kortet er korrekt utfylt. Burde vært utestengt for resten av sesongen og fratatt lisensen som PRO..........for å sette det vel på spissen (hehe)!! I kjipe klubbturneringer blir man ansett som en dust hvis man ikke klarer å føre korrekt kort etter runden......

Uansett Bernt Olav Øvstebø! Du kan vel aldri mene "her var Walle bare uheldig" ??

HM

Harald Sørensen

over 22 år siden

Harald Sørensen

Kall det hva dere vil, men SYND er det uansett at turneringen ikke blir avgjort ute på banen. Like synd som at en dommer avgjør en fotballkamp. (Hører du det Hauge!)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her